Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012

Η «Λερναία Ύδρα» της γραφειοκρατίας – Ποιες υπηρεσίες βγαίνουν «πρωταθλήτριες»

Την ώρα που περικόπτονται μισθοί και συντάξεις με τη βούλα του κράτους, το ίδιο το Δημόσιο δεν μπορεί να βάλει τέλος στη σπατάλη με τη γραφειοκρατία να φαντάζει ως «γάγγραινα». Παρόλο που από το 2011, η ηγεσία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης διαλαλούσε ότι οι νέες τεχνολογίες θα περιόριζαν το φαινόμενο, η εικόνα είναι η ίδια, με τους πολίτες να ταλαιπωρούνται και τα ταμεία να παραμένουν… άδεια.


Η «Λερναία Ύδρα» της γραφειοκρατίας

Βεβαιώσεις, παράβολα, αναγνωρίσεις, πιστοποιητικά, πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, δικαιολογητικά, νόμοι, προεδρικά διατάγματα, κανονιστικές αποφάσεις κι άλλα δημόσια έγγραφα συνθέτουν το παζλ της γραφειοκρατίας που ταλανίζει χρόνια τώρα τους συναλλασσόμενους με το ελληνικό δημόσιο.

Στο ποσό-μαμούθ των 20 δισ. ευρώ ή στο 9% του ΑΕΠ, ανέρχεται το ετήσιο κόστος των «διοικητικών βαρών» που πνίγει υπαλλήλους, πολίτες και επαγγελματίες. Το φαινόμενα λαμβάνουν χώρα σε 157 γενικές διευθύνσεις, 1.978 διευθύνσεις και 5.027 τμήματα, που υφίστανται μόνο στο στενό δημόσιο τομέα, ενώ αντίστοιχα μακρύς είναι ο κατάλογος των υπηρεσιών άλλων κρατικών φορέων, με πρώτες τις ΔΕΚΟ, αναφέρει το thebest.gr

Χαμένος χρόνος και κόπος

Οι πολίτες εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται ατέλειωτες ώρες στα γκισέ, χάνοντας πολύτιμο χρόνο- χρήμα και εν τέλει δοκιμάζοντας τα νεύρα τους, αφού σε πολλές περιπτώσεις δεν αρκεί η αναμονή μιας ημέρας στην ουρά, προκειμένου να εξυπηρετηθούν.

Οργή για τα παράβολα, για την ταλαιπωρία στις εφορίες, δικαστήρια, πολεοδομίες, ληξιαρχεία, κτλ.

Χιλιάδες, ανούσια, δικαιολογητικά και δαιδαλώδεις διοικητικές διαδικασίες εμποδίζουν κάθε ανάπτυξη, στραγγαλίζοντας την επιχειρηματικότητα και τα επενδυτικά σχέδια.

Η πρώτη υπηρεσία στην προσκόμιση πάσης φύσεως δικαιολογητικών έρχεται η δικαστική Αρχή (και κυρίως τα πρωτοδικεία), που ζητούν μέχρι 623 πιστοποιητικά. Ακολουθούν οι εφορίες με 231, οι δήμοι 174, τα ΑΕΙ 110, τα ασφαλιστικά ταμεία 71 και τα στρατολογικά γραφεία 69.

Ιδιαίτερα, σύμφωνα με μελέτη του ΟΟΣΑ, για την ποιότητα των κανονιστικών ρυθμίσεων στη χώρα μας, επιβαρύνονται οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού, κάθε μια από τις περίπου 860.000 επιχειρήσεις δαπανά τουλάχιστον 30 εργάσιμες μέρες τον μήνα για διεκπεραίωση γραφειοκρατικών θεμάτων.

Με ανοιχτό το στόμα φέρεται ότι έμεινε, μάλιστα, πριν από λίγες εβδομάδες ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Θανάσης Σκορδάς, όταν κλιμάκιο του Συνδέσμου Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ) του έδειξε τη φωτογραφία του λογιστηρίου της Viva, μιας εταιρείας που ειδικεύεται στην παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων και η έκδοση εισιτηρίων online.

Επρόκειτο για την εικόνα ενός βουνού αποδείξεων που εκδίδονταν ασταμάτητα, αφού η φορολογική νομοθεσία δεν επιτρέπει την έκδοση και αποστολή άυλων ηλεκτρονικών αποδείξεων, με αποτέλεσμα να καθιστά αδύνατη την παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Δημιουργείται έτσι μια παρωχημένη κατάσταση σε μια εποχή όπου η επιχειρηματικότητα αποτελεί τρόπο διεξόδου από την κρίση.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου