Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2013

Βαρβιτσιώτης: Ο θαλάσσιος τουρισμός δίνει ευκαιρίες ανάπτυξης

varv
Στo ρόλο της κρουαζιέρας και των σκαφών αναψυχής στον τουρισμό αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μιλώντας σήμερα, στο συνέδριο «Mediterranean Luxury Travel Summit 2013».

Η αγορά του θαλάσσιου τουρισμού μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά στην υπέρβαση της κρίσης, τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης και συμπλήρωσε ότι είναι ένας τομέας που αφορά τη μεγάλη ανάγκη της ελληνικής οικονομίας, που είναι η επιστροφή της στην ανάπτυξη. Η ναυτιλία και ο τουρισμός δεν έχουν ως μόνο κοινό σημείο το ότι στηρίζουν αποτελεσματικά την εθνική οικονομία, αλλά με τον θαλάσσιο τουρισμό δημιουργούν ακόμη μία ευκαιρία για ανάπτυξη, είπε.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα που έχει η χώρα μας στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και ιδιαίτερα της κρουαζιέρας. Ανάμεσα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, συνέχισε, συγκαταλέγεται ο ελλαδικός χώρος, απορροφώντας το 17% των επισκεπτών στα ευρωπαϊκά λιμάνια από μια παγκόσμια αγορά 20 και πλέον εκατομμυρίων τουριστών, η οποία συνεχώς διευρύνεται. Στην περίπτωση που θα έχουμε, όπως είπε ο ίδιος, αύξηση της διεθνούς ζήτησης, τότε τα συνολικά ετήσια έσοδα θα μπορούσαν να εκτιναχθούν έως το 2016 σε επίπεδο κοντά στα 2 δισ. ευρώ και στη δημιουργία έως και 30 χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας έως το 2016.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την τελευταία πενταετία το μερίδιο της Μεσογείου αυξάνεται, φθάνοντας το 21% το 2009 έναντι 15% το 2004. Ωστόσο, σημείωσε, τα πραγματικά οφέλη για την εθνική οικονομία παραμένουν χαμηλά. Αντιστοιχούν στο 4%, δηλαδή σε 600 εκατ. ευρώ ετησίως, από τα 15 δισ. ευρώ που έφθασαν τα κέρδη από την κρουαζιέρα σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Τα ελληνικά λιμάνια αποτελούν κυρίως λιμάνια διέλευσης (ports-of-call) και όχι λιμάνια εκκίνησης (home ports).
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου είπε στη συνέχεια ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει συνειδητά αποφασίσει να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα μας, αντιμετωπίζοντας, τα πολύπλευρα ζητήματα που συνδέονται με τον κλάδο, αναφέρθηκε στο λιμάνι του Πειραιά τονίζοντας ότι είναι το βασικό κέντρο της κρουαζιέρας. Πρόσθεσε πως λόγω της αύξησης της κίνησης της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (+151% την τελευταία δεκαετία 2002-2012), της ναυπήγησης νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων (άνω των 300 μ.), στα πλαίσια του Επενδυτικού Προγράμματος του ΟΛΠ Α.Ε. (2010 – 2015), αποφασίστηκε η επέκταση του νότιου μέρους του επιβατικού λιμένα, έργο το οποίο θα καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά τον σημαντικότερο κόμβο κρουαζιέρας της Μεσογείου. Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 120 εκ.ευρώ χρηματοδοτείται κατά 95% από ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία (113,9 εκ. Ευρώ). Το έργο αυτό θα καταστήσει δε τον Πειραιά Διεθνές Κέντρο Κρουαζιέρας της Μεσογείου.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στον κλάδο των σκαφών αναψυχής, ο οποίος, όπως είπε, δεν έχει αποφέρει μέχρι σήμερα τα προσδοκώμενα έσοδα συγκριτικά με το διεθνή ανταγωνισμό. Θεωρείται εσφαλμένα, συνέχισε, ότι αφορά μία ελίτ, μία μερίδα του κόσμου που συγκαταλέγεται στους προνομιούχους της κοινωνίας μας. Διαφωνώ κάθετα με την επικρατούσα αυτή αντίληψη, καθώς παραγνωρίζεται ότι για κάθε σκάφος στη θάλασσα δημιουργούνται θέσεις εργασίας στη στεριά, τόνισε.
Πρωταρχικός στόχος μας, είπε, είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου και ελκυστικού θεσμικού πλαισίου, που μπορεί να μεγιστοποιήσει τα οφέλη όχι μόνο σε εργασιακό αλλά και σε οικονομικό επίπεδο. Τα έσοδα μπορεί να φτάσουν τα 3.6 δις ευρώ από 610 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα.
Να σημειωθεί ότι ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου θα μεταβαίνει σήμερα στο Ισραήλ συνοδεύοντας τον Πρωθυπουργό προκειμένου να συμμετάσχει στην πρώτη συνεδρίαση του Ανώτατου Υπουργικού Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας – Ισραήλ. Την προσεχή Τετάρτη θα μεταβεί στο Λονδίνο όπου θα είναι κεντρικός ομιλητής στο δέκατο επίσημο συνέδριο για την Ελλάδα που διοργανώνει το Ελληνοβρετανικό Επιμελητήριο Εμπορίου και Βιομηχανίας, ενώ στη συνέχεια θα μεταβεί στις Βρυξέλες όπου θα έχει συναντήσεις με αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου