Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Πόσο βοηθά τις επιχειρήσεις ένα «Like» στο Facebook;


Το Facebook αναβάθμισε πριν από λίγες μέρες το κουμπί «Like», ελπίζοντας να του φέρει τύχη. Η διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο είναι ότι έχει λιγότερο μπλε χρώμα. Φυσικά, η αλλαγή ενός κουμπιού, δεν αποτελεί μεγάλη είδηση, αλλά αυτό που σηκώνει συζήτηση είναι η αποτελεσματικότητα ενός τέτοιου κουμπιού. Οι επιχειρήσεις που κυνηγούν και ουσιαστικά πληρώνουν για κάθε «Like», επωφελούνται πραγματικά από αυτό;

Μια μελέτη διεξήχθη από τη Sucharita Mulpuru, την αντιπρόεδρο της Forrester, με σκοπό να απαντηθεί το παραπάνω ερώτημα. Η ίδια δήλωσε ότι «Υπάρχουν έμποροι λιανικής πώλησης που βλέπουν διψήφιους αριθμούς στα ποσοστά των πωλήσεών που προέρχονται από το Facebook. Επιπλέον μέσα από τις εταιρικές σελίδες (pages), μπορούν να αντληθούν χιλιάδες πληροφορίες σχετικά με τους χρήστες όπως ποια ανταγωνιστικά προϊόντα προτιμούν. Τα δεδομένα αυτά αν αξιοποιούνται σωστά φέρνουν και τα αντίστοιχα κέρδη».

Σε συνέντευξή της στη Wall Street Journal, η Mulpuru μοιράστηκε τη διαπίστωσή της, ότι με το να προσφέρονται διαγωνισμοί και προωθήσεις ως αντάλλαγμα για ένα «Like», ουσιαστικά χάνεται η αποτελεσματικότητά των σελίδων καθώς ο χρήστης για το μόνο που θα ενδιαφέρεται θα είναι αυτές οι προσφορές.

Η Jackie Cohen του AllFacebook φαίνεται να διαφωνεί με τη Mulpuru. «Αναρωτιόμαστε αν η αερολογία σχετικά με το εμπόριο στο Facebook σταματήσει κάποτε».

Νωρίτερα, δημοσιεύτηκε μια έκθεση του Goldman που υποστηρίζει τις απόψεις της Forrester, σημειώνοντας ότι οι οι πωλήσεις στο Facebook είναι σε χαμηλό επίπεδο. Ένα πολύ μικρό ποσοστό ανθρώπων (μόλις το 5%) επηρεάζεται από τα social media για τις αγορές τους.

Ομολογουμένως, μελέτες όπως αυτές δημιουργούν σύγχυση στις εταιρείες που σήμερα θεωρούν το Facebook και το Twitter ως πολύ σημαντικές πηγές προώθησης.

Εκεί που καταλήγουμε τελικά είναι ότι στο Facebook θα μπορούσαν να κάνουν κάτι περισσότερο για να πείσουν τις εταιρείες να επενδύσουν σε αυτό της από μια απλή ενημέρωση του κουμπιού «Like».

Πηγή: gugoo.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου