Την
διενέργεια 48ωρης απεργίας στο μετρό την Δευτέρα και την Τρίτη αποφάσισε πριν
από λίγο το σωματείο εργαζομένων λειτουργίας μετρό Αθήνας (ΣΕΛΜΑ),
αντιδρώντας στην χθεσινή κατάθεση του νομοσχεδίου για τις αστικές συγκοινωνίες
στη Βουλή.
Παράλληλα,
η πλειονότητα των υπόλοιπων σωματείων στα μέσα μεταφοράς θα εισηγηθεί στις
γενικές τους συνελεύσεις την πραγματοποίηση συντονισμένων κοινών απεργιών.
Όπως
εξηγεί ο πρόεδρος του σωματείου των ΗΣΑΠ, κ. Ν. Σιαπάτης, θα προτείνει τόσο στο
διοικητικό συμβούλιο όσο και στην γενική συνέλευση των εργαζομένων στον
ηλεκτρικό, την συνεννόηση για κοινή κάθοδο σε απεργία με τους εργαζομένους στα
υπόλοιπα μέσα μεταφοράς. Ο κ. Σιαπάτης απορρίπτει τις επεμβάσεις που έγιναν στο
νομοσχέδιο για τις συγκοινωνίες, θεωρώντας ότι στερούνται ουσίας και χαρακτήρισε
τις εν λόγω τροποποιήσεις ως λεκτικούς ακροβατισμούς.
Προς την
ίδια κατεύθυνση προσανατολίζονται και οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ. Όπως τονίζει ο
πρόεδρος του Σωματείου Τεχνικών ΗΛΠΑΠ, κ. Ι. Σταύρου «έχει αποφασισθεί ότι όλα
τα μέσα, μετά την κατάθεση του νομοσχεδίου, θα προχωρήσουμε σε 48ωρη κοινή
απεργία», η οποία μένει να ορισθεί.
Οι
εργαζόμενοι στα τρόλεϊ ζητούν την απόσυρση πολλών άρθρων του νομοσχεδίου, καθώς
θεωρούν ότι δεν διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας των συγκοινωνιών, η σταθερή
τους χρηματοδότηση, η ανάπτυξη των μεταφορικών οργανισμών και τα εργασιακά
δικαιώματα των υπαλλήλων. «Μιλάμε για απαξίωση, τεμαχισμό και συρρίκνωση του
έργου και ακριβό εισιτήριο, που θα οδηγήσουν στην ιδιωτικοποίηση των οργανισμών»
καταλήγει ο κ. Σταύρου.
Στο
μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, άκαρπή ήταν η συνάντηση μεταξύ των μελών του
διοικητικού συμβουλίου των οδηγών της ΕΘΕΛ, το οποίο είναι το πολυπληθέστερο των
μέσων μαζικής μεταφοράς, και του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, κ.
Χ. Τσιόκα, καθώς δεν βρέθηκε κανένα σημείο συνεννόησης. Το Δ.Σ. των εργαζομένων
της ΕΘΕΛ θα συνεδριάσει αύριο για να καθορίσει την τελική του στάση, όμως, όπως
φαίνεται και οι οδηγοί των μπλε λεωφορείων προσανατολίζονται σε μαζικές
κινητοποιήσεις με τους υπόλοιπους εργαζομένους στις αστικές συγκοινωνίες.
Αντίθετα,
οι τεχνικοί και οι διοικητικοί υπάλληλοι της ΕΘΕΛ πιστεύουν ότι κάποια από τα
αιτήματά τους θα γίνουν αποδεκτά κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου στη
Βουλή.