Απαγορευτικό θα ισχύει από τον Ιανουάριο του 2014 και μάλιστα με τη «βούλα» του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για τα μεταχειρισμένα οχήματα που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2003 και δεν διαθέτουν σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση (ABS)...
Με απόφασή του το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έκρινε ότι δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα νομιμότητας η υπουργική απόφαση (υπ. Μεταφορών) η οποία απαγόρευσε την ταξινόμηση, μεταβίβαση και κυκλοφορία μεταχειρισμένων οχημάτων που έχουν εισαχθεί στη χώρα από χώρες της Ε.Ε. μετά τις 11.9.2003 και δεν διαθέτουν ABS. Η απόφαση προσδιορίζει ορισμένες κατηγορίες οχημάτων (Μ2, Μ3, Ν2, Ν3, Ο3 και Ο4), οι οποίες αναφέρονται στο Π.Δ. 431/1983), όπως είναι λεωφορεία, φορτηγά, κ.ά. Τα συγκεκριμένα οχήματα μπορούν να κυκλοφορούν, να ταξινομούνται και να μεταβιβάζονται εφόσον τοποθετηθεί σε αυτά σύστημα ABS και υπάρχει σχετική βεβαίωση του ΚΤΕΟ.
Την ακύρωση της υπουργικής απόφασης, η οποία έχει τροποποιηθεί με μεταγενέστερες, είχε ζητήσει με προσφυγή τους στο ΣτΕ η Πανελλαδική Ένωση Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, εισαγωγείς και έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με το ΣτΕ, ωστόσο, η υποχρεωτική τοποθέτηση ABS που προβλέπει η απόφαση αποβλέπει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, και δεν συνιστά στέρηση της ιδιοκτησίας, - όπως υποστήριζε η Ένωση. Και αυτό γιατί οι ιδιοκτήτες τέτοιου είδους οχημάτων μπορούν να τοποθετήσουν σύστημα ABS και να τα κυκλοφορούν χωρίς προβλήματα.
Με απόφασή του το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έκρινε ότι δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα νομιμότητας η υπουργική απόφαση (υπ. Μεταφορών) η οποία απαγόρευσε την ταξινόμηση, μεταβίβαση και κυκλοφορία μεταχειρισμένων οχημάτων που έχουν εισαχθεί στη χώρα από χώρες της Ε.Ε. μετά τις 11.9.2003 και δεν διαθέτουν ABS. Η απόφαση προσδιορίζει ορισμένες κατηγορίες οχημάτων (Μ2, Μ3, Ν2, Ν3, Ο3 και Ο4), οι οποίες αναφέρονται στο Π.Δ. 431/1983), όπως είναι λεωφορεία, φορτηγά, κ.ά. Τα συγκεκριμένα οχήματα μπορούν να κυκλοφορούν, να ταξινομούνται και να μεταβιβάζονται εφόσον τοποθετηθεί σε αυτά σύστημα ABS και υπάρχει σχετική βεβαίωση του ΚΤΕΟ.
Την ακύρωση της υπουργικής απόφασης, η οποία έχει τροποποιηθεί με μεταγενέστερες, είχε ζητήσει με προσφυγή τους στο ΣτΕ η Πανελλαδική Ένωση Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, εισαγωγείς και έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με το ΣτΕ, ωστόσο, η υποχρεωτική τοποθέτηση ABS που προβλέπει η απόφαση αποβλέπει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, και δεν συνιστά στέρηση της ιδιοκτησίας, - όπως υποστήριζε η Ένωση. Και αυτό γιατί οι ιδιοκτήτες τέτοιου είδους οχημάτων μπορούν να τοποθετήσουν σύστημα ABS και να τα κυκλοφορούν χωρίς προβλήματα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου