Παρασκευή, 8 Απριλίου 2011

Εκδήλωση του Μαθητικού Τμήματος της ΟΝΝΕΔ (Μ.Α.ΚΙ) στη Φλώρινα, με θέμα τις καταργήσεις σχολικών μονάδων και τις συνέπειες τους στις τοπικές κοινωνίες.

Με τη συμμετοχή πολλών μαθητών πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση που διοργάνωσε στη Φλώρινα το Μαθητικό Τμήμα της ΟΝΝΕΔ (Μ.Α.ΚΙ) με θέμα τις καταργήσεις σχολικών μονάδων και τις συνέπειες τους στις τοπικές κοινωνίες.
Την εκδήλωση άνοιξε ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Φλώρινας Δημήτρης Σουμπάσης και ακολούθησαν οι εισηγήσεις του υπεύθυνου ΜΑΚΙ και μέλους του Εκτελεστικού Γραφείου της ΟΝΝΕΔ Απόστολου Παπαποστόλου, του προέδρου της ΟΛΜΕ Δημήτρη Πεππέ, του προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας Ιωάννη Μπάτσιου και του προέδρου του ΤΟΣΥΝ Φλώρινας Κωνσταντίνου Στεργίου.
 
 
 Οι ομιλητές καταδίκασαν τις κυβερνητικές πολιτικές στο χώρο της παιδείας, με ιδιαίτερες αναφορές τόσο στο θέμα των συγχωνεύσεων (ή καταργήσεων κατά τους ίδιους), όσο και στο θέμα του νέου λυκείου, ενώ υπερτόνισαν το γεγονός πως ακολουθούνται οι συγκεκριμένες πολιτικές για οικονομικούς και μόνο λόγους.
 
 
Στην εκδήλωση έδωσαν το παρόν, μεταξύ άλλων, ο αντιπεριφερειάρχης Δ. Ηλιάδης, ο δήμαρχος Φλώρινας Γ. Βοσκόπουλος, ο αντιδήμαρχος Αμυνταίου Κ. Μωυσιάδης, αντιδήμαρχοι Φλώρινας και δημοτικοί σύμβουλοι.
 
 
 
Βασικά σημεία ομιλίας κ.Δημήτρη Πεππέ, μέλος ΔΑΚΕ και Προέδρου της ΟΛΜΕ

«{…}Η απόφαση αυτή δεν εδράζεται σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο. Εκπορεύεται από τη λογική περικοπών στα κοινωνικά αγαθά (υγεία, παιδεία, κοινωνική ασφάλιση)  που επιβάλλεται από την εφαρμογή του «Μνημονίου» στη χώρα μας.{…} Τα αποτελέσματα αυτής της απόφασης θα είναι   πολυπληθείς σχολικές μονάδες,  τμήματα με στοιβαγμένους από 28 έως 30 μαθητές, ανασφάλεια για τα παιδιά, αύξηση της σχολικής παραβατικότητας, κύμα αστυφιλίας, ερήμωση της υπαίθρου και των ακριτικών περιοχών και αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων για τους μαθητές.{…}  


 Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ εκφράζει την εντονότατη  ανησυχία του για  τις επιχειρούμενες αλλαγές. Χωρίς να είναι αντίθετο σε διορθωτικές κινήσεις που αφορούν κάποιες ακραίες περιπτώσεις, που τυχόν υπάρχουν, διαφωνεί στην «λογική» που υπακούει στις επιταγές του Δ.Ν.Τ. και επιβάλλει ως πρώτιστο μέλημα όχι την ποιότητα στην εκπαίδευση, αλλά το «φθηνό σχολείο.{…} Δε θεωρούμε ότι η συγχώνευση σχολείων πρέπει να είναι προτεραιότητα σήμερα. Αντιθέτως θα έπρεπε να τίθενται ζητήματα αιχμής η πολύπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών προκειμένου να ασκήσουν το εκπαιδευτικό τους έργο, η ενίσχυση των μαθητών (π.χ. με προγράμματα αντισταθμιστικής αγωγής), η επίλυση των σοβαρών προβλημάτων υλικοτεχνικής και κτιριακής υποδομής που αντιμετωπίζουν τα σχολικά κτίρια σήμερα κ.ά. {…} Παράλληλα οι περικοπές στις επιχορηγήσεις των σχολικών επιτροπών συνεχίζονται με αποτέλεσμα την οικονομική ασφυξία του δημόσιου σχολείου και την αδυναμία του να ανταποκριθεί στις στοιχειώδεις καθημερινές ανάγκες του{…} Με δεδομένες αυτές τις αρνητικές εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης, πιστεύουμε πως πρέπει να υπάρξει συστράτευση όλων των παραγόντων και των συλλογικοτήτων των τοπικών κοινωνιών (τοπικής αυτοδιοίκησης, γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών), προκειμένου να αγωνιστούμε για:
    • να ακυρώσουμε το πρόγραμμα συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολικών μονάδων που έχει σχεδιάσει το Υπουργείο Παιδείας, όχι για παιδαγωγικούς λόγους αλλά με μοναδικό κριτήριο την «εξοικονόμηση πόρων»,
    • να μην δημιουργούνται τμήματα με περισσότερους από 25 μαθητές, 20 στις κατευθύνσεις του λυκείου και στη ΤΕΕ, 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια,
    • να απαιτήσουμε την αύξηση της χρηματοδότησης της οργανισμών της τοπικής αυτοδιοίκησης για να ανταποκρίνονται στις λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων της περιοχής τους,
    • να επιλυθούν όλα τα ζητήματα της σχολικής στέγης με ένα πρόγραμμα γενναίας χρηματοδότησης προκειμένου να χτιστούν νέα σχολεία, αλλά και να γίνουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις στα υπάρχοντα κτίρια,
    • να απαιτήσουμε από την πολιτεία την αύξηση των δαπανών για την παιδεία τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ, ενάντια στις περικοπές που επέβαλε το μνημόνιο.
Από την πλευρά της ΟΝΝΕΔ, τοποθετήθηκε ο Υπεύθυνος της Μ.Α.ΚΙ και μέλος του Εκτελεστικού Γραφείου, Τόλης Παπαποστόλου, ο οποίος υποστήριξε μεταξύ άλλων:
«{….}Σταθερά και με μεγάλη υποκρισία, η ηγεσία του Υπουργείου δίνει τη χαριστική βολή στο ελληνικό σχολείο και τους μαθητές. Αντιμετωπίζει την εκπαίδευση μας μόνο με αριθμητικά και οικονομικά κριτήρια, και όχι  με παιδαγωγικά και μαθησιακά  όπως οφείλει. Η μνημονιακή λογική είναι,  δυστυχώς παρούσα και στον χώρο της  παιδείας {…}Ενδεικτικά, ο μέσος όρος μαθητών ανά αίθουσα για την Ε.Ε και τις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 24, ενώ για την χώρα μας προβλέπεται ο αριθμός των 30 μαθητών, κατατάσσοντάς μας στην 27η θέση ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ {…}δηλώνουμε κάθετα αντίθετοι σε αυτή την πολιτική του Υπουργείου και καλούμε τους αρμόδιους  να αναθεωρήσουν τα σχέδιά τους. Η πολιτική της κυβέρνησης για την αποδυνάμωση του ελληνικού σχολείου, δεν θα μας βρει σύμφωνους και συνένοχους! Στην κατεύθυνση της στήριξης των υπαρχουσών σχολικών μονάδων, προτείνουμε τα εξής :
  • άμεση διενέργεια ειλικρινούς  διαλόγου με όλους  τους φορείς (μαθητές, γονείς, καθηγητές, τοπική αυτοδιοίκηση), με σκοπό την εξεύρεση πρακτικής λύσης.
  • διερεύνηση της  λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων σε σχέση με το μαθητικό δυναμικό και την αύξηση του πληθυσμού, ώστε μέσω παρεμβάσεων όλες οι μονάδες να καταστούν το μέγιστο λειτουργικές.
  • εφαρμογή ανώτατου αριθμού 20 μαθητών ανά τμήμα για όλες τις σχολικές μονάδες.
  • εφαρμογή αυστηρών κανόνων και μηχανισμών στον τομέα της σχολικής μεταφοράς, ώστε να πάψει επιτέλους η σπατάλη δημόσιου χρήματος, που παρατηρείται
  • αλλαγή του μαθηματικού τύπου υπολογισμού του κόστους μεταφοράς μαθητών (σήμερα το κόστος ανά χλμ είναι από 1 έως 5,5 €).
  • εφαρμογή συστήματος χρηματοδοτικής μίσθωσης λεωφορείων, με ευνοϊκούς όρους μέσω κρατικών εγγυήσεων, για την μείωση του κόστους μεταφοράς.
  • ενίσχυση των παραμεθόριων και απομακρυσμένων σχολικών μονάδων, που αποτελούν σημαντικό στοιχείο για τους τόπους που γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε.
  • Ενίσχυση και αναδιαμόρφωση των ΕΠΑΛ, με σύγχρονες και εφαρμόσιμες ειδικότητες.

  • Απόδοση κινήτρων σε δασκάλους  και καθηγητές, για  την παραμονή τους σε απομακρυσμένες και  παραμεθόριες περιοχές.
  • Εφαρμογή του μέτρου του «επιστρεφόμενου βιβλίου», με σκοπό την άμεση εξοικονόμηση πόρων.
  • Εφαρμογή ανακύκλωσης και χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, εντός των σχολικών μονάδων, στοχεύοντας στην μείωση των λειτουργικών εξόδων και την και τη διασφάλιση εσόδων για τις σχολικές μονάδες{…}
 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου