Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012

Τι κάνει σήμερα η Ελένη Προκοπίου;

Υπήρξε από τις πιο όμορφες γυναίκες του παλιού καλού ελληνικού κινηματογράφου. Από το 1960 που έκανε το ντεμπούτο της στον κινηματογράφο με το έργο «Το ραντεβού της Κυριακής» και για τα επόμενα δώδεκα χρόνια έλαβε μέρος σε συνολικά 23 ταινίες. Σε πολλές από αυτές τις ταινίες και ειδικά όταν ο ρόλος της συνοδευόταν από χορό, είχε πρωταγωνιστικό ρόλο αφού όχι μόνο υπήρξε χορεύτρια αλλά επιμελείτο τις χορογραφίες της σε κάποιες ταινίες.
 

Η Ελένη Προκοπίου έπαιξε σε διάφορες ταινίες, από μιούζικαλ και κωμωδίες μέχρι και δράματα. Η καριέρα της χωρίστηκε σε τρεις περιόδους. Η πρώτη περίοδος αρχίζει το 1955 και διαρκεί μέχρι το 1962. 

Εκείνη την περίοδο εμφανιζόταν μόνο σαν χορεύτρια στο θέατρο και τον κινηματογράφο, στον οποίο εμφανίστηκε σε τρεις ταινίες με χορευτικό ρόλο και συγκεκριμένα: «Το ραντεβού της Κυριακής» που γυρίστηκε το 1960, «Η Αθήνα τη Νύχτα» που γυρίστηκε δύο χρόνια αργότερα και στην «Προδομένη Αγάπη» που έγινε την ίδια χρονιά. 

Η δεύτερη περίοδος ήρθε το 1963 και διήρκεσε μέχρι το 1966. Τότε καταξιώθηκε και ως ηθοποιός. Την εμπιστοσύνη του της έδειξε ο Νίκος Κούνδουρος στην ταινία «Μικρές Αφροδίτες» το 1963. Επρόκειτο για μια ταινία που γνώρισε διεθνή επιτυχία. Ένα χρόνο αργότερα έγινε η ταινία «Ο Εμίρης και ο Κακομοίρης» στην οποία υποδύθηκε τη Γκιουλινάρ, μια πανέμορφη ανατολίτισσα πριγκίπισσα κάποιου Εμιράτου. 

Το 1965 έκανε την ταινία «Το Πρόσωπο της Ημέρας» και την ίδια χρονιά ήρθε το «Ραντεβού στον Αέρα», στην οποία είχε πολύ σημαντικό ρόλο και ως χορεύτρια και ως ηθοποιός και έτσι έγινε μέλος της οικογένειας της Φίνος Φιλμ. 

Ακολούθησε το «Και οι… 14 ήταν υπέροχοι!» όμως το 1966 υπήρξε η πιο παραγωγική της χρονιά αφού είχε αναλάβει χρέη πρωταγωνιστικού ρόλου σε πέντε ταινίες και συγκεκριμένα στις «Παράνομοι Πόθοι», «Το Συρτάκι της Αμαρτίας», «Πέντε Χιλιάδες Ψέματα», «Οι Κυρίες της Αυλής» και «Αγάπη που δεν σβήνει ο χρόνος». 

Από το 1967 μέχρι το 1972 πρωταγωνίστησε σε ταινίες χαμηλότερου προϋπολογισμού που το κοινό τις αναγνώρισε. Εκείνη την περίοδο συναντήθηκε καλλιτεχνικά με σπουδαίους ηθοποιούς όπως οι Νίκος Σταυρίδης, Τάσος Γιαννόπουλος, Τζένη Ρουσσέα, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Νίκος Ρίζος, Σωτήρης Μουστάκας κ. ά. Η τελευταία της ταινία με τη Φίνος Φιλμ ήταν «Το Κοροϊδάκι της Πριγκηπέσας» έγινε το 1972. Σε αυτή την ταινία υποδύθηκε μια αφελή ηθοποιό και χορεύτρια.

Πολλοί θεώρησαν ότι εκείνος ο ρόλος της υπήρξε η καλύτερη ερμηνεία της. Εμφανιζόταν όμως και στο θέατρο.

Η Ελένη Προκοπίου σπούδασε χορό στη σχολή χορού της Λουκίας Σακελλαροπούλου μαζί με την επίσης πασίγνωστη ηθοποιό, Μάρθα Καραγιάννη. Σαν παιδιά έδιναν παραστάσεις στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Αποφοίτησαν προς τα τέλη της δεκαετίας του ΄50 και οι δυο τους υπήρξαν από τις καλύτερες χορεύτριες-ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου και θεάτρου. Και συνεργάστηκαν κατά καιρούς και στα δύο. Αποτέλεσαν επίσης ντουέτο με τον Βαγγέλη Σειληνό και στο θέατρο αλλά και στον κινηματογράφο. Από το 1960 μέχρι το 1965 το χορευτικό δίδυμο συμμετείχε στα χορευτικά των περισσότερων επιθεωρησιακών θεάτρων της πρωτεύουσας. Επίσης κινηματογραφικό ζευγάρι αποτέλεσε και με τον Γιώργο Πάντζα, με τον οποίο έπαιξαν μαζί σε πέντε ταινίες. 

Πήρε την απόφαση όμως να αποχωρήσει οριστικά από τα καλλιτεχνικά δρώμενα μετά το γάμο της τη δεκαετία του ΄70. Και παρά τις προτάσεις που δεχόταν, είχε αποφασίσει να απομακρυνθεί από το χώρο του θεάματος. 

Το 2006, παρά την τριαντάχρονη απουσία της από το χώρο, τιμήθηκε. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του αφιερώματος στα 100+1 χρόνια του Ελληνικού Κινηματογράφου που οργάνωσε ο δήμος Αθηναίων στο «Σινέ Ορφέας» με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Τότε, ο δήμαρχος της πόλης την τίμησε με το μετάλλιο της Πόλης. Εκτός της Ελένης Προκοπίου τιμήθηκαν ακόμη 90 άνθρωποι της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου. 

Η Ελένη Προκοπίου κατοικεί στην Αθήνα μαζί με την οικογένειά της και απέχει από τα καλλιτεχνικά δρώμενα. 

Σύμφωνα με απόλυτα ασφαλείς πληροφορίες του newsbeast.gr, η παλιά ηθοποιός που μεσουρανούσε τη δεκαετία του ΄60 έχει αφοσιωθεί πλήρως στην οικογένειά της και ποτέ δεν έχει δώσει δικαιώματα να σχολιαστεί κάτι άσχημο για εκείνη. 

Υποστηρίζουν μάλιστα άνθρωποι που την γνωρίζουν ότι από τότε που αποφάσισε -οικειοθελώς πάντοτε- να αποχωρίσει από τον καλλιτεχνικό χώρο ότι δε θέλει να έχει καμία σχέση με τη δημοσιότητα. Δημοσίευμα που την ενέπλεκε να έχει γιο που βρίσκεται έγκλειστος στις φυλακές της περιφέρειας, το διέψευσε. Και βέβαια ποτέ δεν έμεινε, όπως λένε άνθρωποι που την γνωρίζουν, άστεγη. «Πάντοτε ήταν στο σπίτι της μαζί με την οικογένειά της», λένε καλά πληροφορημένες πηγές. 

Σήμερα, στα 75 της προτιμά να έχει χαμηλό προφίλ, να μην απασχολεί τα φώτα της δημοσιότητας αφού έχει αποχωρήσει εδώ και αρκετά χρόνια από το χώρο του θεάματος. Παραμένει όμως φίλη με ανθρώπους του χώρου που συνεργάστηκε κατά καιρούς. 

 

Όσοι την ξέρουν, έχουν να πουν τα καλύτερα για εκείνη. Όμως, η Ελένη Προκοπίου δε θέλει να δημοσιοποιεί τα της ζωής της. Παρακολουθεί τηλεόραση, ενημερώνεται για τα τεκταινόμενα στη χώρα, είναι επηρεασμένη όπως οι περισσότεροι Έλληνες από την κρίση αλλά προσπαθεί να κρατά την ψυχραιμία της. 

Δεν εργάζεται, όμως, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, αν χρειαζόταν να δώσει τις συμβουλές της στους νέους ανθρώπους, θα έλεγε: «να κάνουν αυτό που θέλει η καρδιά τους. Γιατί όσο και να συμβουλεύσεις με τις συμβουλές εκείνοι δεν θα πετύχουν τίποτα. Θα πετύχουν όμως με τη θέλησή τους». Ακόμη και όταν στην τηλεόραση, προβάλλονται ταινίες στις οποίες συμμετείχε, δεν πικραίνεται αφού εκείνη το διάλεξε να αποχωρήσει. Και το έκανε συνειδητά. 

Όμως, παρά την αποχώρησή της από τον παλιό καλό ελληνικό κινηματογράφο, οι ερμηνείες της έχουν μείνει. Άλλωστε, όπως λένε άνθρωποι που τη γνωρίζουν, αγαπούσε τη δουλειά της πάρα πολύ. Όμως, έβαλε πάνω απ’ όλα την οικογένεια και το γάμο της. 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου