Την άμεση προώθηση όλων των απαραίτητων νομοθετικών ρυθμίσεων για το ξεπάγωμα των επενδύσεων των υδροπλάνων ζήτησε χθες επισήμως από τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κ. Χατζηδάκη ο πρεσβευτής του Καναδά Ρόμπερτ Πεκ.
Στη πρώτη συνάντηση με τον κ. Χατζηδάκη ο κ. Πεκ έθεσε, μαζί με το θέμα των καναδικών επενδύσεων εξόρυξης χρυσού στη Χαλκιδική και τη Θράκη, το ζήτημα της επένδυσης της καναδικής αεροπορικής εταιρείας Air Sea Lines, η οποία κόλλησε στα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας.
Σύμφωνα με τα «Νέα», ζήτησε μάλιστα να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για τη δημιουργία θεσμικού πλαισίου, που θα επιτρέψει τη διασύνδεση των ελληνικών νησιών μέσω υδροπλάνων.
Από την πλευρά του, ο κ. Χατζιδάκης δήλωσε ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προωθήσει τις επενδύσεις και εμφανίστηκε θετικός στηνιδέα της διασύνδεσης των ελληνικών νησιών με υδροπλάνα,σημειώνοντας ότι «έχει γίνει ήδη σχετική προεργασία από το υπουργείο Υποδομών».
Το νομοθετικό πλαίσιο για τα υδροπλάνα που... εκκρεμεί εδώ και σχεδόν οκτώ χρόνια αφορά την κατασκευή μέσω της Σύμπραξης Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ενός κύριου υδατοδρομίου που θα χρησιμοποιείται από τις εταιρείες υδροπλάνων, με κεντρική βάση στην Αττική.
Ωστόσο, όλο αυτό το διάστημα κανένας δεν κατάφερε να δρομολογήσει τη νόμιμη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα, αποκλείοντας ουσιαστικά οποιαδήποτε ιδιωτική επένδυση σε ένα νέο μέσο μαζικής μεταφοράς, που όλοι αναγνωρίζουν ότι το έχουν ανάγκη τα νησιά – κυρίως αυτά της άγονης γραμμής – και ο τουρισμός.
Σημειώνεται ότι το επιχειρηματικό πλάνο της Air Sea Lines προέβλεπε την επένδυση περίπου 80 εκατ. δολαρίων για την ανάπτυξη στόλου 50 υδροπλάνων στον ελλαδικό χώρο, καθώς και τη δημιουργία βάσεων συντήρησης και υποστήριξης του μέσου αυτού σε διάφορα σημεία της νησιωτικής Ελλάδας.
Το πλάνο της καναδικής εταιρείας για τα υδροπλάνα προέβλεπε ότι εντός του πρώτου έτους λειτουργίας (2004-2005) θα έπρεπε να πετούν στην Ελλάδα τουλάχιστον έξι υδροπλάνα. Ωστόσο, πετούσαν μόνο δύο! Ετσι, το 2009 οι βασικοί μέτοχοι της εταιρείας αποχώρησαν, 70 άτομα απολύθηκαν και 25 εκατ. ευρώ... πνίγηκαν στον βυθό του Αιγαίου και του Ιονίου Πελάγους.
Στη πρώτη συνάντηση με τον κ. Χατζηδάκη ο κ. Πεκ έθεσε, μαζί με το θέμα των καναδικών επενδύσεων εξόρυξης χρυσού στη Χαλκιδική και τη Θράκη, το ζήτημα της επένδυσης της καναδικής αεροπορικής εταιρείας Air Sea Lines, η οποία κόλλησε στα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας.
Σύμφωνα με τα «Νέα», ζήτησε μάλιστα να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για τη δημιουργία θεσμικού πλαισίου, που θα επιτρέψει τη διασύνδεση των ελληνικών νησιών μέσω υδροπλάνων.
Από την πλευρά του, ο κ. Χατζιδάκης δήλωσε ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προωθήσει τις επενδύσεις και εμφανίστηκε θετικός στηνιδέα της διασύνδεσης των ελληνικών νησιών με υδροπλάνα,σημειώνοντας ότι «έχει γίνει ήδη σχετική προεργασία από το υπουργείο Υποδομών».
Το νομοθετικό πλαίσιο για τα υδροπλάνα που... εκκρεμεί εδώ και σχεδόν οκτώ χρόνια αφορά την κατασκευή μέσω της Σύμπραξης Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ενός κύριου υδατοδρομίου που θα χρησιμοποιείται από τις εταιρείες υδροπλάνων, με κεντρική βάση στην Αττική.
Ωστόσο, όλο αυτό το διάστημα κανένας δεν κατάφερε να δρομολογήσει τη νόμιμη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα, αποκλείοντας ουσιαστικά οποιαδήποτε ιδιωτική επένδυση σε ένα νέο μέσο μαζικής μεταφοράς, που όλοι αναγνωρίζουν ότι το έχουν ανάγκη τα νησιά – κυρίως αυτά της άγονης γραμμής – και ο τουρισμός.
Σημειώνεται ότι το επιχειρηματικό πλάνο της Air Sea Lines προέβλεπε την επένδυση περίπου 80 εκατ. δολαρίων για την ανάπτυξη στόλου 50 υδροπλάνων στον ελλαδικό χώρο, καθώς και τη δημιουργία βάσεων συντήρησης και υποστήριξης του μέσου αυτού σε διάφορα σημεία της νησιωτικής Ελλάδας.
Το πλάνο της καναδικής εταιρείας για τα υδροπλάνα προέβλεπε ότι εντός του πρώτου έτους λειτουργίας (2004-2005) θα έπρεπε να πετούν στην Ελλάδα τουλάχιστον έξι υδροπλάνα. Ωστόσο, πετούσαν μόνο δύο! Ετσι, το 2009 οι βασικοί μέτοχοι της εταιρείας αποχώρησαν, 70 άτομα απολύθηκαν και 25 εκατ. ευρώ... πνίγηκαν στον βυθό του Αιγαίου και του Ιονίου Πελάγους.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου