Ο Χρήστος Βαλαβανίδης είναι από τους ηθοποιούς που διακρίθηκαν μέσω της δουλειάς του και μόνο. Ποτέ δεν δίνει συνεντεύξεις, όταν δεν έχει κάτι να πει. Δεν του αρέσει να κουράζει και να κουράζεται. Αρκείται μόνο στο να δημιουργεί, όπως έκανε πάντοτε.
Ο κ. Βαλαβανίδης αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου το 1973. Συνεργάστηκε με πολλούς ιδιωτικούς θιάσους αλλά και με τις δύο κρατικές σκηνές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Υπηρέτησε σχεδόν όλα τα είδη της τέχνης του ηθοποιού και έπαιξε σε πάρα πολλές παραστάσεις. Εκτός του τεράστιου βιογραφικού και της αξιοζήλευτης πορείας του, το καλοκαίρι του 2006 έπαιξε στο Ηρώδειο για το Φεστιβάλ Αθηνών στους «Σφήκες» του Αριστοφάνη, και σε κάποια ακόμη ενώ το χειμώνα του 2006-2007 συμμετείχε στο μιούζικαλ «Το μαγαζάκι του τρόμου» στο ρόλο του Μούσνικ.
Σκηνοθέτησε τον «Παπουτσωμένο Γάτο» στο ΚΘΒΕ, γράφοντας παράλληλα και τους στίχους των τραγουδιών της παράστασης καθώς και την «Αντίστροφη Ψυχολογία» του Λάντλαμ. Έχει κάνει τη μουσική επιμέλεια στα έργα «Λίστα Γάμου», «Σιδεράδες», «Ο Έρωτας Δαγκώνει» και την ηχητική επένδυση στην παράσταση «Αναζητώντας τον Οιδίποδα». Συνεργάστηκε συχνά με το ραδιόφωνο και την τηλεόραση, παίζοντας πρωταγωνιστικό ρόλο σε πολλά σήριαλ και άλλες εκπομπές μεγάλης θεαματικότητας. Βραβεύτηκε με το βραβείο Α’ ανδρικού ρόλου στο φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης για την ερμηνεία του στην ταινία του Νίκου Νικολαΐδη «Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα» ενώ πρωταγωνίστησε και στους «Αυθαίρετους», μια σειρά που υπήρξε από τις καλύτερες στην ελληνική τηλεόραση. Το 1996 μαζί με τη σύζυγό του δημιούργησαν το «Από Μηχανής Θέατρο» μετατρέποντας ένα παλιό εργοστάσιο σε ένα σύγχρονο, καλαίσθητο και λειτουργικό θεατρικό χώρο.
Μέχρι σήμερα, έχουν τυπωθεί ποιητικές συλλογές του με την πιο πρόσφατη να περιλαμβάνει ανέκδοτα ποιήματα περίπου μιας δεκαετίας καθώς και ένα αναδρομικό ανθολόγιο από προηγούμενες συλλογές και δημοσιεύσεις με ποιήματα που ο ποιητής θεωρεί ότι άντεξαν στο χρόνο. Συνεργάστηκε με πολλά λογοτεχνικά περιοδικά και συμμετείχε κατά το ήμισυ στη συγγραφή δύο τηλεοπτικών σειρών που παίχτηκαν στην ιδιωτική τηλεόραση («Πλάκας Μέλαθρον», και «Οι Αθώοι της Πτέρυγας 5»).
Ο Χρήστος Βαλαβανίδης πρόσφατα πέρασε μια περιπέτεια υγείας αλλά την ξεπέρασε και γι’ αυτό ξεκουράζεται. Όμως, παρακολουθεί τα δρώμενα και γράφει όποτε μπορεί και όποτε εμπνέεται. Συνταξιούχος πια κι εκείνος, έχοντας υποστεί τεράστιες μειώσεις, μειώνει τα έξοδά του. Και γνωρίζει πολύ καλά τις επιπτώσεις της κρίσης.
Είχε σκηνοθετήσει το μυθιστόρημα του Γιάννη Μακρυδάκη με τίτλο «Η άλωση της Κωνσταντίνας, της οποίας είχε αναλάβει και τη μουσική επιμέλεια. Μια παράσταση που είχε αρκετή επιτυχία.
Δεν του αρέσει να μιλά πολύ για τον εαυτό του. Ούτε και να βγαίνει διαρκώς στο γυαλί και να μιλά για οποιοδήποτε ζήτημα είναι στην επικαιρότητα. Ξέρει ότι έχουν γίνει κακές επιλογές σε πολλά θέματα και τονίζει ότι είναι ευθύνη όλων τα όσα συνέβησαν. Τονίζει πάντως ότι για να πετύχει κάποιος στο επάγγελμα του ηθοποιού, χρειάζεται θάρρος και γερό στομάχι. «Δεν είναι μόνο ότι είναι δύσκολο επάγγελμα, είναι ότι πρέπει να δίνεις την ψυχή σου κυριολεκτικά», έχει πει.
Ο κ. Βαλαβανίδης αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου το 1973. Συνεργάστηκε με πολλούς ιδιωτικούς θιάσους αλλά και με τις δύο κρατικές σκηνές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Υπηρέτησε σχεδόν όλα τα είδη της τέχνης του ηθοποιού και έπαιξε σε πάρα πολλές παραστάσεις. Εκτός του τεράστιου βιογραφικού και της αξιοζήλευτης πορείας του, το καλοκαίρι του 2006 έπαιξε στο Ηρώδειο για το Φεστιβάλ Αθηνών στους «Σφήκες» του Αριστοφάνη, και σε κάποια ακόμη ενώ το χειμώνα του 2006-2007 συμμετείχε στο μιούζικαλ «Το μαγαζάκι του τρόμου» στο ρόλο του Μούσνικ.
Σκηνοθέτησε τον «Παπουτσωμένο Γάτο» στο ΚΘΒΕ, γράφοντας παράλληλα και τους στίχους των τραγουδιών της παράστασης καθώς και την «Αντίστροφη Ψυχολογία» του Λάντλαμ. Έχει κάνει τη μουσική επιμέλεια στα έργα «Λίστα Γάμου», «Σιδεράδες», «Ο Έρωτας Δαγκώνει» και την ηχητική επένδυση στην παράσταση «Αναζητώντας τον Οιδίποδα». Συνεργάστηκε συχνά με το ραδιόφωνο και την τηλεόραση, παίζοντας πρωταγωνιστικό ρόλο σε πολλά σήριαλ και άλλες εκπομπές μεγάλης θεαματικότητας. Βραβεύτηκε με το βραβείο Α’ ανδρικού ρόλου στο φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης για την ερμηνεία του στην ταινία του Νίκου Νικολαΐδη «Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα» ενώ πρωταγωνίστησε και στους «Αυθαίρετους», μια σειρά που υπήρξε από τις καλύτερες στην ελληνική τηλεόραση. Το 1996 μαζί με τη σύζυγό του δημιούργησαν το «Από Μηχανής Θέατρο» μετατρέποντας ένα παλιό εργοστάσιο σε ένα σύγχρονο, καλαίσθητο και λειτουργικό θεατρικό χώρο.
Μέχρι σήμερα, έχουν τυπωθεί ποιητικές συλλογές του με την πιο πρόσφατη να περιλαμβάνει ανέκδοτα ποιήματα περίπου μιας δεκαετίας καθώς και ένα αναδρομικό ανθολόγιο από προηγούμενες συλλογές και δημοσιεύσεις με ποιήματα που ο ποιητής θεωρεί ότι άντεξαν στο χρόνο. Συνεργάστηκε με πολλά λογοτεχνικά περιοδικά και συμμετείχε κατά το ήμισυ στη συγγραφή δύο τηλεοπτικών σειρών που παίχτηκαν στην ιδιωτική τηλεόραση («Πλάκας Μέλαθρον», και «Οι Αθώοι της Πτέρυγας 5»).
Ο Χρήστος Βαλαβανίδης πρόσφατα πέρασε μια περιπέτεια υγείας αλλά την ξεπέρασε και γι’ αυτό ξεκουράζεται. Όμως, παρακολουθεί τα δρώμενα και γράφει όποτε μπορεί και όποτε εμπνέεται. Συνταξιούχος πια κι εκείνος, έχοντας υποστεί τεράστιες μειώσεις, μειώνει τα έξοδά του. Και γνωρίζει πολύ καλά τις επιπτώσεις της κρίσης.
Είχε σκηνοθετήσει το μυθιστόρημα του Γιάννη Μακρυδάκη με τίτλο «Η άλωση της Κωνσταντίνας, της οποίας είχε αναλάβει και τη μουσική επιμέλεια. Μια παράσταση που είχε αρκετή επιτυχία.
Δεν του αρέσει να μιλά πολύ για τον εαυτό του. Ούτε και να βγαίνει διαρκώς στο γυαλί και να μιλά για οποιοδήποτε ζήτημα είναι στην επικαιρότητα. Ξέρει ότι έχουν γίνει κακές επιλογές σε πολλά θέματα και τονίζει ότι είναι ευθύνη όλων τα όσα συνέβησαν. Τονίζει πάντως ότι για να πετύχει κάποιος στο επάγγελμα του ηθοποιού, χρειάζεται θάρρος και γερό στομάχι. «Δεν είναι μόνο ότι είναι δύσκολο επάγγελμα, είναι ότι πρέπει να δίνεις την ψυχή σου κυριολεκτικά», έχει πει.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου