Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Αυξήθηκαν οι μαθητές του... τελευταίου θρανίου


Αύξηση παρουσιάζουν οι... μαθητές του τελευταίου θρανίου, δηλαδή τα παιδιά εκείνα που έχουν εγκαταλείψει την προσπάθεια και γυρίζουν την πλάτη στο σχολείο.

Έρευνα που παρουσιάζεται στην «Εφημερίδα των Συντακτών», σε σχολεία από την Καλλιθέα και τη Νέα Σμύρνη μέχρι την Κέρκυρα και τη Δράμα διαπιστώνεται ότι το 87% των μαθητών δεν καταβάλλουν καμία προσπάθεια, το 76% έχουν μικρότερες βαθμολογικές επιδόσεις και το 95% μειωμένες εκπαιδευτικές και επαγγελματικές προσδοκίες. 

Αυτό αποτυπώνεται στα μεγάλα ποσοστά χαμηλών βαθμολογιών που καταγράφονται στιςπανελλαδικές εξετάσεις και οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι αυτό έχει άμεση σχέση με τις συνέπειες της κρίσης.

Την ίδια ώρα, οι περικοπές που προβλέπει ο Προϋπολογισμός του 2013 φτάνουν και στα σχολικά βιβλία, τα οποία οι μαθητές θα πρέπει πλέον να επιστρέφουν άθικτα ή διαφορετικά να τα πληρώσουν στο τέλος της χρονιάς.

Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Δημοκρατία», στην εισηγητική έκθεση τουΠροϋπολογισμού του 2013 προβλέπονται μεγάλες περικοπές στο χώρο της Παιδείας, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζει η μείωση τους κόστους των σχολικών βιβλίων για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. 

Συγκεκριμένα, αναφέρεται πως τα σχολικά βιβλία «θα χρεώνονται στους γονείς των μαθητών με υποχρέωση επιστροφής ή αλλιώς πληρωμής». Δηλαδή από τη νέα σχολική χρονιά οι μαθητές θα συνεχίσουν να παίρνουν τα βιβλία τους δωρεάν αλλά αυτά θα υποχρεώνονται να τα επιστρέφουν άθικτα στο τέλος ώστε τα βιβλία αυτά να δοθούν την επόμενη χρονιά σε άλλους μαθητές. 

Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για επαναχρησιμοποίηση επί 3 χρόνια, συνεχίζει το δημοσίευμα, στο υπουργείο εξετάζουν διάφορα σενάρια και λύσεις. Μια πρόταση είναι να καλύπτονται οι σελίδες από ειδικές μεμβράνες που δεν θα επιτρέπει στο μαθητή να σημειώνει ή να μουντζουρώνει πάνω στο χαρτί. Μια άλλη πρόταση είναι να αφαιρεθούν όλες οι ασκήσεις από τα βιβλία και να δίνονται ξεχωριστά σε ειδικό τεύχος που δεν θα απαιτείται η επιστροφή του.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου