Νέα κόλπα με τα αποθέματα ασφαλείας που υποχρεούνται να τηρούν οι εταιρείες φέρνει στο φως η έρευνα των Νέων. Οπως αποκαλύπτει πρώην στέλεχος του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, για χρονικό διάστημα ενός με δύο μήνες τα αποθέματα ασφαλείας πετρελαίου της χώρας ήταν αρκετά κάτω από τα προβλεπόμενα επίπεδα.
Η χρονική περίοδος κατά την οποία σήμανε συναγερμός για τα μειωμένα αποθέματα τοποθετείται πριν από δύο χρόνια, μετά τις μεγάλες απεργίες των βυτιοφορέων στα τέλη Ιουλίου και στα μέσα Σεπτεμβρίου του 2010. Οπως φαίνεται από τα στοιχεία που διατηρεί στα αρχεία της η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, αμέσως μετά τη λήξη της πρώτης απεργίας, στις αρχές Αυγούστου, και για χρονικό διάστημα μιας εβδομάδας, υπήρχε καθημερινή αύξηση των τμών διύλισης.
Σύμφωνα, όμως, με τα όσα είπε στα Νέα το πρώην στέλεχος του ΥΠΕΚΑ, όταν οι εταιρείες κλήθηκαν να δώσουν γραπτές εξηγήσεις γιατί μειώθηκαν τα αποθέματα ασφαλείας, εκείνες ανέφεραν ως λόγο τις απεργίες. Που σημαίνει ότι η αγορά τροφοδοτήθηκε με τις υπάρχουσες ποσότητες και ως εκ τούτου παραμένει μυστήριο γιατί υπήρξε άνοδος της τιμής.
«Η συμπεριφορά τους ήταν "ομοιόμορφη", λίγο πολύ όλοι αυτοί που έπρεπε να τηρούν αποθέματα εμφάνιζαν μικρότερες ποσότητες. Από τις 90 μέρες εισαγωγών που όφειλαν να έχουν αποθηκευμένες, οι ποσότητες είχαν πέσει στις 78-80 ημέρες. Οι εξηγήσεις που έδωσαν κρίθηκαν "τεκμηριωμένες" και δεν επιβλήθηκαν ποινές» ανέφερε η ίδια πηγή.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΤΗ ΦΩΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου