«Πράσινος» μετατρέπεται από την 1η Σεπτεμβρίου ο γνωστός εδώ και πάνω από 30 χρόνια δακτύλιος. Νέοι περιορισμοί, διαφορετικές απαγορεύσεις, που ακολουθούν την τεχνολογική εξέλιξη των οχημάτων συνθέτουν τους νέους κανόνες κυκλοφορίας στο κέντρο της Αθήνας...
Πολλοί εκτιμούν, όπως αναφέρει η Καθημερινή, ότι τα οφέλη θα είναι τεράστια σε επίπεδο ποιότητας του αέρα, άλλοι θεωρούν ότι είναι ένα μέτρο άδικο, το οποίο ευνοεί όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να διαθέτουν νέας τεχνολογίας οχήματα. Το ζητούμενο παραμένει, για ακόμη μία φορά, εάν και σε τι βαθμό θα εφαρμοστεί το νέο μέτρο, το οποίο αποτελεί άμεση συνάρτηση των επιπέδων αστυνόμευσης.
Εδώ και χρόνια η διέλευση στο κέντρο της Αθήνας, στα όρια του δακτυλίου, ήταν σχεδόν ελεύθερη, ανεξάρτητα ημερομηνίας και λήγοντα αριθμού πινακίδας αυτοκινήτου. Και αυτό γιατί η αστυνόμευση ήταν ελάχιστη και ο έλεγχος της νομιμότητας των οχημάτων που κυκλοφορούσαν στα όρια του δακτυλίου ήταν σχεδόν ανύπαρκτος.
Αρκετές είναι οι φωνές που υποστηρίζουν ότι ο νέος πράσινος δακτύλιος θα αποδειχθεί και αυτός ανεφάρμοστος στην πράξη. Ή ακόμη και στην καλύτερη περίπτωση, οι πρώτοι μήνες ισχύος του θα συνοδευτούν από ισχυρή αστυνόμευση η οποία όμως στη συνέχεια θα ατονήσει, μαζί με αυτήν και το νέο μέτρο.
Τι θα ισχύει όμως στην πράξη από την 1η Σεπτεμβρίου;
Εντός του μικρού δακτυλίου δυνατότητα κυκλοφορίας θα έχουν μόνο τα οχήματα (Ι.Χ. και μικρά φορτηγά) τεχνολογίας Euro V ή νεότερης με άδεια κυκλοφορίας από την 1η Ιανουαρίου 2011 και μετά. Προϋπόθεση, ωστόσο, για την παραπάνω κατηγορία οχημάτων, είναι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να μην ξεπερνούν τα 140g/km. Ελεύθερη θα είναι η διέλευση για τα υβριδικά οχήματα, που είναι τεχνολογίας Euro IV ή μεταγενέστερης. Οσα οχήματα είναι αυτής της κατηγορίας θα διαθέτουν ένα ειδικό πράσινο σήμα, ώστε να είναι διακριτά από τους άνδρες της Τροχαίας.
Τα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας μετά το 1990 θα κινούνται στον μικρό δακτύλιο με βάση το ισχύον σύστημα μονών – ζυγών. Τις μονές ημέρες θα κυκλοφορούν τα οχήματα με λήγοντα αριθμό πινακίδας μονό και αντιστοίχως τις ζυγές ημέρες, οι ζυγές πινακίδες. Τα παλαιότερα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας πριν από το 1990 δεν θα μπορούν να κινούνται στα όρια του δακτυλίου παρά μόνο τις ημέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος.
Εκτός μεγάλου δακτυλίου θα τεθούν λεωφορεία και φορτηγά (2,2-12 τόνων) που έχουν κατασκευαστεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 1990. Για τα βαρέα φορτηγά (πολυαξονικά), άνω των 12 τόνων, θα απαγορευθεί πλήρως η κυκλοφορία όσων έχουν κατασκευαστεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 1990 σε όλη την Αττική.
Σημειώνεται ότι η πλειονότητα των πολυαξονικών που κυκλοφορούν στη χώρα δεν θα μπορoύν να κινηθούν στα όρια της Αττικής, καθώς ο στόλος είναι ιδιαίτερα γερασμένος, με τον μέσο όρο ηλικίας να ανέρχεται στα 17 έτη. Ωστόσο, γι’ αυτή την κατηγορία οχημάτων θα επιτρέπεται η κυκλοφορία στην Αττική Οδό, στις κύριες οδούς πρόσβασης στα λιμάνια Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου με στόχο πρακτικά να επιτρέπεται μόνο η διέλευσή τους από την Αττική.
Πολλοί εκτιμούν, όπως αναφέρει η Καθημερινή, ότι τα οφέλη θα είναι τεράστια σε επίπεδο ποιότητας του αέρα, άλλοι θεωρούν ότι είναι ένα μέτρο άδικο, το οποίο ευνοεί όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να διαθέτουν νέας τεχνολογίας οχήματα. Το ζητούμενο παραμένει, για ακόμη μία φορά, εάν και σε τι βαθμό θα εφαρμοστεί το νέο μέτρο, το οποίο αποτελεί άμεση συνάρτηση των επιπέδων αστυνόμευσης.
Εδώ και χρόνια η διέλευση στο κέντρο της Αθήνας, στα όρια του δακτυλίου, ήταν σχεδόν ελεύθερη, ανεξάρτητα ημερομηνίας και λήγοντα αριθμού πινακίδας αυτοκινήτου. Και αυτό γιατί η αστυνόμευση ήταν ελάχιστη και ο έλεγχος της νομιμότητας των οχημάτων που κυκλοφορούσαν στα όρια του δακτυλίου ήταν σχεδόν ανύπαρκτος.
Αρκετές είναι οι φωνές που υποστηρίζουν ότι ο νέος πράσινος δακτύλιος θα αποδειχθεί και αυτός ανεφάρμοστος στην πράξη. Ή ακόμη και στην καλύτερη περίπτωση, οι πρώτοι μήνες ισχύος του θα συνοδευτούν από ισχυρή αστυνόμευση η οποία όμως στη συνέχεια θα ατονήσει, μαζί με αυτήν και το νέο μέτρο.
Τι θα ισχύει όμως στην πράξη από την 1η Σεπτεμβρίου;
Εντός του μικρού δακτυλίου δυνατότητα κυκλοφορίας θα έχουν μόνο τα οχήματα (Ι.Χ. και μικρά φορτηγά) τεχνολογίας Euro V ή νεότερης με άδεια κυκλοφορίας από την 1η Ιανουαρίου 2011 και μετά. Προϋπόθεση, ωστόσο, για την παραπάνω κατηγορία οχημάτων, είναι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να μην ξεπερνούν τα 140g/km. Ελεύθερη θα είναι η διέλευση για τα υβριδικά οχήματα, που είναι τεχνολογίας Euro IV ή μεταγενέστερης. Οσα οχήματα είναι αυτής της κατηγορίας θα διαθέτουν ένα ειδικό πράσινο σήμα, ώστε να είναι διακριτά από τους άνδρες της Τροχαίας.
Τα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας μετά το 1990 θα κινούνται στον μικρό δακτύλιο με βάση το ισχύον σύστημα μονών – ζυγών. Τις μονές ημέρες θα κυκλοφορούν τα οχήματα με λήγοντα αριθμό πινακίδας μονό και αντιστοίχως τις ζυγές ημέρες, οι ζυγές πινακίδες. Τα παλαιότερα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας πριν από το 1990 δεν θα μπορούν να κινούνται στα όρια του δακτυλίου παρά μόνο τις ημέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος.
Εκτός μεγάλου δακτυλίου θα τεθούν λεωφορεία και φορτηγά (2,2-12 τόνων) που έχουν κατασκευαστεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 1990. Για τα βαρέα φορτηγά (πολυαξονικά), άνω των 12 τόνων, θα απαγορευθεί πλήρως η κυκλοφορία όσων έχουν κατασκευαστεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 1990 σε όλη την Αττική.
Σημειώνεται ότι η πλειονότητα των πολυαξονικών που κυκλοφορούν στη χώρα δεν θα μπορoύν να κινηθούν στα όρια της Αττικής, καθώς ο στόλος είναι ιδιαίτερα γερασμένος, με τον μέσο όρο ηλικίας να ανέρχεται στα 17 έτη. Ωστόσο, γι’ αυτή την κατηγορία οχημάτων θα επιτρέπεται η κυκλοφορία στην Αττική Οδό, στις κύριες οδούς πρόσβασης στα λιμάνια Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου με στόχο πρακτικά να επιτρέπεται μόνο η διέλευσή τους από την Αττική.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου