Προειδοποίηση απευθύνουν οι Έλληνες εφοπλιστές μέσω του Bloomberg, πως εάν εκλεγεί κυβέρνηση που θα αρνηθεί το μνημόνιο θα μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους στο εξωτερικό. Αυτό θα έχει ως συνέπεια να χαθούν έως 60.000 θέσεις εργασίας του ναυτιλιακού κλάδου.
Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και όσες συνδέονται με τον κλάδο απασχολούν 200.000 άτομα. Σχεδόν το ένα τρίτο εξ αυτών θα έχαναν τις δουλειές τους εάν οι Έλληνες εφοπλιστές αποφάσιζαν να μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους αλλού, αναφέρει το δημοσίευμα, επικαλούμενο την ΕΣΕΕ.
Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και όσες συνδέονται με τον κλάδο απασχολούν 200.000 άτομα. Σχεδόν το ένα τρίτο εξ αυτών θα έχαναν τις δουλειές τους εάν οι Έλληνες εφοπλιστές αποφάσιζαν να μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους αλλού, αναφέρει το δημοσίευμα, επικαλούμενο την ΕΣΕΕ.
Εάν οι Έλληνες εφοπλιστές μετακομίσουν τα γραφεία τους στο Ντουμπάι ή στη Σιγκαπούρη, για να αποφύγουν τους νέους φόρους, η ανεργία στον ελληνικό ναυτιλιακό κλάδο θα αυξηθεί στο 20-30% από κάτω του 8% που είναι σήμερα, εκτιμά ο Βασίλης Κορκίδης, της ΕΣΕΕ. "Χρειαζόμαστε στην ελληνική ναυτιλία», τόνισε ο ίδιος.
Ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ότι σκοπεύει να καταργήσει το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς που απολαμβάνουν οι περίπου 762 πλοιοκτήτες της Ελλάδας, στο πλαίσιο του οποίου δεν πληρώνουν φόρο για τα κέρδη που έβγαλαν στο εξωτερικό, όταν τα φέρνουν στη χώρα.
«Η ναυτιλία είναι μία offshore βιομηχανία, και κάθε κίνηση κατά της, είναι σαν να πυροβολούμε τα πόδια μας», δηλώνει ο Ted Petropoulos, ιδρυτής της Petrofin Research.
Μόνο το 2010, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έφεραν 15,4 δισ. ευρώ στη χώρα. Από το 2000 έως το 2010 έφεραν 140 δισ. ευρώ.
Ο Γιώργος Οικονόμου, πρόεδρος της DryShips δηλώνει ότι δεν ανησυχεί για την πιθανότητα κατάργησης του ευνοϊκού φορολογικού πλαισίου. «Δεν θα ανησυχούσα καθόλου για αυτό. Τα γραφεία της επιχείρησης μπορούν να βρίσκονται οπουδήποτε στον κόσμο, επομένως, αυτοί θα χάσουν ένα ποσοστό του ΑΕΠ», είπε στο Bloomberg ο εφοπλιστής, που έχει ένα στόλο 58 πλοίων.
«Δεν μπορείς να πιέζεις και να φέρνεις εμπόδια σε κάποιον που δραστηριοποιείται στο διεθνές ναυτιλιακό εμπόριο και finance και να του λες ‘θα σε φορολογήσω’. Η απάντηση είναι ‘βέβαια, φορολόγησέ με. Αν με βρεις’», εξηγεί ο Βίκτωρ Ρέστης, που ελέγχει ένα στόλο περισσότερων από 200 πλοίων και είναι ο πέμπτος ισχυρότερος εφοπλιστής της Ελλάδας».
Τα φορολογικά οφέλη για τους πλοιοκτήτες, οι οποίοι επέλεξαν να στηρίξουν την Ελλάδα δεν ήταν καλύτερα ή χειρότερα από εκείνα που προσφέρονται από άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία, η Μάλτα, η Κύπρος και οι Κάτω Χώρες, δήλωσε ο Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
A.K.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου