Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013

Βαρβιτσιώτης: Στόχος τα 450 εκ. ευρώ από την αξιοποίηση της λιμενικής περιουσίας

miltiadhs-varvitsiwths-thumb-large
Για τις προτεραιότητες του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου το επόμενο διάστημα -εν όψει της ανάληψης της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τη χώρας μας, το πρώτο εξάμηνο του 2014- για τον νέο ενιαίο φόρο ακινήτων και για το μέγεθος της φορολόγησης των Ελλήνων πολιτών, μιλά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Από το γραφείο του, στον 5ο όροφο του υπουργείου και με το βλέμμα σ’ ένα από τα πιο μεγάλα σε κίνηση επιβατικό λιμάνι της Ευρώπης, τον Πειραιά, ο κ. Βαρβιτσιώτης, στο πρώτο μέρος της εφ’ όλης της ύλης συνέντευξής του στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, αναφέρεται στα προβλήματα της ακτοπλοΐας και της νησιωτικής Ελλάδας, στους τρόπους αντιμετώπισης της ανεργίας των Ελλήνων ναυτικών, ενώ χαρακτηρίζει πολύ καλούς συνομιλητές και φίλους, τους εκπροσώπους των ναυτεργατικών σωματείων.

Στέλνει μήνυμα, ότι δεν συμφέρει κανέναν, στην περίοδο της κρίσης που διανύουμε, να προβάλει υπερβολικές και παράλογες θέσεις και προτείνει φαντασία, καινοτομία και δημιουργικότητα.
Αναφορικά με τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, υπογραμμίζει ότι το ΤΑΙΠΕΔ είναι πλέον έτοιμο και ότι στις πολιτικές προτεραιότητες της κυβέρνησης για το 2014, είναι η επίτευξη του δημοσιονομικού στόχου των 450 εκατ. ευρώ, από την αξιοποίηση της λιμενικής περιουσίας.
Τονίζει, επίσης, ότι αυτή τη στιγμή μισθωτοί και συνταξιούχοι έχουν σηκώσει όλο το βάρος της φορολογίας, συμμετέχοντας στα δημόσια έσοδα κατά 70%, ενώ για τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων εκτιμά ότι αυτός θα πρέπει να συνοδεύει το κάθε ακίνητο και όχι τον ιδιοκτήτη του και που δεν θα οδηγεί σε δήμευση της περιουσίας, όταν αυτός ο φόρος δεν θα μπορεί να καταβληθεί.
Τέλος, για το αν εξυπηρετεί εφοπλιστικά συμφέροντα, απαντά ότι εξυπηρετεί μόνο εθνικά συμφέροντα, με στόχο τη μεγέθυνση της ναυτιλιακής οικονομίας και ότι το υπουργείο Ναυτιλίας υπάρχει και λειτουργεί, προκειμένου να εξυπηρετεί τον Έλληνα ναυτικό, τον Έλληνα πλοιοκτήτη και το ελληνικό πλοίο.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:
Με στόχο τη συνολική είσπραξη 3,9 δισεκ. ευρώ, αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων. Γνωρίζετε πολύ καλά, ότι οι συγκεκριμένοι φόροι, έως τώρα, έχουν πλήξει την αγορά ακινήτων αλλά και τη μεσαία τάξη. Πιστεύετε ότι πρέπει να φορολογούνται τα ακίνητα;
Η φορολογία στα ακίνητα και στην περιουσία υπάρχει σε όλο τον κόσμο και δεν είναι κάτι πρωτότυπο. Είναι διαφορετικό ωστόσο το εισόδημα που προκύπτει από το ακίνητο και διαφορετικό από την περιουσία. Εγώ πιστεύω ότι θα πρέπει να είναι ένας φόρος λειτουργικός, απλός, ποσοστιαίος στην αξία του κάθε ακίνητου, ανεξάρτητα από τι προσφέρει αυτό, να συνοδεύει το ακίνητο και όχι τον ιδιοκτήτη του και που δεν θα οδηγεί σε δήμευσή της περιουσίας. Θεωρούσα πολύ λειτουργικό το ΕΤΑΚ. Ήταν ένα της χιλίοις επί της αξίας του κάθε ακινήτου για τα αστικά ακίνητα. Αν μπορούσε αυτό να επεκταθεί σε όλα τα ακίνητα και την περιουσία των κατοίκων της χώρας, τότε πιστεύω ότι αυτό θα επέφερε φορολογική δικαιοσύνη. Αυτή τη στιγμή υπάρχει υπερφορολόγηση μόνο στον αστικό πληθυσμό, έναντι όλης της άλλης ακίνητης περιουσίας της χώρας. Τα αστικά ακίνητα έχουν φορολογηθεί μόνο και έως τώρα είχαν φορολογηθεί μόνο αυτά που ήταν ηλεκτροδοτούμενα. Δεν θεωρώ ότι αυτό αποτελεί φορολογική δικαιοσύνη, καθώς το κάθε ακίνητο είτε σπίτι είτε αγροτεμάχιο θα πρέπει να πληρώνει ένα ποσοστό επί της αξίας του που θα μπορούσε ο ιδιοκτήτης του να το καταβάλει.
Συμφωνείτε με την άποψη ότι οι Έλληνες δεν είναι υπερφορολογημένοι και έχουμε το χαμηλότερο ποσοστό φορολόγησης από άλλες χώρες της ΕΕ;
Οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι είναι υπερφορολογημένοι και συμμετέχουν στο 70% των εσόδων, ωστόσο υπάρχουν άλλες κατηγορίες που φοροδιαφεύγουν συστηματικά και χαμηλώνουν σημαντικά το μέσο όρο. Αυτό είναι μια παθογένεια του ελληνικού κράτους και της ελληνικής κοινωνίας και είναι ντροπή, γιατί δεν έχουμε καταφέρει έως τώρα στην κοινωνική μας συνείδηση, να καταδικάσουμε τον φοροφυγά.
Υπάρχουν αναφορές το τελευταίο διάστημα από το τμήμα ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, ότι ο κλάδος της ναυτιλίας καταρρέει και διαρκώς φεύγουν πλοία από την ελληνική σημαία, ενώ σημειώνεται σημαντική πτώση και στην εισροή του ναυτιλιακού συναλλάγματος.
Υπάρχει πτώση στην εισροή του ναυτιλιακού συναλλάγματος, διότι έχουν πέσει δραματικά οι ναύλοι τα τελευταία χρόνια, καθώς και οι τιμές και οι αξίες των πλοίων. Δεν φεύγουν πλοία από την ελληνική σημαία, αντιθέτως ο αριθμός των πλοίων παραμένει ο ίδιος και σταθερός τα τελευταία χρόνια με ελάχιστες διακυμάνσεις. Αυτό που αυξάνει κάθε χρόνο είναι το τονάζ, δηλαδή το μέγεθος των πλοίων. Αυτό που κάνει ακόμα καλύτερη την ελληνική ναυτιλία είναι ότι μειώνεται ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων, καθώς έχουμε καινούργια και μεγαλύτερα που μπαίνουν στην ελληνική σημαία και αποχωρούν τα παλαιότερα και μικρότερα.
Εξυπηρετείτε εφοπλιστικά συμφέροντα;
Μονίμως ο υπουργός Ναυτιλίας θεωρείται από διαφόρους ότι εξυπηρετεί εφοπλιστικά συμφέροντα. Εξυπηρετώ εθνικά συμφέροντα που στοχεύουν στη μεγέθυνση της ναυτιλιακής οικονομίας. Το υπουργείο αυτό, για να ξεκαθαρίσουμε κάτι, έχει μια διαφορά με όλα τα άλλα υπουργεία, καθώς υπάρχει και λειτουργεί για να εξυπηρετεί τον Έλληνα ναυτικό, τον Έλληνα πλοιοκτήτη και το ελληνικό πλοίο.
Η συνεισφορά των Ελλήνων εφοπλιστών μέσα στο 2012 ήταν 15 εκατ. ευρώ από τη φορολογία των πλοίων ανάλογα με το τονάζ, ενώ των ναυτικών με την αύξηση που έγινε από 01/01/2013 στη φορολογία, θα ξεπεράσει τα 55 εκατ. ευρώ. Πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει ο τρόπος φορολόγησης για τους Έλληνες εφοπλιστές; Ποιά η συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία;
Η συνεισφορά της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία είναι μεγάλη καθώς ανέρχεται περίπου στο 7% με 8% του ΑΕΠ και στις καλές περιόδους ξεπερνάει το 13% με 14%. Είναι ένας τομέας που έχουμε την ευρωπαϊκή πρωτοκαθεδρία και αυτό είναι κάτι που δεν έχει οικονομικό όφελος, αλλά πολιτικό αντίκτυπο. Σημειώνω ότι η πλοιοκτησία δεν έχει μείνει εκτός φορολογίας. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει φορολόγηση και στα πλοία υπό ξένη σημαία που διαχειρίζονται στην Ελλάδα. Και με την οικειοθελή συνεισφορά οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποφάσισαν για την επόμενη τριετία να καταβάλουν διπλάσιο φόρο επί του τονάζ, που καταβάλουν. Σαφέστατα τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει το φορολογικό καθεστώς το ναυτικών, ωστόσο στη συγκεκριμένη συγκυρία δεν υπάρχουν δυνατότητες για φορολογικές ελαφρύνσεις.
Ως Υπουργείο Ναυτιλίας, ωστόσο, έχουμε έναν προβληματισμό για τη φορολόγηση των Ελλήνων ναυτικών, καθώς αυτό οδηγεί πολλούς να μην επιλέγουν ελληνικά πλοία να ναυτολογηθούν, αλλά να μπαίνουν σε ξένα προκειμένου να μην πληρώνουν το φόρο.
Τι έχει γίνει σήμερα ως προς το θέμα του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ; Ο πρόεδρος του ΟΛΠ έχει ταχθεί ανοιχτά υπέρ της παραχώρησης δραστηριοτήτων και όχι της πώλησης μετοχών. Υπάρχουν διαφωνίες από την ΕΕ;
Ο πρόεδρος του ΟΛΠ δεν είναι ο ιδιοκτήτης των μετοχών του. Ιδιοκτήτης των μετοχών του Οργανισμού είναι το ΤΑΙΠΕΔ και αυτό θα αποφασίσει βάσει και των δημοσιονομικών στόχων που έχουν τεθεί, τι ακριβώς θα γίνει. Αυτή τη στιγμή υπάρχει ενδιαφέρον πέρα από την Cosco και από άλλους μεγάλους επενδυτές, αλλά δεν θα ήθελα αυτή τη στιγμή να αποκαλύψω, καθώς θέλουμε να προσελκύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους.
Σύντομα, να είστε σίγουρος ότι θα ανακοινωθεί η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού.
Το ΤΑΙΠΕΔ σήμερα είναι έτοιμο και έχει ολοκληρώσει το pre marketing, δηλαδή βρήκε τους ενδιαφερόμενους, συζήτησε μαζί τους, είδε τι ακριβώς θέλουν να αγοράσουν και αναμένεται η κατάρτιση σχεδίου αποκρατικοποίησης. Στις πολιτικές προτεραιότητες της κυβέρνησης για το 2014 έχει τεθεί ξεκάθαρα ο δημοσιονομικός στόχος εσόδου των 450 εκατ. ευρώ από την αξιοποίηση της λιμενικής περιουσίας. Επίσης, η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει κανένα πρόβλημα με την αποκρατικοποίηση.
Υπάρχει η άποψη ότι αυτός που θα αγοράσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του ΟΛΠ, θα διώξει τους εργαζόμενους και θα προσλάβει άλλους με λιγότερα χρήματα.
Από την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ δεν θα επηρεαστούν καθόλου οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων. Εμείς πουλάμε μετοχές. Η εταιρεία έχει κάποιες συλλογικές συμβάσεις με τους εργαζόμενούς της και όλες οι άλλες υποχρεώσεις της την ακολουθούν. Από εκεί και πέρα αν ένας ιδιώτης είναι διατεθειμένος να πληρώσει αποζημιώσεις και να προχωρήσει σε κάποιο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου θα το κρίνει ο επενδυτής. Συνέβη για παράδειγμα στον ΟΤΕ. Έγινε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, ύψους 400 εκατ. ευρώ σε συνεννόηση με τους εργαζόμενους, οι οποίοι πήραν μισθούς πολλών ετών μπροστά για να φύγουν.
Συμφωνία ΟΛΠ-Cosco για επέκταση της δυτικής προβλήτας. Πότε αναμένεται να δώσει το πράσινο φως η επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕ;
Με το θέμα της συμφωνίας φιλικής διευθέτησης ΟΛΠ-ΣΕΠ, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιφυλάξεις που εκφράζονται και από τη διεύθυνση ανταγωνισμού και από τη γενική διεύθυνση εσωτερικής αγοράς και που προσπαθούμε να τα επιλύσουμε σε συνεργασία με την Cosco την οποία θεωρούμε στρατηγικό μας εταίρο.
Έχουν γίνει προσπάθειες για την αναγέννηση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Περάματος από το υπουργείο Ναυτιλίας;
Η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος δεν ανήκει στο υπουργείο Ναυτιλίας, ούτε η διαχείριση και οι κανονισμοί του, ούτε η νομοθεσία του. Εργαζόμενοι και εργοδότες έρχονται σε εμάς γιατί είμαστε κοντά και επιθυμούν τη βοήθειά μας. Πάντοτε είναι ευπρόσδεκτοι όσοι έχουν την αγωνία, είτε είναι επιχειρηματίες, είτε εργαζόμενοι στη Ζώνη. Αναφορικά με την προσπάθεια που γίνεται για αναγέννηση της περιοχής, εδώ είναι το μεγάλο στοίχημα της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ. Εμείς μέσα από την αποκρατικοποίηση του Οργανισμού δεν θέλουμε να καλύψουμε μια τρύπα στα οικονομικά μας. Θέλουμε να δώσουμε ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή. Η υπ’ αριθμόν ένα προτεραιότητα που βάζουμε για τον επενδυτή είναι το ύψος των επενδύσεων που θα κάνει στο λιμάνι τα επόμενα χρόνια και πρώτη που θα πρέπει να κάνει είναι στη ναυπηγοεπισκευή με δεξαμενές και νέες υποδομές και ότι χρειάζεται, για να μπορέσουμε να πείσουμε ότι στην Ελλάδα επισκευάζονται και κατασκευάζονται πλοία γρήγορα, ανταγωνιστικά και πολύ καλά.
Πολλοί πλοιοκτήτες αποφεύγουν το Πέραμα καθώς φοβούνται τις διενέξεις των εργοδοτών με τους συνδικαλιστές εργαζόμενους.
Αυτή η παθογένεια του Περάματος που οφείλεται σε κακά λειτουργικά πρότυπα και σε κακές συμπεριφορές είναι και στα χέρια των ίδιων των εργαζομένων να την αλλάξουν.
Πως σκοπεύει το υπουργείο Ναυτιλίας να αντιμετωπίσει το θέμα της ανεργίας των ναυτικών;
Αναφορικά με την ανεργία των ναυτικών αυτό που προωθούμε είναι καταρχάς να βάζουμε σπουδαστές των ΑΕΝ στα εκπαιδευτικά και προαγωγικά τους μπάρκα και στα πλοία υπό ξένη σημαία και βεβαίως να προσελκύουμε όσο το δυνατόν περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία, για να δώσουμε περισσότερες ευκαιρίες απασχόλησης. Κακώς με παρεξήγησε η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), όταν είπα ότι στρατηγικός μας στόχος δεν είναι να παράγουμε καινούργιους ναύτες, αλλά να παράγουμε αξιωματικούς και ανθρώπους ειδικοτήτων στα καράβια.
Δεν το είπα γιατί θέλω να μειώσω την αξία του ναύτη ούτε την ιστορική του διαδρομή. Το είπα γιατί σήμερα στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού έρχονται παιδιά που είναι απόφοιτοι του 16 και του 18, σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια κι αυτό το έμψυχο υλικό που σήμερα στρέφεται στη θάλασσα πρέπει να του δώσουμε ακόμη περισσότερη και μεγαλύτερη ώθηση για απασχόληση γιατί αυτό θα δημιουργήσει την καινούργια γενιά των στελεχών των ναυτιλιακών εταιρειών και την καινούργια γενιά των Ελλήνων εφοπλιστών. Να είναι η γενιά που θα κρατήσει την ελληνική ναυτιλία τα επόμενα τριάντα χρόνια και εκεί θα βασίσουμε την προσοχή μας.
Σε ποιες ενέργειες σκοπεύει να προβεί το Υπουργείο ώστε να δοθεί μία σταθερή λύση για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των νησιών του Βορείου Αιγαίου; Υπάρχουν πολλές διαμαρτυρίες από τοπικούς φορείς των νησιών ότι τα τελευταία χρόνια χειροτερεύουν συνεχώς οι συνθήκες ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης των νησιών και ότι ανάλογη κατάσταση υπάρχει και στα νησιά του Αργοσαρωνικού.
Ο Αργοσαρωνικός είναι ελεύθερη δρομολόγηση και ούτως ή άλλως, εξυπηρετείται και από τις χερσαίες συγκοινωνίες. Για να φθάσεις στον Πόρο δεν χρειάζεσαι μόνο καράβι αλλά πας και με αυτοκίνητο όπως και στις Σπέτσες, αλλά και στην Ύδρα. Δεν μπορούμε να πούμε σε μια λογική επιδοτήσεων και στον Αργοσαρωνικό, θα ήταν παράλογο. Σε ότι αφορά τους κατοίκους των νησιών του Βορείου Αιγαίου, είναι πράγματι αδικημένοι. Σήμερα ο κρατικός προϋπολογισμός βάζει κοντά στα 40 εκατ. ευρώ για την επιδότηση του ακτοπλοϊκού δικτύου των 1,6 εκατ. νησιωτών, όταν αντίστοιχα τα ποσά στις αστικές συγκοινωνίες είναι υπερδεκαπλάσια. Εμείς προσπαθούμε μέσα από μία αναδιάρθρωση και εξορθολογισμό του ακτοπλοϊκού δικτύου με διακοπή των πολυετών συμβάσεων να εξυπηρετήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα μπορούμε. Σέβομαι και τιμώ την αγωνία των νησιωτών του βορείου Αιγαίου και σε πολλά από αυτά που λένε έχουν απόλυτο δίκιο.
Υπάρχει ενδιαφέρον από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για το λιμάνι του Λαυρίου;
Οι εταιρείες της ακτοπλοΐας δεν έχουν ενδιαφερθεί καθόλου έως σήμερα για το λιμάνι του Λαυρίου. Για την κρουαζιέρα υπάρχει μια εταιρεία που θέλει να το αξιοποιήσει περισσότερο και θα ξεκινήσουμε τη διαδικασία μαζί της.
Πώς εκτιμάτε το σχέδιο εξυγίανσης της ΝΕΛ στην περίοδο που διανύουμε; Σημειώνεται ότι στο συγκεκριμένο σχέδιο έχει συμφωνήσει το 75% των πιστωτριών τραπεζών αλλά και οι εργαζόμενοι. Μήπως και οι υπόλοιπες ακτοπλοϊκές εταιρείες θα έπρεπε να ακολουθήσουν κάτι ανάλογο;
Καμία εταιρεία, εκτός της ΝΕΛ, δεν κατέφυγε στην προστασία της δικαιοσύνης έναντι των πιστωτών της. Αντιθέτως, σύμφωνα και με τα αποτελέσματα του εννιαμήνου, μειώθηκαν οι ζημιές και ορισμένες από αυτές όπως η Attica group, σημείωσε λειτουργικά κέρδη. Μπαίνουμε από ότι φαίνεται σε μια περίοδο που έχει αποδώσει ο εσωτερικός έλεγχος για την εξυγίανση των οικονομικών των εταιρειών. Η ΝΕΛ είναι η μόνη που ζήτησε δικαστική προστασία από τους πιστωτές της. Μας προβληματίζει το γεγονός δεν μας αφήνει αδιάφορους και περιμένουμε τις οριστικές αποφάσεις των δικαστηρίων για να ξέρουμε και εμείς πως θα κινηθούμε.
Προτίθεστε να εξετάσετε εκ νέου το νομοσχέδιο τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις; Υπάρχουν αντιδράσεις από την ΠΝΟ αλλά και από τους ακτοπλόους για τη διάταξη που αναφέρεται στο πλοίο ασφαλείας.
Είμαι διατεθειμένος να βελτιώσω τη συγκεκριμένη διάταξη για το πλοίο ασφαλείας, για να καλύψω τις αγωνίες και των δύο πλευρών. Πρώτα από όλα, δεν είναι απεργοσπαστική διάταξη. Έχει σχέση με την κάλυψη των επειγουσών συγκοινωνιακών αναγκών, που μπορούν να προκληθούν από οποιονδήποτε λόγο. Δεν έχει σήμερα η πολιτεία και το υπουργείο Ναυτιλίας στα χέρια, ένα εργαλείο μέσα από το οποίο να μπορεί να εξασφαλίζει αυτόν που κατοικεί στο νησί. Εγώ θα την επαναδιατυπώσω τη διάταξη, ακριβώς για να δείξω κάτω υπό ποιες προϋποθέσεις και με ποιους όρους θα μπορούσε το ελληνικό δημόσιο, βάζοντας χρήματα και μισθώνοντας πλοίο να εξυπηρετήσει επείγουσες και ζωτικές για ένα νησί ανάγκες. Κάποιο από τα ενεργά πλοία θα επιτάσσεται και θα αποζημιώνεται προκειμένου να κάνει κάποιο δρομολόγιο. Είναι σεβαστό το δικαίωμα της απεργίας, όπως είναι σεβαστό και το δικαίωμα της ελεύθερης και απρόσκοπτης επικοινωνίας των νησιών. Τα δύο δικαιώματα δεν μπορούν να αντικρούονται. Δεν μπορεί να πεις στο νησιώτη που δεν έχει άλλο τρόπο μετακίνησης, ότι θα σε αποκλείσω αναγκαστικά γιατί απεργώ. Αυτό είναι κατάχρηση δικαιώματος. Θα σου πει, ωστόσο, αυτός που διαφωνεί ότι υπάρχει και αεροπλάνο. Υπάρχουν ωστόσο και νησιά που δεν έχουν αεροδρόμιο και άλλους τρόπους επικοινωνίας. Τι θα πούμε στον κάτοικο της Ιθάκης και στον άρρωστο από την Κάσο, ότι θα τον καταδικάσω σε θάνατο;
Το πλοίο ασφαλείας θα εκτελεί δρομολόγιο κατά περίπτωση και ανάλογα τις επείγουσες ανάγκες που θα προκύψουν, ενώ αρμόδιο και υπεύθυνο για να το κρίνει αυτό θα είναι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ). Αναφορικά με το νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό αυτό είναι έτοιμο και αυτή τη στιγμή γίνεται η συλλογή υπογραφών από τα συναρμόδια υπουργεία, προκειμένου να πάει στη Βουλή. Με τα περισσότερα έχουμε συμφωνήσει.
Το ναυάγιο του Sea Diamond αποτελεί περιβαλλοντική απειλή για το θαλάσσιο χώρο της Σαντορίνης; Στις τελευταίες περιβαλλοντικές εκθέσεις του το ΕΛΚΕΘΕ αναφέρει ότι οι επιπτώσεις που διαπιστώνονται στο θαλάσσιο περιβάλλον είναι σε γενικές γραμμές αμελητέες. Οι τοπικοί φορείς του νησιού ζητούν την ανέλκυσή του. Τι σκοπεύει να κάνει το υπουργείο προς αυτή την κατεύθυνση;
Καταρχάς κάποιοι θέλουν στο κουφάρι του πλοίου και στο όνομα των νεκρών να κανιβαλίσουν. Το ΕΛΚΕΘΕ είναι ένα πάρα πολύ αξιόπιστος οργανισμός με θαυμαστά έργα και αποτελέσματα. Αποτελεί επίσημο σύμβουλο της ελληνικής κυβέρνησης και της ελληνικής πολιτείας. Νομίζω ότι τις προτάσεις του θα πρέπει να τις σεβόμαστε και να μην αφήνουμε τον κάθε έναν που πολιτικολογεί στα καφενεία, να διαμορφώνει την πολιτική της χώρας. Το ναυάγιο είναι σε τέτοιο βάθος που δεν εμποδίζει σε τίποτα. Παρακολούθηση για θέματα ρύπανσης υπάρχει διαρκής και ηλεκτρονική και ήδη έχει πληρωθεί ένα τεράστιο ποσό για τον καθορισμό της περιοχής. Βεβαίως οτιδήποτε συμβεί στο μέλλον που έχει σχέση με την επέκταση της ρύπανσης, αυτό θα αντιμετωπιστεί άμεσα και κατάλληλα.
Τι θα γίνει με τις ερασιτεχνικές άδειας αλιείας. Σκοπεύετε να προχωρήσετε σε κατάργησή τους;
Σκοπεύω να προχωρήσω με την κατάθεση του νομοσχεδίου για τα σκάφη αναψυχής στην πλήρη κατάργηση των ερασιτεχνικών αδειών αλιείας. Θα καταργήσουμε όλες τις ερασιτεχνικές άδειες αλιείας. Είτε αφορούν το σκάφος είτε αφορούν τον ιδιώτη. Προσπαθούμε να αντισταθμίσουμε το θέμα των εσόδων, που ουσιαστικά κατευθύνονται στο ΝΑΤ και στα ταμεία. Περίπου 83.000 άτομα κάθε χρόνο ταλαιπωρούνται, ενώ το συγκεκριμένο στο υπουργείο κοστίζει σε ανθρώπινο δυναμικό και περισσότερα λεφτά καθώς περίπου 180 άτομα σε όλη την Ελλάδα ασχολούνται με αυτό το πράγμα.
Η βασική φιλοσοφία είναι να σταματήσει το λιμεναρχείο να ασχολείται με επιμέρους γραφειοκρατικά θέματα και να απελευθερωθεί το προσωπικό από τα γραφεία όπου βρίσκεται για να βαράει σφραγίδες. Με αυτόν τον τρόπο θα εξοικονομήσω προσωπικό χωρίς να κάνω προσλήψεις.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου