Μια από τις πλουσιότερες γυναίκες του κόσμου, η Εστέ Λοντέρ έχτισε την αυτοκρατορία των καλλυντικών της πάνω στο διαχρονικό όνειρο κάθε γυναίκας: να νιώσει όμορφη! Καινοτόμα στον τομέα της, τόλμησε και τα κατάφερε! Η πρωτοπορία της δεν αφορούσε ωστόσο μόνο στις σειρές των προϊόντων της, αλλά και στις μαρκετίστικες στρατηγικές της, συνδυασμός που θα την αναγόρευε τελικά στην πλουσιότερη αυτοδημιούργητη γυναίκα του πλανήτη!
Ας δούμε τις σημαντικότερες στιγμές μιας γυναίκας που θα άλλαζε για πάντα την εμφάνιση των γυναικών, με τα φημισμένα προϊόντα της να αποτελούν ακόμα και σήμερα σταθερή επιλογή για όποια αποζητά να βάλει λίγη «μαγεία» πάνω της...
Πρώτα χρόνια
Η Τζοζεφίν Έσθερ Μέντζερ, κόρη ούγγρων μεταναστών, γεννήθηκε στο Κουίνς της Νέας Υόρκης το 1908 (πιθανότατα την 1η Ιουλίου) και μεγάλωσε με την οικογένειά της πάνω ακριβώς από το χρωματοπωλείο του πατέρα της, ως το ένατο παιδί της πολυμελούς φαμίλιας. Η στερημένη παιδική της ηλικία θα την ωθήσει από μικρή στην αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής, εγκαινιάζοντας πρόωρα ίσως την πρώτη της επιχείρηση...
Ως έφηβη, μαγεύτηκε από τον κόσμο της ομορφιάς και του γκλάμουρ και είναι σαν να είδε τον εαυτό της να περιποιείται και να κάνει τις άλλες γυναίκες όμορφες, σκοπό που θα αφιέρωνε κατόπιν τη ζωή της. Η εμμονή της με τα προϊόντα ομορφιάς θα τη φέρουν κοντά στον θείο της, που θα γίνει πραγματικός μέντορας για κείνη: ο θείος Τζον ήταν χημικός και διέθετε το δικό του εργαστήριο (από το 1924), στο οποίο και περνούσε τις μέρες της η νεαρή Τζοζεφίν.
Αυτός δίδαξε στο μικρό κορίτσι τα πρώτα μυστικά ομορφιάς, όπως το να μη χρησιμοποιεί σαπούνι και νερό, αλλά να καθαρίζει και να ενυδατώνει το δέρμα της πάντα με έλαια. Ο θείος είχε πάθος με τη δουλειά του και σύντομα η Τζοζεφίν θα γινόταν η πιστή του μαθήτρια: βοηθούσε τον θείο και πειραματιζόταν με κρέμες και προϊόντα περιποίησης, τα οποία δοκίμαζε κατόπιν στα πρόσωπα συγγενών και συμμαθητριών.
Το όνομα που θα τα άλλαζε όλα
Η Εστέ Λοντέρ ξεκίνησε λοιπόν την καριέρα της σε νεαρή ηλικία, πουλώντας προϊόντα ομορφιάς -κυρίως κρέμες- σε καταστήματα καλλυντικών και τουριστικά θέρετρα, τα οποία επινοούσε και ετοίμαζε ο θείος της, πάντα με την Εστέ δίπλα του στο εργαστήριο.
Σε ηλικία 20 ετών, γνωρίζει τον λογιστή Τζόζεφ Λοτέρ και παντρεύονται λίγο αργότερα, στις 15 Ιανουαρίου 1930. Το σπίτι και η ζωή της νοικοκυράς δεν ήταν ωστόσο για τη δαιμόνια Εστέ, η οποία αποφάσισε να ακολουθήσει καριέρα ηθοποιού, ξεκινώντας μάλιστα και μαθήματα υποκριτικής. Τότε ήταν που το ζευγάρι θα άλλαζε το επίθετό του σε Λοντέρ, με την Τζοζεφίν να υιοθετεί το καλλιτεχνικότερο «Εστέ» όταν συνέλαβε την ιδέα μιας νέας εταιρίας καλλυντικών. Ονόμασε λοιπόν την επιχείρηση αλλά και τον εαυτό της Εστέ Λοντέρ...
Διπλός γάμος με τον ίδιο άντρα
Ο γιος τους Λέοναρντ γεννήθηκε στις 19 Μαρτίου 1933, με το ζευγάρι να χωρίζει ωστόσο το 1939 και την Εστέ να μετακομίζει στη Φλόριντα. Τρία χρόνια όμως αργότερα, το 1942, το ζευγάρι θα αποφασίσει να κάνει μια νέα προσπάθεια, με τον δεύτερο γάμο τους να λαμβάνει χώρα την ίδια χρονιά!
Ένας δεύτερος γιος θα επισφραγίσει την καινούρια ένωσή τους, ο Ρόναλντ, με το ζευγάρι να παραμένει μαζί μέχρι τον θάνατο του συζύγου, το 1982.
Estée Lauder Inc
Η Λοντέρ ιδρύει την περίφημη σήμερα εταιρία καλλυντικών Estée Lauder Inc το 1945. Η εκτόξευση στην εμπορική επιτυχία θα συμβεί βέβαια μέσα από μια περίεργη τροπή της μοίρας.
Όταν λοιπόν η Florence Morris, ιδιοκτήτρια των ινστιτούτων ομορφιάς House of Ash Blondes ρώτησε τη Λοντέρ πώς απέκτησε την τέλεια επιδερμίδα της, η Εστέ έκανε την κίνηση-ματ: επέστρεψε στο σαλόνι ομορφιάς με τις κρέμες του θείου της και έδειξε στις πελάτισσες τις ευεργετικές τους δυνατότητες. Αυτό ήταν, όλες έμειναν κατενθουσιασμένες και η Florence της ζήτησε να πουλά πλέον τις κρέμες της στα κέντρα ομορφιάς της.
Το 1948, η Εστέ πείθει τους διευθυντές των πολυκαταστημάτων της Νέας Υόρκης να της παραχωρήσουν χώρο για τα προϊόντα της, κίνηση που έμελλε να αποδειχτεί επικερδέστερη απ' όσο θα περίμενε ακόμα και η ίδια. Οι πωλησιακές της ικανότητες και η εντελώς προσωπική προσέγγιση που είχε στις σχέσεις της με τις πελάτισσες θα αποδεικνύονταν πιο δραστικές ακόμα και από την υπόσχεση που έδιναν οι κρέμες της!
Ακόμα και 40 χρόνια μετά, η Εστέ Λοντέρ επισκεπτόταν πάντα τα μαγαζιά της αλλά και κάθε πάγκο της εταιρίας της στα πολυκατάστηματα, ιδιαίτερα όταν λάνσαρε νέα προϊόντα στην αγορά. Δεν άφηνε τα πράγματα στην τύχη τους, ήταν αεικίνητη και ακούραστη.
Διατήρησε τη συνήθεια που είχε από την ίδρυση ακόμα της φίρμας να επισκέπτεται καθημερινά τους πάγκους πώλησης των προϊόντων της, όπου έμπαινε από πίσω και έδειχνε στις πωλήτριες πώς γίνεται σωστά η πώληση, παρά το γεγονός ότι ήταν η επιχειρηματίας. Μέχρι και επιδείξεις έκανε των κρεμών της επιτόπου, με τις πελάτισσες να συρρέουν για να λάβουν το άγγιγμα της ίδιας της Εστέ!
Μάρκετινγκ και προσωπική διαφήμιση
Η Λοντέρ έκανε τα πάντα για να προωθήσει τη φίρμα της, παρά το γεγονός ότι ήταν πλέον μια ιδιαίτερα πετυχημένη επιχειρηματίας. Έδινε στους διάσημους φίλους και «επώνυμους» γνωστούς της μικρά δείγματα από τα προϊόντα της για τις τσάντες και τα ταξίδια τους.
Επιδίωκε το όνομα «Εστέ Λοντέρ» να είναι στα χέρια ανθρώπων που ήταν γνωστοί για την αγάπη τους για «το καλύτερο». Ένας τέτοιος μαρκετίστικος στόχος της Λοντέρ ήταν η ηθοποιός και κατόπιν προσωπική της φίλη Γκρέις Κέλι, η μετέπειτα πριγκίπισσα του Μονακό.
Δεν σταμάτησε φυσικά εκεί: λάτρευε να δίνει κοσμικά πάρτι και δείπνα στο σπίτι της. Απολάμβανε ιδιαίτερα τους «όμορφους ανθρώπους», όπως έλεγε, διασημότητες δηλαδή και μέλη της καλής κοινωνίας, με τους οποίους περνούσε συνήθως τα βράδια της.
Το «κερασάκι στην τούρτα» των προωθητικών ενεργειών της ήταν βέβαια η σύλληψη της ιδέας των δωρεάν δειγμάτων των προϊόντων της, διαφημιστικός χειρισμός που έμελλε να είχε εξωφρενική επιτυχία και να αναγκάζει τους ανταγωνιστές να τη μιμηθούν άρον-άρον. Και όταν πλέον τα δωρεάν δείγματα ήταν κοινός τόπος, η Εστέ ήταν έτοιμη να καινοτομήσει και πάλι: άρχισε να δίνει δώρα με κάθε αγορά προϊόντος της, πωλησιακή τεχνική που χρησιμοποιείται σήμερα ευρέως απ' όλους!
Το πρώτο άρωμα της Εστέ Λοντέρ
Ήταν το 1953 όταν η Λοντέρ λάνσαρε το πρώτο της άρωμα, το Youth Dew, που ήταν έλαιο μπάνιου που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ως άρωμα. Αντί λοιπόν να χρησιμοποιούν τα πανάκριβα γαλλικά αρώματα με το σταγονόμετρο, οι νεαρές Αμερικανίδες -μιας και σε αυτές απευθυνόταν- μπορούσαν πλέον να κάνουν κυριολεκτικά μπάνιο με το άρωμά τους, φέρνοντάς το κατευθείαν στην μπανιέρα.
Τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του, το Youth Dew πούλησε 50.000 μπουκαλάκια, αντιπροσωπεύοντας το 80% των πωλήσεων της φίρμας. Τρεις δεκαετίες αργότερα, το 1984, το νούμερο των πωλήσεων σκαρφάλωσε στα 150 εκατομμύρια!
Άλλα αξιοσημείωτα αρώματα που ακολούθησαν, γνωρίζοντας τεράστια επιτυχία, ήταν το «Aramis», που λανσαρίστηκε το 1965 με τη φιλοδοξία της Λοντέρ να γίνει η πιο ραφινάτη κολόνια του κόσμου. Κατόπιν ακολούθησαν τα «Lauder for Men» και «J. H. L.» (τα αρχικά του ονόματος του συζύγου της Joe Lauder), που έγιναν κι αυτά ανάρπαστα.
Η περιπέτεια της Clinique
Στις αρχές της δεκαετίας του '70, η Εστέ Λοντέρ ρίχνει στην αγορά την Clinique, η οποία θα αποδεικνυόταν μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που θα αντιμετώπιζε ποτέ. Η σειρά ήταν σχεδιασμένη για νεαρότερες ηλικίες και διαφημιζόταν ως θεραπευτική και προστατευτική για το δέρμα, χωρίς καμία αναφορά στην Estee Lauder.
Στα πρώτα δύο χρόνια της Clinique, οι ζημίες άγγιξαν τα 3 εκατομμύρια δολάρια. Παρά τις παραινέσεις βέβαια των συνεργατών της, η Εστέ αρνιόταν να αποδεχθεί την αποτυχία και να καταθέσει τα όπλα: προσέλαβε την Carol Phillips, την πρώην εκδότρια της Vogue, να τρέξει το τμήμα, και έκτοτε η Clinique δεν έχει σταματήσει ποτέ να αναπτύσσεται...
Τελευταία χρόνια και κληρονομιά
Σε ντοκιμαντέρ του 1985 για τη ζωή της, με τίτλο «Εστέ Λοντέρ: Η γλυκιά μυρωδιά της επιτυχίας», η ίδια εξήγησε πώς κατάφερε να γίνει προοδευτικά αυτοκράτειρα της βιομηχανίας των καλλυντικών, την ίδια στιγμή που ομολόγησε τις αναμφισβήτητες ικανότητές της στην πειθώ και την πώληση: «Δεν έχω δουλέψει μέρα στη ζωή μου χωρίς να πουλήσω κάτι. Αν πιστεύω σε κάτι, το πουλάω, και το πουλάω καλά».
Η Εστέ Λοντέρ θα φύγει από τη ζωή πλήρης ημερών, στις 26 Απριλίου 2004, από καρδιοαναπνευστικές επιπλοκές. Ήταν τουλάχιστον 95 ετών, αν και κανένα μέλος της οικογένειάς της δεν μπορούσε να επιβεβαιώσει την ακριβή ημερομηνία της γέννησής της, με τις φήμες να κάνουν πάντως λόγο ότι ήταν τουλάχιστον δύο χρόνια μεγαλύτερη...
Η Εστέ Λοντέρ κατάφερε να γίνει βαθύπλουτη, με τις πωλήσεις να συνεχίζουν την ξέφρενη ανοδική τους πορεία χρόνο με τον χρόνο. Τα προϊόντα της Εστέ Λοντέρ παραμένουν από τις δημοφιλέστερες σειρές καλλυντικών στον κόσμο, με την εταιρία να δραστηριοποιείται πλέον σε 120 χώρες.
Η κληρονομιά της είναι η ιστορία μιας φτωχής κοπέλας που ανέβηκε στον θρόνο μιας ολόκληρης βιομηχανίας μέσω σκληρής δουλειάς, κοφτερού μυαλού και επιχειρηματικών ρίσκων. Όπως άλλωστε σημείωνε και η ίδια για την ομορφιά: «Η ομορφιά είναι στάση ζωής. Δεν είναι μυστικό αυτό. Δεν υπάρχουν άσχημες γυναίκες. Μόνο γυναίκες που δεν νοιάζονται ή δεν πιστεύουν ότι είναι ελκυστικές»...
Ας δούμε τις σημαντικότερες στιγμές μιας γυναίκας που θα άλλαζε για πάντα την εμφάνιση των γυναικών, με τα φημισμένα προϊόντα της να αποτελούν ακόμα και σήμερα σταθερή επιλογή για όποια αποζητά να βάλει λίγη «μαγεία» πάνω της...
Πρώτα χρόνια
Η Τζοζεφίν Έσθερ Μέντζερ, κόρη ούγγρων μεταναστών, γεννήθηκε στο Κουίνς της Νέας Υόρκης το 1908 (πιθανότατα την 1η Ιουλίου) και μεγάλωσε με την οικογένειά της πάνω ακριβώς από το χρωματοπωλείο του πατέρα της, ως το ένατο παιδί της πολυμελούς φαμίλιας. Η στερημένη παιδική της ηλικία θα την ωθήσει από μικρή στην αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής, εγκαινιάζοντας πρόωρα ίσως την πρώτη της επιχείρηση...
Ως έφηβη, μαγεύτηκε από τον κόσμο της ομορφιάς και του γκλάμουρ και είναι σαν να είδε τον εαυτό της να περιποιείται και να κάνει τις άλλες γυναίκες όμορφες, σκοπό που θα αφιέρωνε κατόπιν τη ζωή της. Η εμμονή της με τα προϊόντα ομορφιάς θα τη φέρουν κοντά στον θείο της, που θα γίνει πραγματικός μέντορας για κείνη: ο θείος Τζον ήταν χημικός και διέθετε το δικό του εργαστήριο (από το 1924), στο οποίο και περνούσε τις μέρες της η νεαρή Τζοζεφίν.
Αυτός δίδαξε στο μικρό κορίτσι τα πρώτα μυστικά ομορφιάς, όπως το να μη χρησιμοποιεί σαπούνι και νερό, αλλά να καθαρίζει και να ενυδατώνει το δέρμα της πάντα με έλαια. Ο θείος είχε πάθος με τη δουλειά του και σύντομα η Τζοζεφίν θα γινόταν η πιστή του μαθήτρια: βοηθούσε τον θείο και πειραματιζόταν με κρέμες και προϊόντα περιποίησης, τα οποία δοκίμαζε κατόπιν στα πρόσωπα συγγενών και συμμαθητριών.
Το όνομα που θα τα άλλαζε όλα
Η Εστέ Λοντέρ ξεκίνησε λοιπόν την καριέρα της σε νεαρή ηλικία, πουλώντας προϊόντα ομορφιάς -κυρίως κρέμες- σε καταστήματα καλλυντικών και τουριστικά θέρετρα, τα οποία επινοούσε και ετοίμαζε ο θείος της, πάντα με την Εστέ δίπλα του στο εργαστήριο.
Σε ηλικία 20 ετών, γνωρίζει τον λογιστή Τζόζεφ Λοτέρ και παντρεύονται λίγο αργότερα, στις 15 Ιανουαρίου 1930. Το σπίτι και η ζωή της νοικοκυράς δεν ήταν ωστόσο για τη δαιμόνια Εστέ, η οποία αποφάσισε να ακολουθήσει καριέρα ηθοποιού, ξεκινώντας μάλιστα και μαθήματα υποκριτικής. Τότε ήταν που το ζευγάρι θα άλλαζε το επίθετό του σε Λοντέρ, με την Τζοζεφίν να υιοθετεί το καλλιτεχνικότερο «Εστέ» όταν συνέλαβε την ιδέα μιας νέας εταιρίας καλλυντικών. Ονόμασε λοιπόν την επιχείρηση αλλά και τον εαυτό της Εστέ Λοντέρ...
Διπλός γάμος με τον ίδιο άντρα
Ο γιος τους Λέοναρντ γεννήθηκε στις 19 Μαρτίου 1933, με το ζευγάρι να χωρίζει ωστόσο το 1939 και την Εστέ να μετακομίζει στη Φλόριντα. Τρία χρόνια όμως αργότερα, το 1942, το ζευγάρι θα αποφασίσει να κάνει μια νέα προσπάθεια, με τον δεύτερο γάμο τους να λαμβάνει χώρα την ίδια χρονιά!
Ένας δεύτερος γιος θα επισφραγίσει την καινούρια ένωσή τους, ο Ρόναλντ, με το ζευγάρι να παραμένει μαζί μέχρι τον θάνατο του συζύγου, το 1982.
Estée Lauder Inc
Η Λοντέρ ιδρύει την περίφημη σήμερα εταιρία καλλυντικών Estée Lauder Inc το 1945. Η εκτόξευση στην εμπορική επιτυχία θα συμβεί βέβαια μέσα από μια περίεργη τροπή της μοίρας.
Όταν λοιπόν η Florence Morris, ιδιοκτήτρια των ινστιτούτων ομορφιάς House of Ash Blondes ρώτησε τη Λοντέρ πώς απέκτησε την τέλεια επιδερμίδα της, η Εστέ έκανε την κίνηση-ματ: επέστρεψε στο σαλόνι ομορφιάς με τις κρέμες του θείου της και έδειξε στις πελάτισσες τις ευεργετικές τους δυνατότητες. Αυτό ήταν, όλες έμειναν κατενθουσιασμένες και η Florence της ζήτησε να πουλά πλέον τις κρέμες της στα κέντρα ομορφιάς της.
Το 1948, η Εστέ πείθει τους διευθυντές των πολυκαταστημάτων της Νέας Υόρκης να της παραχωρήσουν χώρο για τα προϊόντα της, κίνηση που έμελλε να αποδειχτεί επικερδέστερη απ' όσο θα περίμενε ακόμα και η ίδια. Οι πωλησιακές της ικανότητες και η εντελώς προσωπική προσέγγιση που είχε στις σχέσεις της με τις πελάτισσες θα αποδεικνύονταν πιο δραστικές ακόμα και από την υπόσχεση που έδιναν οι κρέμες της!
Ακόμα και 40 χρόνια μετά, η Εστέ Λοντέρ επισκεπτόταν πάντα τα μαγαζιά της αλλά και κάθε πάγκο της εταιρίας της στα πολυκατάστηματα, ιδιαίτερα όταν λάνσαρε νέα προϊόντα στην αγορά. Δεν άφηνε τα πράγματα στην τύχη τους, ήταν αεικίνητη και ακούραστη.
Διατήρησε τη συνήθεια που είχε από την ίδρυση ακόμα της φίρμας να επισκέπτεται καθημερινά τους πάγκους πώλησης των προϊόντων της, όπου έμπαινε από πίσω και έδειχνε στις πωλήτριες πώς γίνεται σωστά η πώληση, παρά το γεγονός ότι ήταν η επιχειρηματίας. Μέχρι και επιδείξεις έκανε των κρεμών της επιτόπου, με τις πελάτισσες να συρρέουν για να λάβουν το άγγιγμα της ίδιας της Εστέ!
Μάρκετινγκ και προσωπική διαφήμιση
Η Λοντέρ έκανε τα πάντα για να προωθήσει τη φίρμα της, παρά το γεγονός ότι ήταν πλέον μια ιδιαίτερα πετυχημένη επιχειρηματίας. Έδινε στους διάσημους φίλους και «επώνυμους» γνωστούς της μικρά δείγματα από τα προϊόντα της για τις τσάντες και τα ταξίδια τους.
Επιδίωκε το όνομα «Εστέ Λοντέρ» να είναι στα χέρια ανθρώπων που ήταν γνωστοί για την αγάπη τους για «το καλύτερο». Ένας τέτοιος μαρκετίστικος στόχος της Λοντέρ ήταν η ηθοποιός και κατόπιν προσωπική της φίλη Γκρέις Κέλι, η μετέπειτα πριγκίπισσα του Μονακό.
Δεν σταμάτησε φυσικά εκεί: λάτρευε να δίνει κοσμικά πάρτι και δείπνα στο σπίτι της. Απολάμβανε ιδιαίτερα τους «όμορφους ανθρώπους», όπως έλεγε, διασημότητες δηλαδή και μέλη της καλής κοινωνίας, με τους οποίους περνούσε συνήθως τα βράδια της.
Το «κερασάκι στην τούρτα» των προωθητικών ενεργειών της ήταν βέβαια η σύλληψη της ιδέας των δωρεάν δειγμάτων των προϊόντων της, διαφημιστικός χειρισμός που έμελλε να είχε εξωφρενική επιτυχία και να αναγκάζει τους ανταγωνιστές να τη μιμηθούν άρον-άρον. Και όταν πλέον τα δωρεάν δείγματα ήταν κοινός τόπος, η Εστέ ήταν έτοιμη να καινοτομήσει και πάλι: άρχισε να δίνει δώρα με κάθε αγορά προϊόντος της, πωλησιακή τεχνική που χρησιμοποιείται σήμερα ευρέως απ' όλους!
Το πρώτο άρωμα της Εστέ Λοντέρ
Ήταν το 1953 όταν η Λοντέρ λάνσαρε το πρώτο της άρωμα, το Youth Dew, που ήταν έλαιο μπάνιου που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ως άρωμα. Αντί λοιπόν να χρησιμοποιούν τα πανάκριβα γαλλικά αρώματα με το σταγονόμετρο, οι νεαρές Αμερικανίδες -μιας και σε αυτές απευθυνόταν- μπορούσαν πλέον να κάνουν κυριολεκτικά μπάνιο με το άρωμά τους, φέρνοντάς το κατευθείαν στην μπανιέρα.
Τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του, το Youth Dew πούλησε 50.000 μπουκαλάκια, αντιπροσωπεύοντας το 80% των πωλήσεων της φίρμας. Τρεις δεκαετίες αργότερα, το 1984, το νούμερο των πωλήσεων σκαρφάλωσε στα 150 εκατομμύρια!
Άλλα αξιοσημείωτα αρώματα που ακολούθησαν, γνωρίζοντας τεράστια επιτυχία, ήταν το «Aramis», που λανσαρίστηκε το 1965 με τη φιλοδοξία της Λοντέρ να γίνει η πιο ραφινάτη κολόνια του κόσμου. Κατόπιν ακολούθησαν τα «Lauder for Men» και «J. H. L.» (τα αρχικά του ονόματος του συζύγου της Joe Lauder), που έγιναν κι αυτά ανάρπαστα.
Η περιπέτεια της Clinique
Στις αρχές της δεκαετίας του '70, η Εστέ Λοντέρ ρίχνει στην αγορά την Clinique, η οποία θα αποδεικνυόταν μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που θα αντιμετώπιζε ποτέ. Η σειρά ήταν σχεδιασμένη για νεαρότερες ηλικίες και διαφημιζόταν ως θεραπευτική και προστατευτική για το δέρμα, χωρίς καμία αναφορά στην Estee Lauder.
Στα πρώτα δύο χρόνια της Clinique, οι ζημίες άγγιξαν τα 3 εκατομμύρια δολάρια. Παρά τις παραινέσεις βέβαια των συνεργατών της, η Εστέ αρνιόταν να αποδεχθεί την αποτυχία και να καταθέσει τα όπλα: προσέλαβε την Carol Phillips, την πρώην εκδότρια της Vogue, να τρέξει το τμήμα, και έκτοτε η Clinique δεν έχει σταματήσει ποτέ να αναπτύσσεται...
Τελευταία χρόνια και κληρονομιά
Σε ντοκιμαντέρ του 1985 για τη ζωή της, με τίτλο «Εστέ Λοντέρ: Η γλυκιά μυρωδιά της επιτυχίας», η ίδια εξήγησε πώς κατάφερε να γίνει προοδευτικά αυτοκράτειρα της βιομηχανίας των καλλυντικών, την ίδια στιγμή που ομολόγησε τις αναμφισβήτητες ικανότητές της στην πειθώ και την πώληση: «Δεν έχω δουλέψει μέρα στη ζωή μου χωρίς να πουλήσω κάτι. Αν πιστεύω σε κάτι, το πουλάω, και το πουλάω καλά».
Η Εστέ Λοντέρ θα φύγει από τη ζωή πλήρης ημερών, στις 26 Απριλίου 2004, από καρδιοαναπνευστικές επιπλοκές. Ήταν τουλάχιστον 95 ετών, αν και κανένα μέλος της οικογένειάς της δεν μπορούσε να επιβεβαιώσει την ακριβή ημερομηνία της γέννησής της, με τις φήμες να κάνουν πάντως λόγο ότι ήταν τουλάχιστον δύο χρόνια μεγαλύτερη...
Η Εστέ Λοντέρ κατάφερε να γίνει βαθύπλουτη, με τις πωλήσεις να συνεχίζουν την ξέφρενη ανοδική τους πορεία χρόνο με τον χρόνο. Τα προϊόντα της Εστέ Λοντέρ παραμένουν από τις δημοφιλέστερες σειρές καλλυντικών στον κόσμο, με την εταιρία να δραστηριοποιείται πλέον σε 120 χώρες.
Η κληρονομιά της είναι η ιστορία μιας φτωχής κοπέλας που ανέβηκε στον θρόνο μιας ολόκληρης βιομηχανίας μέσω σκληρής δουλειάς, κοφτερού μυαλού και επιχειρηματικών ρίσκων. Όπως άλλωστε σημείωνε και η ίδια για την ομορφιά: «Η ομορφιά είναι στάση ζωής. Δεν είναι μυστικό αυτό. Δεν υπάρχουν άσχημες γυναίκες. Μόνο γυναίκες που δεν νοιάζονται ή δεν πιστεύουν ότι είναι ελκυστικές»...
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου