Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

«Έσπασαν» οι μάρτυρες στην υπόθεση του Άκη

«Σπάνε» ο ένας μετά τον άλλον οι κρίκοι στην αλυσίδα του «βρώμικου χρήματος» από τις προμήθειες των εξοπλιστικών προγραμμάτων με τους κατηγορουμένους που είναι ήδη στη φυλακή να «καρφώνουν», στις συμπληρωματικές απολογίες τους, τον πρώην υπουργό Εθνικής Άμυνας Άκη Τσοχατζόπουλο.
 

Μετά τον Νίκο Ζήγρα, εξάδελφο του προφυλακισμένου πρώην υπουργού που άνοιξε πρώτος τον «χορό» των αποκαλύψεων για τις διαδρομές του χρήματος, σειρά πήρε και η λογίστρια του Άκη Τσοχατζόπουλου Ευφροσύνη Λαμπροπούλου η οποία αποφάσισε, πέντε μήνες μετά την κράτησή της να μιλήσει, κάνοντας στροφή 180 μοιρών στην υπερασπιστική τακτική που ακολούθησε αρχικά. 
Ο Νικόλαος Ζήγρας
Ο Νικόλαος Ζήγρας
Ο εξάδελφος του Άκη Τσοχατζόπουλου Νίκος Ζήγρας απολογούμενος συμπληρωματικά προχώρησε πάντως ακόμη ένα βήμα, δίνοντας και νέα επιβαρυντικά στοιχεία για τον πρώην υπουργό ο οποίος, επέμεινε, πως ήταν «ο πραγματικός ιδιοκτήτης και δικαιούχος των εταιρειών αυτών μέσω των οποίων διακινήθηκαν οι παράνομες προμήθειές του από τα εξοπλιστικά». Ο Νίκος Ζήγρας κατονόμασε τον Άκη Τσοχατζόπουλο ως τον άνθρωπο που ήταν πίσω από την εταιρεία DRUMILLAN η οποία εμπλέκεται στην υπόθεση των ΤΟR M1 ενώ επαναλαμβάνοντας τους ισχυρισμούς του για τους πρωταγωνιστές της διακίνησης των χρημάτων, συνέχισε να εντάσσει σ’ αυτούς και τον πρώην γενικό γραμματέα Εξοπλισμών του υπουργείου Εθνικής Άμυνας Γιάννη Σμπώκο. 

«Κατ’ επανάληψη ο ίδιος ο Τσοχατζόπουλος μου είχε πει ότι “περιμένω ο Σμπώκος να μου φέρει λεφτά”. Γνωρίζω από τον ίδιο τον Τσοχατζόπουλο ότι η βασική ομάδα διακίνησης της άνομης περιουσίας ήταν ο Τσοχατζόπουλος, ο Ιωάννης Σμπώκος, ο Βλάσης Καμπούρογλου, ο Ντίνος Μιχαηλίδης και ο Άραβας AL SAYAD FOUAD. Τα μαύρα χρήματα κατέληγαν όλα στον Τσοχατζόπουλο και στον Σμπώκο. Ο Τσοχατζόπουλος πάντα μου έλεγε: “τα πολλά λεφτά μου τα έχει ο Σμπώκος”. Σας επαναλαμβάνω ότι έχω ακούσει από τον Τσοχατζόπουλο να λέει ότι τα περισσότερα από τα χρήματά του τα διαχειριζόταν ο Σμπώκος μέσω της χρηματιστηριακής εταιρείας του πεθερού του και από εκεί διακινούνταν σε διάφορες επιχειρήσεις μέσω Ελβετικών τραπεζών», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Ν. Ζήγρας.

Σύμφωνα με τον εξάδελφο του πρώην υπουργού, ο Άκης Τσοχατζόπουλος δεν δίστασε εκμεταλλευόμενος την ομοιότητά τους, ν’ ανοίξει και λογαριασμό ως… Ν. Ζήγρας στη UBS όπου έφταναν πολλά από τα επίμαχα εμβάσματα. « Ο λογαριασμός αυτός δεν είναι δικός μου, δεν ανοίχτηκε από εμένα και η υπογραφή που υπάρχει στην αίτηση για το άνοιγμά του δεν είναι δική μου. Ο ίδιος ο Τσοχατζόπουλος χρησιμοποιώντας το διαβατήριό μου που του είχα δώσει εγώ δηλώνοντας δήθεν απώλεια και εκμεταλλευόμενος και την ομοιότητά μας άνοιξε το λογαριασμό. Από κει και πέρα με δικό του γνωστό υπάλληλο, διαχειριστή της τράπεζας έκανε τις όποιες συναλλαγές ο ίδιος», αναφέρει ο Ν. Ζήγρας. 
Η Ευφροσίνη Λαμπροπούλου
Η Ευφροσίνη Λαμπροπούλου
Η λογίστρια Ευφροσύνη Λαμπροπούλου απολογούμενη συμπληρωματικά, αποδίδει τους αρχικούς της ισχυρισμούς στη φιλική σχέση πάρα πολλών ετών που είχε τόσο με τον Άκη Τσοχατζόπουλο όσο και με τον εξάδελφό του, μετά την κατάθεσή του οποίου, όμως, δεν έχει, όπως λέει, κανένα λόγο να εμμείνει στην αρχική της απολογία. Έτσι, αυτή τη φορά η κ. Λαμπροπούλου συνδέει ευθέως τον Άκη Τσοχατζόπουλο με τις οff shore εταιρείες που του καταλογίζουν οι αρχές, παραδεχόμενη μάλιστα πως η ίδια του υπέδειξε ως «αχυράνθρωπο» τον Νίκο Γεωργουλάκη για να τον εξυπηρετήσει, ενώ «δείχνει» και τον τότε γενικό γραμματέα Εξοπλισμών Γιάννη Σμπώκο. 

Συγκεκριμένα, η κ. Λαμπροπούλου τονίζει στη συμπληρωματική απολογία της: «Κατάλαβα ότι οι εταιρείες TORCASO και BLUEBELL ήταν του Τσοχατζόπουλου χωρίς ο υπουργός να το έχει παραδεχθεί μπροστά μου και χωρίς και εγώ να τολμήσω να επεκταθώ ποτέ σε λεπτομέρειες. Για την εταιρεία NOBILIS όμως η ίδια η ροή των πραγμάτων μου καταδείκνυε την κατάσταση αυτή… Όσον αφορά την αλληλογραφία, σας είπα ότι ο υπουργός είχε φανερά πλέον εκδηλωθεί σε εμένα ότι η εταιρεία του ανήκει, μου έστελνε αυτά τα έγγραφα για να τα στέλνω εγώ ως δήθεν εκπρόσωπος της NOBILIS για να μη φανερωθεί…. Η NOBILIS δε συστήθηκε από τη Μαρία Ταλίτα, αλλά από τον πατέρα της Βασίλειο Τσεκούρα. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν από την αρχή γνώριζε ότι η NOBILIS είναι συμφερόντων Τσοχατζόπουλου, το γνώριζε όμως αυτό κατά το χρόνο μεταβίβασης του ακινήτου στη σύζυγό του, τον Απρίλιο του 2010. Όταν έκαναν κατάσχεση στο γραφείο μου από το ΣΔΟΕ, τον Ιούνιο του 2010, έγινε συνάντηση στο γραφείο της παρουσία του πατέρα της ο οποίος είπε μπροστά μου ότι ο Σμπώκος σύστησε τη NOBILIS για λογαριασμό του Άκη Τσοχατζόπουλου. Η Ταλίτα τότε είπε: “μην τον ακούς, είναι γέρος»… Θέλω να σημειώσω ότι κατά τις συναντήσεις μας που αφορούσαν την αγοραπωλησία κανείς δεν αναφερόταν ανοιχτά στο όνομα Τσοχατζόπουλου”».

Η Ευφροσύνη Λαμπροπούλου ισχυρίστηκε πως δεν μπορούσε να γνωρίζει πως ο Άκης Τσοχατζόπουλος είχε αποκτήσει παράνομα την περιουσία του, σημειώνοντας πως «σε μια περίοδο μεγάλης άνθισης του χρηματιστηρίου, δεν γνωρίζω τι εισοδήματα μπορεί να είχε από μετοχές». 

Αποστάσεις από τον πρώην υπουργό προσπαθεί να κρατήσει και ο κατασκευαστής Αστέριος Οικονομίδης ο οποίος αρνείται πως υπήρξε επιστήθιος φίλος του ή υποστηρικτής του, ενώ ουδέποτε, όπως ισχυρίζεται συμμετείχε σε δημόσιο έργο, επί υπουργίας του. 

Ο επιχειρηματίας Γ. Σαχπατζίδης στην προσπάθεια του να εξηγήσει τη διαδρομή των εμβασμάτων προς την ιταλική εταιρεία SDG που εκπροσωπούσε, κάνει λόγο για επενδυτές τους οποίους του είχε συστήσει ο Άκης Τσοχατζόπουλος, χωρίς να τους κατονομάσει ποτέ. 

Επιμέλεια: Μαριάννα Μαρμαρά



http://www.zougla.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου