Στο χώρο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς φαίνεται πως επεκτείνεται το «κίνημα» που πρωτοεμφανίστηκε στα διόδια με το σήκωμα της μπάρας. Το «κίνημα» προτρέπει τους επιβάτες των μέσων μεταφοράς να μην ακυρώνουν τα εισιτήριά τους, δείχνοντας με τον τρόπο αυτό την αντίθεσή τους στις αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων που φτάνουν το 40% και για τις κάρτες έως και 80%.
Ήδη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα μέλη της κίνησης πολιτών «Ακρίβεια Στοπ» και «Επιβάτες της Θεσσαλονίκης», προέβησαν σε συμβολική κατάληψη λεωφορείων και προέτρεπαν το επιβατικό κοινό να μην ακυρώνει τα εισιτήρια.
Ανάλογες εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή στους σταθμούς του Μετρό στο Σύνταγμα και του ΗΣΑΠ στον Πειραιά.
Η κίνηση αυτή, μαζί με τη λαθρεπιβίβαση και τη μη ακύρωση των εισιτηρίων, αποτελεί ένα σημαντικό παθητικό στα έσοδα του ΟΑΣΑ, ενός ελλειμματικού οργανισμού που καλείται να ξεχρεώνει κάθε χρόνο το κράτος.
Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία σε ορισμένα μέσα, κυρίως στα λεωφορεία, το ποσοστό αυτών που είτε ταξιδεύουν λαθραία, είτε δεν ακυρώνουν το εισιτήριό τους, φτάνει περίπου το 40%.
Και αυτό διότι με την καθιέρωση του ενιαίου εισιτηρίου και της χρονικής διάρκειας των 90 λεπτών, ορισμένοι όταν αποβιβάζονται από το λεωφορείο, το δίνουν σε κάποιον που μπαίνει εκείνη την ώρα και σε ενδεχόμενο έλεγχο είναι καθόλα νόμιμος.
Το πρόβλημα αυτό αναμένεται να αντιμετωπιστεί είτε με πύκνωση των ελεγκτικών μηχανισμών, είτε με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, το οποίο, όμως, την τελευταία πενταετία έχει εξαγγελθεί τουλάχιστον τέσσερις φορές, αλλά ποτέ δεν υλοποιήθηκε.
Η παρούσα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δεσμεύτηκε ότι τον άλλο μήνα θα προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός και μέχρι τέλος του έτους θα έχει επιλεγεί ο ανάδοχος. Η ανάπτυξη και εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ, δηλαδή Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.