Τον υποχρεωτικό εξοπλισμό, από το 2015, όλων των καινούργιων Ι.Χ. με την ειδική συσκευή eCall, η οποία ειδοποιεί αυτόματα σε περίπτωση πρόσκρουσης, προτείνει το... Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.Μάλιστα πιέζει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε η σχετική πρόταση να έχει ψηφιστεί ώς το...
τέλος του έτους. Πρόκειται για σύστημα τηλεειδοποίησης, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα του τριψήφιου αριθμού έκτακτης ανάγκης 112 και έχει στόχο να μη χάνονται τα πρώτα πολύτιμα λεπτά, η λεγόμενη «χρυσή ώρα», που μεσολαβεί μεταξύ του τροχαίου ατυχήματος και της έλευσης βοήθειας. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι με το σύστημα αυτό θα μπορούσαν να σωθούν ανθρώπινες ζωές και να μειωθούν οι συνέπειες από ένα σοβαρό τραυματισμό, καθώς η ιατρική βοήθεια θα έφτανε πολύ νωρίτερα στο σημείο του ατυχήματος.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τις εκτιμήσεις, το σύστημα eCall θα μπορούσε να σώσει πάνω από 2.500 ανθρώπινες ζωές τον χρόνο, μειώνοντας τη σοβαρότητα των τραυματισμών κατά 10% έως 15%. Σημειώνεται ότι στην Ευρώπη κάθε χρόνο χιλιάδες άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο. Μόνο το 2009 περίπου 35.000 άτομα σκοτώθηκαν και περισσότεροι από 1,5 εκατομμύριο τραυματίστηκαν σε περίπου 1,1 εκατομμύρια οδικά ατυχήματα στους δρόμους χωρών της Ε.Ε.
Η σχετική τεχνολογία για την τοποθέτηση αυτών των συσκευών είναι διαθέσιμη, ωστόσο μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό αυτοκινήτων στην Ε.Ε., το οποίο δεν ξεπερνά το 0,4%, είναι εξοπλισμένο με το συγκεκριμένο σύστημα. Η συσκευή θα μπορούσε να έχει εφαρμογή και στα δίκυκλα με δεδομένο μάλιστα ότι οι οδηγοί τους ανήκουν στην πιο ευάλωτη κατηγορία χρηστών των οδών.
Σύμφωνα με μελέτη εργασίας που έγινε από την Κομισιόν, η τιμή του συγκεκριμένου συστήματος θα μπορούσε να κυμανθεί μεταξύ 50 και 300 ευρώ.
Στην παρούσα φάση, σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος, τα λιγοστά συστήματα που έχουν τοποθετηθεί, στέλνουν αυτόματα μήνυμα σε ιδιωτικό τηλεφωνικό κέντρο και στη συνέχεια εκπέμπουν σήμα σε κρατικό φορέα έκτακτης ανάγκης.
seleo.gr
τέλος του έτους. Πρόκειται για σύστημα τηλεειδοποίησης, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα του τριψήφιου αριθμού έκτακτης ανάγκης 112 και έχει στόχο να μη χάνονται τα πρώτα πολύτιμα λεπτά, η λεγόμενη «χρυσή ώρα», που μεσολαβεί μεταξύ του τροχαίου ατυχήματος και της έλευσης βοήθειας. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι με το σύστημα αυτό θα μπορούσαν να σωθούν ανθρώπινες ζωές και να μειωθούν οι συνέπειες από ένα σοβαρό τραυματισμό, καθώς η ιατρική βοήθεια θα έφτανε πολύ νωρίτερα στο σημείο του ατυχήματος.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τις εκτιμήσεις, το σύστημα eCall θα μπορούσε να σώσει πάνω από 2.500 ανθρώπινες ζωές τον χρόνο, μειώνοντας τη σοβαρότητα των τραυματισμών κατά 10% έως 15%. Σημειώνεται ότι στην Ευρώπη κάθε χρόνο χιλιάδες άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο. Μόνο το 2009 περίπου 35.000 άτομα σκοτώθηκαν και περισσότεροι από 1,5 εκατομμύριο τραυματίστηκαν σε περίπου 1,1 εκατομμύρια οδικά ατυχήματα στους δρόμους χωρών της Ε.Ε.
Η σχετική τεχνολογία για την τοποθέτηση αυτών των συσκευών είναι διαθέσιμη, ωστόσο μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό αυτοκινήτων στην Ε.Ε., το οποίο δεν ξεπερνά το 0,4%, είναι εξοπλισμένο με το συγκεκριμένο σύστημα. Η συσκευή θα μπορούσε να έχει εφαρμογή και στα δίκυκλα με δεδομένο μάλιστα ότι οι οδηγοί τους ανήκουν στην πιο ευάλωτη κατηγορία χρηστών των οδών.
Σύμφωνα με μελέτη εργασίας που έγινε από την Κομισιόν, η τιμή του συγκεκριμένου συστήματος θα μπορούσε να κυμανθεί μεταξύ 50 και 300 ευρώ.
Στην παρούσα φάση, σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος, τα λιγοστά συστήματα που έχουν τοποθετηθεί, στέλνουν αυτόματα μήνυμα σε ιδιωτικό τηλεφωνικό κέντρο και στη συνέχεια εκπέμπουν σήμα σε κρατικό φορέα έκτακτης ανάγκης.
seleo.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου