Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, έχουν κατατεθεί συγκεκριμένες προτάσεις, που προωθούν σημαντικούς περιορισμούς στον τρόπο με τον οποίο πολλές (ηλεκτρονικές κυρίως) εταιρίες εκμεταλλεύονται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών τους.
Οι προτάσεις αυτές, αναμένεται να καταργήσουν τη δυνατότητα, από αυτές τις εταιρίες να συλλέγουν, διαχειρίζονται και αναλύουν τα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους χωρίς να υπάρχει κάποια έγκριση από τον ίδιο τον χρήστη. Με το νέο σχέδιο νόμου, καμία εταιρία δε θα έχει το δικαίωμα να ισχυριστεί πως η όποια εκμετάλλευση γίνεται με την συναίνεση των χρηστών της, ακόμα και αν αυτός έχει αποδεχτεί τους όρους χρήσης.
Οι νέες ρυθμίσεις αναμένεται να φέρει σε πολύ δύσκολη οικονομική θέση, εταιρίες και υπηρεσίες όπως το Facebook αλλά και άλλες που χρηματοδοτούνται από διαφημίσεις. Μάλιστα, πολλοί αναλυτές και νομικοί σύμβουλοι, κάνουν λόγο για μη βιωσιμότητα τον εν λόγω εταιριών.
Σε δηλώσεις του, ο Eduardo Ustaran, της συμβουλευτικής εταιρίας Field Fisher Waterhouse, τόνισε πως “αν τελικά ψηφιστούν οι νέοι νόμοι, οι εταιρίες δε θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα που συλλέγουν, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να έχουν κέρδη από αυτά μέσω των διαφημίσεων. Μία εναλλακτική είναι να αναγκάσουν τους χρήστες να πληρώνουν για αυτές τις υπηρεσίες ή απλά θα πρέπει να διακόψουν τη χρήση τους στην Ευρώπη”.
Πολλές φορές, κατά το παρελθόν, έχουν γίνει κινήσεις από διάφορες εταιρίες, που προσπάθησαν με περίτεχνους τρόπους να καταπατήσουν το προσωπικό απόρρητο των χρηστών τους. Πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελούν οι όροι χρήσης που θέλησε να περάσει το Instagram μετά την εξαγορά του από το Facebook. Κίνηση, που μετά τις έντονες αντιδράσεις του κόσμου ανακλήθηκε.
Το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί μέσα στο 2013, με τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να έχουν στη διάθεση τους δύο χρόνια για την επιβολή του σε κρατικό επίπεδο. Βέβαια, ο Ustraran , πιστεύει πως κάτι τέτοιο θα διώξει πολλές κερδοφόρες εταιρίες από την Ευρώπη και προβλέπει πως οι σημαντικότερες από αυτές, μάλλον θα εξαιρεθούν από το νέο νόμο πριν καν αυτός εγκριθεί.
Οι προτάσεις αυτές, αναμένεται να καταργήσουν τη δυνατότητα, από αυτές τις εταιρίες να συλλέγουν, διαχειρίζονται και αναλύουν τα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους χωρίς να υπάρχει κάποια έγκριση από τον ίδιο τον χρήστη. Με το νέο σχέδιο νόμου, καμία εταιρία δε θα έχει το δικαίωμα να ισχυριστεί πως η όποια εκμετάλλευση γίνεται με την συναίνεση των χρηστών της, ακόμα και αν αυτός έχει αποδεχτεί τους όρους χρήσης.
Οι νέες ρυθμίσεις αναμένεται να φέρει σε πολύ δύσκολη οικονομική θέση, εταιρίες και υπηρεσίες όπως το Facebook αλλά και άλλες που χρηματοδοτούνται από διαφημίσεις. Μάλιστα, πολλοί αναλυτές και νομικοί σύμβουλοι, κάνουν λόγο για μη βιωσιμότητα τον εν λόγω εταιριών.
Σε δηλώσεις του, ο Eduardo Ustaran, της συμβουλευτικής εταιρίας Field Fisher Waterhouse, τόνισε πως “αν τελικά ψηφιστούν οι νέοι νόμοι, οι εταιρίες δε θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα που συλλέγουν, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να έχουν κέρδη από αυτά μέσω των διαφημίσεων. Μία εναλλακτική είναι να αναγκάσουν τους χρήστες να πληρώνουν για αυτές τις υπηρεσίες ή απλά θα πρέπει να διακόψουν τη χρήση τους στην Ευρώπη”.
Πολλές φορές, κατά το παρελθόν, έχουν γίνει κινήσεις από διάφορες εταιρίες, που προσπάθησαν με περίτεχνους τρόπους να καταπατήσουν το προσωπικό απόρρητο των χρηστών τους. Πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελούν οι όροι χρήσης που θέλησε να περάσει το Instagram μετά την εξαγορά του από το Facebook. Κίνηση, που μετά τις έντονες αντιδράσεις του κόσμου ανακλήθηκε.
Το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί μέσα στο 2013, με τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να έχουν στη διάθεση τους δύο χρόνια για την επιβολή του σε κρατικό επίπεδο. Βέβαια, ο Ustraran , πιστεύει πως κάτι τέτοιο θα διώξει πολλές κερδοφόρες εταιρίες από την Ευρώπη και προβλέπει πως οι σημαντικότερες από αυτές, μάλλον θα εξαιρεθούν από το νέο νόμο πριν καν αυτός εγκριθεί.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου