Μια νέα μέθοδος παραγωγής κυψελών καυσίμου θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση του κόστους των αυτοκινήτων υδρογόνου μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ στις ΗΠΑ ανέπτυξαν αυτή τη μέθοδο κατά την οποία ψεκάζονται ατομικά σωματίδια ενός καταλύτη σε μια μεμβράνη.
Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η ίδια τεχνική θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή μπαταριών ιόντων λιθίου οι οποίες χρησιμοποιούνται στα περισσότερα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα.
Τα οφέλη από τη χρήση αυτοκινήτων υδρογόνου είναι πολύ μεγάλα. Παράγουν πολύ λιγότερους ρύπους σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα και δεν χρειάζονται το μεγάλο χρόνο φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Όμως το μεγάλο κόστος παραγωγής των κυψελών καυσίμου καθιστά αυτά τα αυτοκίνητα υπερβολικά ακριβά για το μέσο καταναλωτή.
Προκειμένου να δημιουργηθούν οι κυψέλες καυσίμου χρειάζεται ένας καταλύτης που αντέχει στους πολύ όξινους διαλύτες που είναι απαραίτητοι για τη μετατροπή του υδρογόνου σε ηλεκτρική ενέργεια. Τα μόνα στοιχεία που μπορούν να το πετύχουν αυτό είναι ο λευκόχρυσος και το ιρίδιο τα οποία είναι σπάνια και ακριβά.
Με τη νέα τεχνική ο καταλύτης ψεκάζεται πάνω σε μια μεμβράνη με τη μορφή φλόγας αερίου. Η αέρια μορφή του καταλύτη εξασφαλίζει γρηγορότερη σύνδεση των μετάλλων ενώ επίσης δεν χρειάζονται τα επαναλαμβανόμενα στάδια σύνδεσης και ξήρανσης.
Η νέα τεχνική εμφανίστηκε σε μια περίοδο που οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν νέες καλύτερες μεθόδους για την κατασκευή κυψελών καυσίμου.
Η Honda και η Mercedes έχουν ήδη κυκλοφορήσει κάποια μοντέλα ενώ η Toyota και η Hyundai ετοιμάζουν νέα αυτοκίνητα υδρογόνου που θα κυκλοφορήσουν μέχρι το 2015.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου