Μέσα
σε ένα πολύπλοκο κουβάρι υπεράκτιων εταιρειών και μεσαζόντων, η
γερμανική δικογραφία και ο Ελληνας εισαγγελέας έχουν εντοπίσει τι έγινε και από
ποιους στην πολύκροτη υπόθεση της προμήθειας λεωφορείων και τρόλεϊ από τη ΜΑΝ.
Πηγές της Εισαγγελίας δίνουν ένα χρονοδιάγραμμα, όπου όλοι οι εμπλεκόμενοι θα
κληθούν ως ύποπτοι μέσα στις επόμενες 10 ημέρες και θα τους απαγγελθούν
κατηγορίες.
Πρόκειται για έναν αντιπρόσωπο κλιματιστικών
Θ.Τ., το στέλεχος της ΕΛΒΟ
Ντ.Κ., τον δ/ντή των ΗΛΠΑΠ,
Κ.Λ., στον ιδιοκτήτη Ελληνικής Εταιρείας Κατασκευής Οχημάτων
Κ.Π. και έναν δ/ντή της ΕΘΕΛ, ο οποίος και σήμερα
υπηρετεί ως δ/ντής Προμηθειών της εταιρείας, τον Κ.
Α., τον οποίο μάλιστα υπέδειξε στέλεχος της ΜΑΝ ΕΛΛΑΣ.
Ολη
αυτή η εξέλιξη, όπως είναι αντιληπτό, δικαιώνει πλήρως τον
Χρίστο Βερελή, ο οποίος, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο, παραιτήθηκε από
ευθιξία, δηλώνοντας ότι θα αναμένει τη δικαίωσή του, αφού είχε δεχθεί και
εσωκομματικά πυρά από τους κύκλους της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ.To αξιοπερίεργο είναι
ότι το σύστημα που «πουλάει» εξυπηρέτηση στη MAN και στις θυγατρικές της, όπως η
NEOPLAN, δεν κινήθηκε ποτέ ευθέως προς...
τις
εταιρείες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Λειτούργησαν πάντοτε οι γερμανικές
εταιρείες ως υπεργολάβοι της EΛΒΟ.
Προκαλεί, δε, εντύπωση ότι οι άνθρωποι οι οποίοι έπαιξαν τον
ρόλο του μεσάζοντος, δεν ανήκαν ούτε στο πολιτικό προσωπικό ούτε καν στο ανώτερο
διοικητικό προσωπικό των εταιρειών ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, κ.ο.κ.
Για
παράδειγμα, ο διαγωνισμός που έγινε για λεωφορεία το 1997, και τον
ανέλαβε η ΕΛΒΟ, έκρυβε πίσω του ένα συμβόλαιο με εταιρεία παροχής συμβουλών την
υπεράκτια εταιρεία WAKER. Η σχέση της ΜΑΝ της ΕΛΒΟ και της WAKER εμφανίζεται να
ξεκινά με ένα συμβόλαιο με την ΕΛΒΟ τον Δεκέμβρη του 1997. Η ίδια υπεράκτια
εταιρεία WAKER εμφανίζεται πάλι και το
2001.
Συμβόλαια.
Ανάμεσα στο 1997 και το 2001 υπάρχουν
και άλλα συμβόλαια παροχής συμβουλών προς την ΕΛΒΟ από τη WAKER, με ημερομηνίες
Ιανουάριος 1998, Μάιος 1999, Απρίλιος 2000 και Φεβρουάριος 2001. Από το 1998 έως
το 2004, για τη WAKER καταβάλλονται 4,1 εκατ. ευρώ σε λογαριασμό της Λαϊκής
Τράπεζας Κύπρου.
Εκτός όμως από τη WAKER εμφανίζεται και μια άλλη εταιρεία, η
FELMOΝΤ, με έδρα την Κύπρο, και στης οποίας το μετοχικό κεφαλαίο εμφανίζεται η
εταιρεία PEPRARIMI, η οποία πούλησε τελικά το μερίδιό της στην εταιρεία FELΤΕΧ.
Αυτή ακριβώς η εταιρεία FELTEX αποδεικνύεται να έχει σχέση με την ΕΛΒΟ. Στα
παραστατικά προμήθειας δικαιούχοι εμφανίζονται η FELMONT και στέλεχος της ΕΛΒΟ,
ο Ντένης Κ.
Η συμμορία.
Τα τέσσερα «Αλφα», το στέλεχος
της ΕΛΒΟ καιο διευθυντής
Ακόμη και από την πρώτη δουλειά μεταξύ EΛΒΟ και
NEOPLAN, o υπάλληλος της Neoplan κ. Υ. μιλά με έναν «Ph.». Ο κ. Α. προσφέρθηκε
να λύσει θέματα με ανταλλακτικά καθώς και να τροποποιήσει τις τεχνικές
προδιαγραφές της ΕΘΕΛ, ώστε NEOPLAN/ΕΛΒΟ να μπορούν να παίρνουν καλύτερη τεχνική
βαθμολογία. Ακόμη ο κ. Α. υποσχέθηκε ότι θα ενημερώνει πλήρως για την εξέλιξη
του διαγωνισμού. Σε σχέση με τη Waker μαζί με τον Ph. A. υπάρχουν και οι: V. A.
(μάλλον Βασίλης ο αδελφός), Κ. Α. (o δ/ντης της ΕΘΕΛ και σήμερα δ/ντής
Προμηθειών) και Τ. A. Κατά τον υπάλληλο της Neoplan κ. Χ είναι μάλλον σύμβουλοι
των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών. Πάνω στην οδηγία πληρωμής για τη
Felmont εμφανίζεται χειρόγραφη προσθήκη «Προμήθεια κύριος zzz». Ο zzz ήταν
διευθυντής Ανάπτυξης. Αυτός υπογράφει τη σύμβαση παροχής συμβούλων για το έργο
των 140 τρόλεϊ (2η συμφωνία προμηθειών μεταξύ Felmont και Neoplan) με τον Dr. D.
K. O D. K. ήταν στέλεχος της ΕΛΒΟ και άνθρωπος που ορίστηκε από ελληνικό όμιλο
Μυτιληναίου, κατά τον υπάλληλο της Νeoplan κ. Χ. ήταν σε όλες τις συζητήσεις με
την Ελληνική Βιομηχανία Οπλων.
Οι διαδρομές του
χρήματος.
Πάρτι με εσωτερική πληροφόρηση
Σε ό,τι αφορά την
προμήθεια των τρόλεϊ, αυτή έγινε από διακομματική επιτροπή, και τα τρόλεϊ της
ΕΛΒΟ ήταν κατά 12% πιο φτηνά από τα αντίστοιχα τρόλεϊ της άλλης εταιρείας που
διεκδικούσε τον διαγωνισμό.
Ετσι κάνει εντύπωση ότι το κύκλωμα των μεσαζόντων
έπεισε την ΜΑΝ - ΝΕΟΠΛΑΝ να δώσει μίζες για υπηρεσίες τις οποίες προφανώς δεν
είχε ανάγκη, άρα εξετάζεται το ενδεχόμενο το κύκλωμα αυτό να είχε εσωτερική
συνεργασία με στελέχη της ΜΑΝ - ΝΕΟΠΛΑΝ, στα οποία απέδιδε μέρος των χρημάτων
από τις μίζες.
Τα χρήματα που πληρώθηκαν για τη σύμβαση των λεωφορείων του
1998 ανήλθαν στα 2,7 εκατομμύρια ευρώ και για τα τρόλεϊ στα 3,2 εκατομμύρια
ευρώ. Σύμφωνα με υπαλλήλους της ΝΕΟΡLAN που μπήκαν στο πρόγραμμα αμνηστίας, πίσω
από τη WAKER είναι ο Philas Antonopoulos που παρουσιάζεται ως
σύμβουλος.
ΚΩΣΤΑΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου