Τέσσερα σενάρια για τη διέλευση του τραμ από την οδό Πανεπιστημίου μέχρι την πλατεία Αιγύπτου, στο πλαίσιο της ανάπλασης της περιοχής, επεξεργάστηκε η Αττικό Μετρό.
Τελικώς επικράτησε η διέλευση του από την οδό Πατησίων.
Καθεμία από τις λύσεις που εξετάστηκε είχε τα δικά της πλεονεκτήματα και προβλήματα.
Τελικά, όπως αναφέρει η Καθημερινή, προκρίθηκε η διέλευση του τραμ από την οδό Πατησίων μέχρι την πλατεία Αιγύπτου, σενάριο που παρουσίαζε τα περισσότερα πλεονεκτήματα.
Οι διαφορετικές επιλογές που εξετάστηκαν για το τμήμα της διαδρομής από την Ομόνοια μέχρι την πλατεία Αιγύπτου είναι τέσσερις:
- Διέλευση και των δύο κατευθύνσεων του τραμ από την αριστερή πλευρά της οδού Πατησίων. Στα πλεονεκτήματα της επιλογής αυτής είναι το μικρότερο μήκος της διαδρομής (994 μέτρα), άρα και η ταχύτερη διέλευση του τραμ, η δυνατότητα άμεσης εξυπηρέτησης του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και του Πολυτεχνείου, αλλά και άλλων σημείων ενδιαφέροντος στην οδό Πατησίων. Στα μειονεκτήματα είναι ότι δεν υπάρχει χώρος για στάση στο τμήμα της Πατησίων από το Μουσείο μέχρι την Ομόνοια, ενώ θα απαιτηθεί χώρος από το πεζοδρόμιο στο στενό σημείο της Πατησίων (Πανεπιστημίου και Βερανζέρου).
- Διέλευση της μιας κατεύθυνσης του τραμ από την οδό 3ης Σεπτεμβρίου και της άλλης από την οδό Πατησίων. Η επιλογή αυτή θα επηρεάσει ελάχιστα την κυκλοφορία και θα εξυπηρετήσει πολλά σημεία στους δύο δρόμους. Ομως, θα απαιτήσει μεγαλύτερο μήκος διαδρομής (1.087 μέτρα) για τον κλάδο της 3ης Σεπτεμβρίου, ενώ το τραμ θα έχει σημαντική εμπλοκή σε τρεις κόμβους.
- Διέλευση και των δύο κατευθύνσεων από την 3ης Σεπτεμβρίου. Θα έχει μεγαλύτερη διαδρομή, άρα μεγαλύτερο κόστος. Θα προκαλέσει προβλήματα σε τρεις κόμβους, που θα πρέπει να διευθετηθούν, καθώς και στις κάθετες οδούς.
- Διέλευση και των δύο κατευθύνσεων του τραμ από τις δύο πλευρές της οδού Πατησίων. Θα υπάρξει εμπλοκή κινήσεων στον κλάδο καθόδου στη διασταύρωση με την οδό Πανεπιστημίου. Θα κινείται αριστερά, ενώ τα οχήματα ευθεία και δεξιά και επομένως θα αυξηθεί ο βαθμός κορεσμού στο τμήμα αυτό καθώς θα υπάρχει μία λωρίδα διαθέσιμη προς τα οχήματα.
Ο διαγωνισμός για την επέκταση του τραμ από τη λεωφόρο Αμαλίας έως την πλατεία Αιγύπτου, μέσω της οδού Πανεπιστημίου έχει προγραμματιστεί να γίνει στις αρχές Ιουνίου. Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, η σύμβαση κατασκευής θα υπογραφεί έως τις αρχές του 2014 και η κατασκευή θα ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2015.
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία εκπονεί και την κυκλοφοριακή μελέτη για την ανάπλαση της Πανεπιστημίου, ενώ οι υπόλοιπες μελέτες χρηματοδοτούνται από το Ίδρυμα Ωνάση.
Τελικώς επικράτησε η διέλευση του από την οδό Πατησίων.
Καθεμία από τις λύσεις που εξετάστηκε είχε τα δικά της πλεονεκτήματα και προβλήματα.
Τελικά, όπως αναφέρει η Καθημερινή, προκρίθηκε η διέλευση του τραμ από την οδό Πατησίων μέχρι την πλατεία Αιγύπτου, σενάριο που παρουσίαζε τα περισσότερα πλεονεκτήματα.
Οι διαφορετικές επιλογές που εξετάστηκαν για το τμήμα της διαδρομής από την Ομόνοια μέχρι την πλατεία Αιγύπτου είναι τέσσερις:
- Διέλευση και των δύο κατευθύνσεων του τραμ από την αριστερή πλευρά της οδού Πατησίων. Στα πλεονεκτήματα της επιλογής αυτής είναι το μικρότερο μήκος της διαδρομής (994 μέτρα), άρα και η ταχύτερη διέλευση του τραμ, η δυνατότητα άμεσης εξυπηρέτησης του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και του Πολυτεχνείου, αλλά και άλλων σημείων ενδιαφέροντος στην οδό Πατησίων. Στα μειονεκτήματα είναι ότι δεν υπάρχει χώρος για στάση στο τμήμα της Πατησίων από το Μουσείο μέχρι την Ομόνοια, ενώ θα απαιτηθεί χώρος από το πεζοδρόμιο στο στενό σημείο της Πατησίων (Πανεπιστημίου και Βερανζέρου).
- Διέλευση της μιας κατεύθυνσης του τραμ από την οδό 3ης Σεπτεμβρίου και της άλλης από την οδό Πατησίων. Η επιλογή αυτή θα επηρεάσει ελάχιστα την κυκλοφορία και θα εξυπηρετήσει πολλά σημεία στους δύο δρόμους. Ομως, θα απαιτήσει μεγαλύτερο μήκος διαδρομής (1.087 μέτρα) για τον κλάδο της 3ης Σεπτεμβρίου, ενώ το τραμ θα έχει σημαντική εμπλοκή σε τρεις κόμβους.
- Διέλευση και των δύο κατευθύνσεων από την 3ης Σεπτεμβρίου. Θα έχει μεγαλύτερη διαδρομή, άρα μεγαλύτερο κόστος. Θα προκαλέσει προβλήματα σε τρεις κόμβους, που θα πρέπει να διευθετηθούν, καθώς και στις κάθετες οδούς.
- Διέλευση και των δύο κατευθύνσεων του τραμ από τις δύο πλευρές της οδού Πατησίων. Θα υπάρξει εμπλοκή κινήσεων στον κλάδο καθόδου στη διασταύρωση με την οδό Πανεπιστημίου. Θα κινείται αριστερά, ενώ τα οχήματα ευθεία και δεξιά και επομένως θα αυξηθεί ο βαθμός κορεσμού στο τμήμα αυτό καθώς θα υπάρχει μία λωρίδα διαθέσιμη προς τα οχήματα.
Ο διαγωνισμός για την επέκταση του τραμ από τη λεωφόρο Αμαλίας έως την πλατεία Αιγύπτου, μέσω της οδού Πανεπιστημίου έχει προγραμματιστεί να γίνει στις αρχές Ιουνίου. Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, η σύμβαση κατασκευής θα υπογραφεί έως τις αρχές του 2014 και η κατασκευή θα ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2015.
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία εκπονεί και την κυκλοφοριακή μελέτη για την ανάπλαση της Πανεπιστημίου, ενώ οι υπόλοιπες μελέτες χρηματοδοτούνται από το Ίδρυμα Ωνάση.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου