Ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Μαγκριώτης επιβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση δέχεται πιέσεις από τις κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους να λάβει μέτρα εναντίον όσων αρνούνται να πληρώσουν διόδια. Απειλούν ακόμη και με αποχώρηση από τα έργα.
“Υπάρχει η απειλή να φύγουν. Επισήμως δεν μας έχουν θέσει το ζήτημα, αλλά το ακούμε δεξιά κι αριστερα”, ανέφερε ο υφυπουργός, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό “Σκάι”.
Κάλεσε τους πολίτες να πληρώνουν τα διόδια, υποστηρίζοντας ότι σε αντίθετη περίπττωση κάνουν ένα λάθος που ζημιώνει και το Δημόσιο. Οπως είπε, όχι μόνο το κράτος δεν εισπράττει τον ΦΠΑ απο το κάθε αντίτιμο διοδίου, αλλά υπάρχει και κίνδυνος οι εργολάβει να στραφούν εναντίον του, διεκδικώντας διαφυγόντα κέρδη.
Εν τω μεταξύ, οι κοινοπραξίες φέρονται να είναι έτοιμες να στείλουν κατασχετήρια σε όσους οδηγούς σηκώνουν τις μπάρες, αφού τους έχουν φωτογραφίσει και έχουν πάρει το πράσινο φως από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων να τις χρησιμοποιήσουν.
Επανέρχονται από την ερχόμενη Κυριακή οι φορείς και οι οργανώσεις πολιτών που αντιδρούν στην καταβολή διοδίων, λίγα 24ωρα μετά τις απανωτές αυξήσεις σχεδόν σε όλους τους σταθμούς διοδίων της χώρας.
Στην Πελοπόννησο οι πολίτες και οι φορείς της Μεσσηνίας θα ανοίξουν τα διόδια της γέφυρας Μάναρη στην Ασέα.
Οι Αρκάδες και οι Λάκωνες τα διόδια της Νεστάνης και οι Κορίνθιοι με τους Αργολιδείς τα διόδια του Σπαθοβουνίου.
Το υπουργείο Υποδομών δέχεται τις έντονες πιέσεις των κατασκευαστών των αυτοκινητόδρομων, οι οποίοι στέλνουν έγγραφα διεκδικώντας διαφυγόντα κέρδη αρκετών εκατομμυρίων ευρώ.
Όπως αναφέρεται στην Ελευθεροτυπία, επίσημα στοιχεία δεν υπάρχουν, ωστόσο οι εργολάβοι υποστηρίζουν ότι οι διελεύσεις έχουν μειωθεί κατά 10%-20%
Όπως αναφέρεται στην Ελευθεροτυπία, επίσημα στοιχεία δεν υπάρχουν, ωστόσο οι εργολάβοι υποστηρίζουν ότι οι διελεύσεις έχουν μειωθεί κατά 10%-20%
Το υπουργείο μελετά τρόπους για την είσπραξη των διοδίων, από τα οποία θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση των έργων.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ίδιας εφημερίδας, με ρύθμιση που θα ενταχθεί στο νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα, τα διόδια θα χαρακτηρίζονται δημόσιο έσοδο, θα προβλέπεται πρόστιμο για όσους δεν πληρώνουν που θα εισπράττεται μέσω των ΔΟΥ.
Ερώτηση Παπαδημούλη
Το θέμα φέρνει στη Βουλή ο Δημήτρης Παπαδημούλης του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτηση προς τους υπουργούς Μεταφορών και Εσωτερικών.
Ο κ. Παπαδημούλης ρωτά:
Μήπως θα πρέπει άμεσα να επανεξεταστούν οι όροι των συμβάσεων παραχώρησης και να ανακληθούν άμεσα οι αυξήσεις που επιβλήθηκαν στις τιμές των διοδίων;
Σκοπεύει η κυβέρνηση να αλλάξει το καθεστώς είσπραξης των διοδίων και να εξαρτάται από την πρόοδο των εργασιών στο πραγματικό εθνικό δίκτυο και όχι στο υπό διαμόρφωση (π.χ Πατρών-Κορίνθου και Τέμπη) με την εκ του ασφαλούς, για τις κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει τα έργα, υποχρεωτική καταβολή των διοδίων;
Ποια άμεσα μέτρα θα ληφθούν ώστε οι πολίτες να μην πληρώνουν καθημερινά σημαντικό ποσοστό του εισοδήματός τους για διαδρομές λίγων χιλιομέτρων από και προς τον τόπο της εργασίας τους;
Πώς ελέγχεται, πως κατανέμεται και ποιο είναι το συνολικό ποσό που έχουν εισπράξει μέχρι σήμερα από τα διόδια οι εταιρείες στις οποίες έχει ανατεθεί η κατασκευή και συντήρηση των εθνικών οδών;
Σκοπεύει η κυβέρνηση να αλλάξει το καθεστώς είσπραξης των διοδίων και να εξαρτάται από την πρόοδο των εργασιών στο πραγματικό εθνικό δίκτυο και όχι στο υπό διαμόρφωση (π.χ Πατρών-Κορίνθου και Τέμπη) με την εκ του ασφαλούς, για τις κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει τα έργα, υποχρεωτική καταβολή των διοδίων;
Ποια άμεσα μέτρα θα ληφθούν ώστε οι πολίτες να μην πληρώνουν καθημερινά σημαντικό ποσοστό του εισοδήματός τους για διαδρομές λίγων χιλιομέτρων από και προς τον τόπο της εργασίας τους;
Πώς ελέγχεται, πως κατανέμεται και ποιο είναι το συνολικό ποσό που έχουν εισπράξει μέχρι σήμερα από τα διόδια οι εταιρείες στις οποίες έχει ανατεθεί η κατασκευή και συντήρηση των εθνικών οδών;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου