Την εκδήλωση άνοιξε ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Φλώρινας Δημήτρης Σουμπάσης και ακολούθησαν οι εισηγήσεις του υπεύθυνου ΜΑΚΙ και μέλους του Εκτελεστικού Γραφείου της ΟΝΝΕΔ Απόστολου Παπαποστόλου, του προέδρου της ΟΛΜΕ Δημήτρη Πεππέ, του προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας Ιωάννη Μπάτσιου και του προέδρου του ΤΟΣΥΝ Φλώρινας Κωνσταντίνου Στεργίου.
Στην εκδήλωση έδωσαν το παρόν, μεταξύ άλλων, ο αντιπεριφερειάρχης Δ. Ηλιάδης, ο δήμαρχος Φλώρινας Γ. Βοσκόπουλος, ο αντιδήμαρχος Αμυνταίου Κ. Μωυσιάδης, αντιδήμαρχοι Φλώρινας και δημοτικοί σύμβουλοι.
-
- να ακυρώσουμε το πρόγραμμα συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολικών μονάδων που έχει σχεδιάσει το Υπουργείο Παιδείας, όχι για παιδαγωγικούς λόγους αλλά με μοναδικό κριτήριο την «εξοικονόμηση πόρων»,
- να μην δημιουργούνται τμήματα με περισσότερους από 25 μαθητές, 20 στις κατευθύνσεις του λυκείου και στη ΤΕΕ, 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια,
- να απαιτήσουμε την αύξηση της χρηματοδότησης της οργανισμών της τοπικής αυτοδιοίκησης για να ανταποκρίνονται στις λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων της περιοχής τους,
- να επιλυθούν όλα τα ζητήματα της σχολικής στέγης με ένα πρόγραμμα γενναίας χρηματοδότησης προκειμένου να χτιστούν νέα σχολεία, αλλά και να γίνουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις στα υπάρχοντα κτίρια,
- να απαιτήσουμε από την πολιτεία την αύξηση των δαπανών για την παιδεία τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ, ενάντια στις περικοπές που επέβαλε το μνημόνιο.
- άμεση διενέργεια ειλικρινούς διαλόγου με όλους τους φορείς (μαθητές, γονείς, καθηγητές, τοπική αυτοδιοίκηση), με σκοπό την εξεύρεση πρακτικής λύσης.
- διερεύνηση της λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων σε σχέση με το μαθητικό δυναμικό και την αύξηση του πληθυσμού, ώστε μέσω παρεμβάσεων όλες οι μονάδες να καταστούν το μέγιστο λειτουργικές.
- εφαρμογή ανώτατου αριθμού 20 μαθητών ανά τμήμα για όλες τις σχολικές μονάδες.
- εφαρμογή αυστηρών κανόνων και μηχανισμών στον τομέα της σχολικής μεταφοράς, ώστε να πάψει επιτέλους η σπατάλη δημόσιου χρήματος, που παρατηρείται
- αλλαγή του μαθηματικού τύπου υπολογισμού του κόστους μεταφοράς μαθητών (σήμερα το κόστος ανά χλμ είναι από 1 έως 5,5 €).
- εφαρμογή συστήματος χρηματοδοτικής μίσθωσης λεωφορείων, με ευνοϊκούς όρους μέσω κρατικών εγγυήσεων, για την μείωση του κόστους μεταφοράς.
- ενίσχυση των παραμεθόριων και απομακρυσμένων σχολικών μονάδων, που αποτελούν σημαντικό στοιχείο για τους τόπους που γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε.
- Ενίσχυση και αναδιαμόρφωση των ΕΠΑΛ, με σύγχρονες και εφαρμόσιμες ειδικότητες.
- Απόδοση κινήτρων σε δασκάλους και καθηγητές, για την παραμονή τους σε απομακρυσμένες και παραμεθόριες περιοχές.
- Εφαρμογή του μέτρου του «επιστρεφόμενου βιβλίου», με σκοπό την άμεση εξοικονόμηση πόρων.
- Εφαρμογή ανακύκλωσης και χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, εντός των σχολικών μονάδων, στοχεύοντας στην μείωση των λειτουργικών εξόδων και την και τη διασφάλιση εσόδων για τις σχολικές μονάδες{…}