Τετάρτη, 12 Σεπτεμβρίου 2012

Οι 10 καλύτερες Mercedes της Iστορίας

Το σήμα της Mercedes-Benz είναι ίσως το πλέον αναγνωρίσιμο σύμβολο πολυτέλειας και στιλ στον κόσμο της αυτοκίνησης. Η φίρμα-θρύλος ακροβατεί μεταξύ design και τεχνολογίας ήδη από το 1881, γεγονός που την καθιστά την παλιότερη αυτοκινητοβιομηχανία που λειτουργεί μέχρι σήμερα.
 

Γι' αυτό άλλωστε έχει υποστηριχθεί πολλάκις ότι μπορείς να προβλέψεις πώς θα είναι τα αυτοκίνητα σε 20 χρόνια κοιτώντας τα «μερσεντικά» του τώρα! 

Χωρίς άλλη καθυστέρηση λοιπόν, ιδού τα 10 πολυτιμότερα «διαμαντάκια» που βγήκαν ποτέ από το εργοστάσιο της Στουτγάρδης. 

Εύκολο δεν το λες να ξεχωρίσεις 10 μόνο κομμάτια από την απίστευτη παραγωγή της Mercedes, αναγκαστικά λοιπόν έχουν μείνει έξω μοντέλα-μύθοι...

No 10 - Mercedes-Benz Gelandewagen [G-Class] (1979)



Το G-Wagon του 1979 κατασκευάστηκε ως ελαφρύ όχημα μάχης για τον γερμανικό στρατό (μια πιο σκληροτράχηλη εκδοχή του Jeep δηλαδή). 

Το μοντέλο δεν είδε βέβαια ποτέ πόλεμο, αφού προτιμήθηκε τελικά η αρκετά φτηνότερη εναλλακτική της Volkswagen, η ζήτησή του ωστόσο από τον κόσμο έγινε παγκόσμιο φαινόμενο που καλά κρατεί ως τις μέρες μας. 

Το τετραγωνισμένο σουλούπι του G-Wagon και ο συνδυασμός πολυτέλειας και off-road επιδόσεων το καθιστούν ακόμα και σήμερα ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα και δυνατότερα SUV των δρόμων. Και φυσικά ένα από τα ακριβότερα...


No 9 - Mercedes-Benz CLS (2004)



Η CLS ήταν, και εξακολουθεί να είναι, ένα από τα πλέον επαναστατικά concepts της φίρμας, τόσο επαναστατικό που γέννησε μια εντελώς καινούρια κατηγορία αυτοκινήτων, η οποία έθεσε παρεμπιπτόντως πρότυπα που υιοθέτησαν ευχαρίστως η Maserati, η Porsche και η Aston Martin! 

Είναι εφοδιασμένη με ανοιγόμενη οροφή σαν κουπέ, διαθέτει ωστόσο 4 πόρτες και... πίσω καθίσματα. Τα πίσω καθίσματα έχουν ωστόσο χώρο για 2 άτομα, όχι 3, γι' αυτό και η CLS περιγράφεται συνήθως ως τετράθυρο κουπέ. 

Ήταν λοιπόν η πρώτη προσπάθεια της παγκόσμιας αυτοκίνησης να κατασκευαστεί ένα σπορ αμάξι στα πρότυπα των πολυτελών σεντάν. Και το πείραμα πέτυχε φυσικά...

No 8 - Mercedes-Benz 600 Pullman (1963)



Το μόνο αμάξι που φιγούραρε στο γκαράζ του Αριστοτέλη Ωνάση, της Coco Chanel, του Hugh Hefner, Elizabeth Taylor, John Lennon, Jack Nicholson, Fidel Castro, Pol Pot και φυσικά του Πάπα! 

Το αμάξι θρύλος ήταν η επιτομή της πολυτέλειας για πάνω από δύο δεκαετίες, κι όμως μόνο 3.000 κομμάτια έχουν δει το φως της ημέρας. 

Η ηλιοροφή, τα παράθυρα, το πορτμπαγκάζ και οι πόρτες λειτουργούσαν υδραυλικά (μιλάμε για το 1963!), ενώ διαθέτει και τη δυνατότερη κόρνα που εγκαταστάθηκε ποτέ σε όχημα παραγωγής...

No 7 - Mercedes-Benz 2011 SLS AMG



Η νέα 2011 SLS AMG είναι ένα αμάξι φόρος τιμής (στη «Gullwing» της δεκαετίας του '50), γι' αυτό και θυμίζει επικίνδυνα κλασικό. 

Με σασί κατασκευασμένο από αλουμίνιο, είναι μάλιστα το πρώτο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε εξολοκλήρου από την AMG, το τμήμα σοβαρών επιδόσεων της Mercedes. 

Το μικρό αυτό «κτήνος» είναι εφοδιασμένο με V8 κινητήρα 6,2 λίτρων, που αποδίδει 575 άλογα, και 7τάχυτο ημι-αυτόματο κιβώτιο. Αν υπήρχε ο όρος «μοντέρνο κλασικό», θα τον κέρδιζε με τα μάτια κλειστά...

No 6 - Mercedes-Benz 190E Cosworth (1983)



Κατασκευασμένη αρχικά για να τρέχει σε off-road ράλι, η Cosworth 190E παραγκωνίστηκε τελικά από το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης Quattro που έριξε στην αγορά η Audi. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι το «θηρίο» αυτό των 300+ αλόγων δεν «πετάει» στον δρόμο! 

Στην πραγματικότητα, η Cosworth έθεσε 3 παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας στα επόμενα χρόνια και έγινε υπόδειγμα στην κατηγορία της (η BMW εμπνεύστηκε από την Cosworth την M3). Θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι ήταν η πρώτη AMG...

No 5 - Mercedes-Benz 540 K Special (1937)



Το να έχει ένα αυτοκίνητο 180 άλογα και κινητήρα supercharged πίσω στη δεκαετία του '30 δεν ήταν και μικρό πράγμα. 

Και πράγματι η 540 K (το K ήταν για το «Kompressor») ήταν πολύ ιδιαίτερη, τόσο ιδιαίτερη που έθεσε το όριο για την ιπποδύναμη σε όλο το πρώτο μισό του 20ού αιώνα! 

Στην εποχή της, το δεύτερο γρηγορότερο αμάξι δεν ξεπερνούσε τα 100 άλογα, οι διαφορές ήταν λοιπόν τεράστιες. 
Όπως τεράστια ήταν και η μηχανή της, που απαιτούσε άπλετο χώρο στο καπό για να χωρέσει, κάνοντας το στρίψιμο της μαούνας απαιτητική δουλειά. Ήταν όμως φτιαγμένη για αυτοκινητόδρομο και υψηλές επιδόσεις, όχι για βολτίτσα στην πόλη...

No 4 - Mercedes-Benz E63 AMG (2010)



Πρόκειται ίσως για το πλέον πολυχρηστικό σεντάν του κόσμου. Το αμάξι είναι μια τυπική Mercedes E-Class από κάθε άποψη, όταν όμως το μάτι πέσει στις 20άρες AMG ζάντες και το αυτί ακούσει τον βρυχηθμό του, τα πράγματα αλλάζουν δραστικά! 

Το κοπάδι των 517 αλόγων και ο «πειραγμένος» από την AMG κινητήρας της των 6,2 λίτρων κινούν την Ε63 από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 4 δευτερόλεπτα, ενώ οι 3 διαφορετικές αναρτήσεις και οι 4 ρυθμίσεις για τη μετάδοση της κίνησης την ανεβάζουν πολλά σκαλιά παραπάνω από τον ανταγωνισμό...

No 3 - Mercedes-Benz 300 SL Gullwing (1954)



Το αμάξι που άλλαξε την εικόνα της Mercedes παγκοσμίως! Πριν από την κυκλοφορία της 300 SL Gullwing, επικρατούσε η άποψη ότι τα μερσεντικά ήταν κλασικές, άνετες και πολυτελείς κούρσες, πλην όμως βαρετές. Και με την Gullwing η Mercedes έδειξε στον κόσμο ότι μπορεί να παράξει ακαταμάχητα sports cars! 

Μόνο 1.400 Gullwing έχουν πατήσει ποτέ δρόμο, ενώ έχει ψηφιστεί το ωραιότερο αμάξι που κυκλοφόρησε ποτέ. Το απόλυτο σύμβολο της Mercedes...

No 2 - Mercedes-Benz C111 (1970)



Η σειρά C111 ήταν μια πειραματική -φυσικά- σειρά της Mercedes-Benz για να τεστάρει καινοτόμες τεχνολογίες της εποχής (κινητήρες diesel, συστήματα μετάδοσης, ακόμα και πολυτέλειες όπως ο... κλιματισμός). 

Το σασί όλων των μοντέλων της C111 ήταν κατασκευασμένο από fiberglass, ενώ το πρωτοποριακό design τους τα έκαναν εξόχως αεροδυναμικά. 

Η C111 έσπασε μπόλικα ρεκόρ ταχύτητας, ενώ μια από τις τελευταίες εκδοχές της, εφοδιασμένη με 500 άλογα, έθεσε το ρεκόρ επίγειας ταχύτητας στα 404 χλμ/ώρα (και μιλάμε για το 1979!)...

No 1 - Mercedes-Benz 300 SLR Racer (1955)



Σπανίως ένα αγωνιστικό εμπνέεται από ένα αμάξι παραγωγής, αυτό όμως συνέβη στην περίπτωσή μας: η 300 SLR βασίστηκε στην 300 SL Gullwing, μόνο που ήταν απείρως ελαφρύτερη χάρη στο σασί από αλουμίνιο. 

Η 300 SLR ήταν μάλιστα το πρώτο αγωνιστικό της ιστορίας που φόρεσε ταμπούρα, ενώ με τον οδηγό-θρύλο Stirling Moss στο τιμόνι της έσπασε κάθε ρεκόρ στο ράλι Mille Miglia του 1955! 

Ήταν αναμφίβολα η κορυφαία κατασκευαστική στιγμή της Mercedes-Benz...

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου