- την έξυπνη – βιώσιμη ανάπτυξη, με τη θεμελίωση της οικονομίας στη γνώση την καινοτομία,
- την οικοανάπτυξη, με την προώθηση μιας ανταγωνιστικής οικονομίας χαμηλών εκπομπών άνθρακα που θα αξιοποιεί αποτελεσματικά τους πόρους που διαθέτει,
- την ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς, η οποία θα προάγει μια οικονομία υψηλής απασχόλησης και θα οδηγεί σε κοινωνική και γεωγραφική συνοχή.
- μη κερδοσκοπικών παραγωγικών επιχειρήσεων,
- αστικών συνεταιρισμών,
- ενώσεων εθελοντικής εργασίας,
- κοινωνικών πρωτοβουλιών,
- τοπικών παραγωγικών δραστηριοτήτων στην υγεία, την παιδεία, την κατοικία,
- πρωτοβουλιών για την αειφόρο ανάπτυξη,
- ταμείων αλληλασφάλισης,
- συνεταιριστικών τραπεζών, κλπ.
- Μέχρι πρότινος δεν υπήρχε συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο το οποίο να διέπει την κοινωνική οικονομία και κοινωνική επιχειρηματικότητα και γενικότερα τις οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό. Ο σχετικός Νόμος (Ν. 4019/2011) ψηφίσθηκε μόλις πριν περίπου ένα χρόνο, τον Νοέμβριο του 2011, ενώ ακόμα δεν έχουν εφαρμοστεί πλήρως όσα προβλέπει. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι δεν έχει συσταθεί μέχρι σήμερα το προβλεπόμενο στο άρθρο 9 «Ταμείο Κοινωνικής Οικονομίας» που προωθεί και διευκολύνει την πρόσβαση στη χρηματοδότηση επιχειρήσεων ή άλλων οργανισμών που αναπτύσσουν δράση στο πεδίο της Κοινωνικής Οικονομίας.
- Δεν έχουν ενημερωθεί υπεύθυνα από την πολιτεία οι πολίτες για τις δράσεις και τα οφέλη του Τομέα προς το κοινωνικό σύνολο. Αντίθετα, ο τομέας αφήνεται να κατασυκοφαντείται εξαιτίας ορισμένων οργανώσεων – επιχειρήσεων που εκμεταλλεύτηκαν προς ίδιο όφελος και εις βάρος του κοινωνικού συνόλου την παθογένεια ενός πελατειακού κράτους που παρέχει ευκαιρίες πρωτίστως για τους ημέτερους.
- Δεν έχει ακόμα εξασφαλισθεί η ανεξαρτησία του από το πελατειακό σύστημα με ό,τι αυτό συνεπάγεται
- Δεν έχουν ακόμα ενεργοποιηθεί οι τοπικές και περιφερειακές δυνάμεις που θα συμμετέχουν στο σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων και δομών στήριξης δικτύων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για τη ανάπτυξη της κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
- Δεν έχουν αξιολογηθεί τα σχετικά προγράμματα του ΕΣΠΑ που αφορούν δράσεις της Κοινωνικής Οικονομίας, όσον αφορά το λόγο οφέλους προς κόστος παραγωγής του, αλλά μόνο σχετικά με την καταστατική τους αναφορά στην κοινωνική τους ωφέλεια
- Σημαντικοί φορείς, υποψήφιοι ανάδοχοι προγραμμάτων, αξιολογούνται και αποκλείονται με κυρίαρχο κριτήριο την πιστοποίηση τους (διαχειριστική επάρκεια) και όχι την τεκμηρίωση καινοτόμων προτάσεων με ουσιαστικά αποτελέσματα
- Η δικαιοσύνη δεν έχει αποδώσει και καταλογίσει μέχρι σήμερα ευθύνες σε όλες τις «εικονικές επιχειρήσεις» που αξιοποιώντας κομματικές – πολιτικές γνωριμίες εξασφάλισαν αθέμιτη πρόσβαση σε εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, λειτούργησαν με γνώμονα αποκλειστικά το προσωπικό και όχι το συλλογικό συμφέρον, καταφέρνοντας εκτός των άλλων να δηλητηριάσουν κατ’ αυτό τον τρόπο, την ιδέα του εθελοντισμού και την εικόνα όλων συλλήβδην των Μ.Κ.Ο.
- Την άμεση διερεύνηση από τη δικαιοσύνη όλων των υποθέσεων των Μ.Κ.Ο. που ενδεχομένως έχουν εμπλακεί σε παρατυπίες ή/και παρανομίες, εκμεταλλευόμενες κομματικές – πολιτικές γνωριμίες που εξασφάλισαν στα στελέχη τους αθέμιτη πρόσβαση σε εθνικούς και κοινοτικούς πόρους προς ίδιο όφελος, την παραδειγματική τους απόδοση και τον καταλογισμό ευθυνών, απαλλάσσοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την πλειοψηφία των υγειών και νομίμως λειτουργούντων οργανώσεων και επιχειρήσεων από το στίγμα που πρόσαψαν εις βάρος τους οι συγκεκριμένες Μ.Κ.Ο.
- Την τροποποίηση του Αστικού και Ποινικού Κώδικα με σκοπό τον περιορισμό των «εταιρειών σφραγίδων» και τον αυστηρότερο καταλογισμό ευθυνών σε σχετικές οργανώσεις και επιχειρήσεις που λειτουργούν εκτός των αρχών της Κοινωνικής Οικονομίας και εις βάρος του κοινωνικού συνόλου. Σε καιρούς «πολέμου», η δικαιοσύνη πρέπει να είναι αμείλικτη σε συμπεριφορές και δράσεις ιδίου οφέλους, παράνομες, που αποβαίνουν σε βάρος του κοινωνικού συνόλου.
- Την ορθολογική διαχείριση των Κοινοτικών κονδυλίων με την αξιοποίηση καινοτόμων προτάσεων που θα προκύψουν από διαβούλευση των αρμοδίων με τους φορείς της κοινωνικής οικονομίας.
- Την ενίσχυση του νομοθετικού πλαισίου με διατάξεις που διασφαλίζουν τη διαφάνεια και την αντικειμενική αξιολόγηση των φορέων διαχείρισης εθνικών και κοινοτικών πόρων.
- Την ουσιαστική ενημέρωση των πολιτών για τα οφέλη της κοινωνικής επιχειρηματικότητας και την πληρέστερη πληροφόρηση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Κοινωνικής Οικονομίας.
- Την άμεση εκχώρηση ουσιαστικών αρμοδιοτήτων στις τοπικές και περιφερειακές αρχές με σκοπό τη στήριξη και ενδυνάμωση δράσεων της Κοινωνικής Οικονομίας.
- Την αξιολόγηση από τους φορείς που διαχειρίζονται εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, των υποβαλλόμενων προτάσεων με βάση τη σχέση κόστους / οφέλους και την καινοτομική προσέγγιση των υποψηφίων αναδόχων φορέων, και όχι την κατοχή Βεβαίωσης Διαχειριστικής Επάρκειας (δικαιολογητικό που δεν απαιτείται σε κανένα άλλο κράτος – μέλος).
- Τη δημιουργία θεσμικού τριτοβάθμιου φορέα οργανώσεων – επιχειρήσεων της Κοινωνικής Οικονομίας με σκοπό την επίσημη εκπροσώπηση αυτών και τον αυτοέλεγχο των διαδικασιών και της λειτουργίας των μελών του.
- Τη σθεναρή διεκδίκηση από τους Έλληνες Ευρωβουλευτές της αύξησης των κονδυλίων του ΕΣΠΑ σε ποσοστά ανάλογα με χώρες – μέλη που παρουσιάζουν παρόμοια οικονομικά προβλήματα με τη χώρα μας.
Συντονιστής – Διαχειριστής Γραμματέας
- Πρωθυπουργό της Ελλάδας κ. Αντώνη Σαμαρά
- Πρόεδρο ΠΑΣΟΚ κ. Β. Βενιζέλο
- Πρόεδρο ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ κ. Φ. Κουβέλη
- Μέλη Υπουργικού Συμβουλίου
- Πρόεδρο και Μέλη Ελληνικού Κοινοβουλίου
- Έλληνες Ευρωβουλευτές
- Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων
- Αθηναϊκό και Περιφερειακό Τύπο – Μ.Μ.Ε.
- Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.)
- Ένωση Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝ.Π.Ε.)
- Μέλη Π.Ε.Σ.Κ.Ο.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου