Τετάρτη, 12 Ιουνίου 2013

ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΥΠΟΣ: «Η Ελλάδα έβγαλε την ΕΡΤ από την πρίζα»

«Η Ελλάδα έβγαλε την ΕΡΤ από την πρίζα»

Με εκτενή ρεπορτάζ αναφέρθηκαν τα διεθνή μέσα ενημέρωσης στην χθεσινή ανακοίνωση της ελληνικής κυβέρνησης για το κλείσιμο της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης.

«Η ελληνική κυβέρνηση έκλεισε το δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα ΕΡΤ, για να εξοικονομήσει χρήματα», ανέφερε στον τίτλο του το βρετανικό δίκτυο BBC, σημειώνοντας ότι όλοι οι εργαζόμενοι απολύονται εν όψει αναδιοργάνωσης.

«Το βράδυ της Τρίτης οι τηλεθεατές, παρακολουθώντας τον βασικό τηλεοπτικό σταθμό, είδαν τις οθόνες τους να γίνονται μαύρες», πρόσθεσε, ενώ έκανε αναφορά και στους χιλιάδες κόσμου που συγκεντρώθηκαν στο ραδιομέγαρο σε ένδειξη συμπαράστασης.
Η ελληνική κρατική ραδιοτηλεόραση βγήκε εκτός αέρα αργά το βράδυ της Τρίτης λίγες ώρες αφότου η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα κλείσει όλους τους δημόσιους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς και θα απολύσει όλους τους υπαλλήλους στο πλαίσιο των περικοπών που επιβάλουν οι διεθνείς πιστωτές της χώρας, σημειώνει ο Guardian.
Η βρετανική εφημερίδα παραθέτει δηλώσεις δημοσιογράφων της ΕΡΤ, όπως του Αντώνη Αλαφογιώργου που έδωσε «συγχαρητήρια στην ελλινική κυβέρνηση. Αυτό είναι ένα πλήγμα για τη δημοκρατία», ενώ έδωσε έμφαση και στον κόσμο που συνέρρευσε στην Αγία Παρασκευή σε ένδειξη διαμαρτυρίας και συμπαράστασης στους εργαζομένους.
Η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει την ΕΡΤ. Με το ισχύον νομικό πλαίσιο και με κοινή υπουργική απόφαση σταματούν οι μεταδόσεις της ΕΡΤ μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος σήμερα το βράδυ», αναφέρει στο σχετικό τηλεγράφημά του το Γαλλικό Πρακτορείο, αναπαράγοντας την ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Σίμου Κεδίκογλου, προσθέτοντας ότι ο Έλληνας υπουργός έκανε λόγο για «καθεστώς αδιαφάνειας στη διαχείρισή της» και απίστευτες δαπάνες.
Το Γαλλικό Πρακτορείο αναπαράγει την κατακλείδα του κυβερνητικού εκπροσώπου ότι «αυτά όλα τελειώνουν σήμερα. Και τελειώνουν οριστικά».
Το ίδιο πρακτορείο υπογραμμίζει τη δήλωση του κου Κεδίκογλου πως η δημόσια αυτή υπηρεσία θα λειτουργήσει ξανά υπό νέο καθεστώς και με σημαντικά μειωμένο αριθμό εργαζομένων.
Το πρακτορείο ειδήσεων Reuters υπογραμμίζει πως η ανακοίνωση για το κλείσιμο της ΕΡΤ αποτελεί ένα από τα πλέον δραστικά μέτρα που πρέπει ακόμη να λάβει η κυβέρνηση, στο πλαίσιο του πακέτου λιτότητας που της έχει επιβάλλει η "τρόικα" των δανειστών της για τη δανειακή σύμβαση που έχει συναφθεί με την ΕΕ, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ, αλλά και ότι η απόφαση αυτή προκάλεσε διαμαρτυρίες τόσο από τους εργαζόμενους όσο και από τα ήσσονα κόμματα της κυβερνητικής συμμαχίας.

«Η Ελλάδα κλείνει το κρατικό κανάλι για να δείξει αποφασιστικότητα» γράφουν οι New York Times, προσθέτοντας πως η ανακοίνωση της απόφασης ακολουθεί «την πίεση από τις πιστωτές της να μειωθεί η απασχόληση στο δημόσιο».
Η εφημερίδα υπογραμμίζει πως «αναλυτές υποστηρίζουν ότι η απόφαση για κλείσιμο, η οποία δεν απαιτεί την έγκριση των βουλευτών, είναι μέτρο τόσο της απελπισίας όσο και της αποφασιστικότητας της κυβέρνησης για διαγραφή θέσεων εργασίας».
Οι FT αναφέρουν ότι «Η Ελλάδα τραβάει την πρίζα στην πολυδάπανη ΕΡΤ», σημειώνοντας πως η κίνηση της κυβέρνησης αιφνιδίασε τους υπαλλήλους, όμως «αντανακλά την αυξανόμενη εξάντληση της υπομονής της κυβέρνησης με την απροθυμία των συνδικάτων τον τελευταίο χρόνο να διαπραγματευτούν ένα ευρύ σχέδιο πρόωρης συνταξιοδότησης και εθελούσιας εξόδου».
«Η Ελλάδα ανακοίνωσε την Τρίτη ότι τραβά την πρίζα από το δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό της φορέα απολύοντας- τουλάχιστον προσωρινά- τους περίπου 2.700 εργαζομένους της στο πλαίσιο εξοικονόμησης χρημάτων κατ' απαίτηση των διεθνών πιστωτών της», αναφέρει η Wall Street Journal.
Τα μεσάνυχτα τα τρία κανάλια της ΕΡΤ βγήκαν εκτός αέρα και οι οθόνες θα παραμείνουν «μαύρες» εν αναμονή της αναμόρφωσης που αναμένεται σε μερικούς μήνες με περικοπές περίπου 100 εκατ. ευρώ από τον ετήσιο προϋπολογισμό. Η WSJ αναφέρεται και στις παθογένειες της κρατικής ραδιοτηλεόρασης, τονίζοντας ότι «επί σειρά ετών, η ΕΡΤ υπήρξε ο προνομιακός τόπος για να εξασφαλίζουν όλες οι κυβερνήσεις δουλειές στους υποστηρικτές τους, με αποτέλεσμα ο αριθμός των εργαζομένων να μην έχει καμία σχέση με την τηλεθέαση. Με κάθε κυβερνητική αλλαγή, άλλαζε και η διοίκηση της ΕΡΤ ώστε να απηχούνται οι απόψεις του κυβερνώντος κόμματος».
Η γερμανική Handelsblatt από την πλευρά της γράφει πως «η αποτυχία στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ βάζει υπό πίεση την Ελλάδα και έτσι, για λόγους λιτότητας, κλείνει η κρατική ραδιοτηλεόραση».
Η Κομισιόν, σημειώνει η εφημερίδα μετά την περιγραφή της απόφασης για την ΕΡΤ, είχε τονίσει ξανά την Τρίτη τη σημασία εφαρμογής του προγράμματος στήριξης «όμως η Ελλάδα έβαλε σε νέα δοκιμασία υπομονής τους πιστωτές της καθώς οι στόχοι για τις αποκρατικοποιήσεις δεν μπορούν να επιτευχθούν μετά την αποτυχία της πώλησης της ΔΕΠΑ».

Με τίτλο «Η νύχτα που έκλεισε η δημόσια τηλεόραση στην Ελλάδα» η ισπανική El Pais δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο πλήθος του κόσμου που συγκεντρώθηκε έξω από το ραδιομέγαρο μετά την ανακοίνωση της είδησης του κλεισίματος.

«Κανείς από τους εργαζομένους δεν περίμενε ότι το μέσο στο οποίο εργάζονταν επρόκειτο να εξαφανιστεί με διάταγμα. Κανείς δεν φανταζόταν ότι μέσα σε έξι μόλις ώρες η ιστορία των τριών δημόσιων καναλιών και των δεκάδων ραδιοφωνικών σταθμών θα εξαφανιζόταν χωρίς καμία εγγύηση για το μέλλον σχεδόν 3.000 ανθρώπων. Η ελληνική κυβέρνηση διέσχισε χθες άλλη μία κόκκινη γραμμή στη διαχείριση της κρίσης που καταπνίγει τη χώρα σημειώνοντας ένα ρεκόρ: να γίνει η η Ελλάδα η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που κλείνει με διάταγμα τον εθνικό ραδιοτηλεοπτικό της φορέα».

«Η Ελληνική κυβέρνηση ανακοινώνει το άμεσο κλείσιμο της δημόσιας τηλεόρασης ΕΡΤ, ισχυρές αντιδράσεις», τιτλοφορείται το θέμα του κινεζικού δικτύου Xinhua, ενώ το αυστραλιανό δίκτυο SBS γράφει ότι «η δημόσια τηλεόραση και το ραδιόφωνο βγαίνουν εκτός αέρα», στέλνοντας 2.500 υπαλλήλους στην ανεργία, καθώς η κυβέρνηση συνεχίζει το πρόγραμμα περικοπών.
Η Ελλάδα έκλεισε την κρατική τηλεόραση και την κρατική ραδιοφωνία της. Μετά την αιφνιδιαστική απόφαση της κυβέρνησης στην Αθήνα να κλείσει η ΕΡΤ, το βράδυ της Τρίτης το κέντρο εκπομπής είχε τεθεί εκτός λειτουργίας, γράφει το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Οπως σημειώνει το πρακτορείο, το ελληνικό υπουργείο οικονομικών ανακοίνωσε τη νύχτα ότι το σήμα της ΕΡΤ δεν υπάρχει πλέον, σημαίνοντας έτσι ένα τέλος εποχής 75 ετών στο τοπίο των μέσων ενημέρωσης.
«Μετά από μία αιφνιδιαστική αποφαση της ελληνικής κυβέρνησης, τη νύχτα της Τρίτης, στις 11 η ώρα σταμάτησε η λειτουργία της Ελληνικής Ραδιοφωνίας. Η ΕΡΤ που αποτελείτο από τέσσερις τηλεοπτικούς σταθμούς, 26 ραδιοφωνικούς και απασχολούνταν 2.600 εργαζόμενοι», γράφει η γερμναική Die Zeit.
Η γερμανική εφημερίδα παραθέτει τη δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου, Σίμου Κεδίκογλου, ο οποίος έκανε λόγο για κακοδιαχείρηση και υψηλό κόστος και χαρακτήρισε την ΕΡΤ ως παράδειγμα «αδιαφάνειας και σπατάλης», τονίζοντας ότι έπρεπε να δοθεί ένα τέλος.
Στο κλείσιμο της ΕΡΤ αναφέρθηκε και η Frankfurter Allgemeine Zeitung, η οποία στην εισαγωγή του άρθρου της επισημαίνει: «Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοίνωσε το κλείσιμο της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης. Τη νύχτα το σήμα έπεσε και χιλιάδες κόσμου βγήκαν στο δρόμο».
Η FAZ τονίζει κι αυτή με τη σειρά της το τέλος εποχής στην ιστορία των ελληνικών μέσων ενημέρωσης, μετά από 75 χρόνια λειτουργίας της ΕΡΤ.
«Η ελληνική κυβέρνηση έκλεισε αιφνιδιαστικά τη δημόσια τηλεόραση», γράφει στον τίτλο της η γαλλική Le Monde.
«Στο τέλος του προγράμματος, οι οθόνες έγιναν μαύρες: τα τρία κανάλια της ελληνικής δημόσιας τηλεόρασης ΕΡΤ διακόπηκαν στις 11 το βράδυ της 11ης Ιουνίου. Λίγες ώρες νωρίτερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είχε ανακοινώση την αιφνίδια απόφαση της κυβέρνησης για το άμεσο κλείσιμο της δημόσιας τηλεόρασης», συνεχίζει η Monde.



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου