Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

Οι μεγαλύτερες αποτυχίες της αυτοκινητοβιομηχανίας

Το επιβατικό αυτοκίνητο τα έχει ήδη «εκατοστήσει» και, στον ένα αιώνα της ιστορίας του έχει «γράψει» επιτυχίες, αλλά και αποτυχίες. Κάποιες από αυτές ήταν τόσο παταγώδεις ώστε κανείς δεν θέλει να τις θυμάται.
 
Ωστόσο, το Mashable επιστράτευσε ειδικούς, που «ξέθαψαν» και παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες τεχνολογικές «πατάτες» της ιστορίας του αυτοκινήτου. 

Το αυτοκίνητο που μιλάει 
Σήμερα το navigator μας μιλάει και το θεωρούμε φυσιολογικό, αλλά στα 80’s το αυτοκίνητο που μιλούσε ήταν βγαλμένο από τον κόσμο της φαντασίας. (Και από τον «Ιππότη της Ασφάλτου»). Στην πραγματικότητα, το πρώτο αυτοκίνητο που μιλούσε ήταν το αμερικανικό μοντέλο Datsun Maxima, το οποίο ενημέρωνε τον οδηγό και τους επιβάτες εάν «τα φώτα ήταν αναμμένα» ή αν «η πόρτα είναι ανοιχτή». Προφανώς, οι προηχογραφημένες εντολές ήταν μόνο για το θεαθήναι, καθώς δεν πρόσφεραν τίποτα ουσιαστικό στον οδηγό. Η ιστορία απέδειξε ότι το σημαντικό για ένα αυτοκίνητο είναι να μην «μασάει» και όχι να μιλάει... 

Το πυρηνοκίνητο αυτοκίνητο
Και όμως! Το 1958, η Φορντ σχεδίασε ένα μοντέλο που αντί για ρεζερβουάρ καυσίμου, είχε έναν μικροσκοπικό αντιδραστήρα. Όταν ρωτήθηκε σχετικά με την ασφάλειά του, ο δημιουργός του απάντησε: «τι άσχημο θα μπορούσε να συμβεί;». Ε, τίποτα μωρέ. Καμια διαρροούλα μόνο...

Η αυτόματη ζώνη ασφαλείας
Το 1975 η Volkswagen κυκλοφόρησε το πρώτο αυτοκίνητο με ζώνη ασφαλείας που λειτουργούσε αυτόματα, όταν καθόταν κάποιος στο κάθισμά του και άναβε τη μηχανή. Παρόλο που η τεχνολογία αυτή υποστηρίχθηκε από αρκετούς κατασκευαστές, εν τέλει νικήθηκε από τους αερόσακους. Σήμερα ελάχιστοι θυμούνται τις αυτόματες ζώνες. 

Το αυτοκίνητο με τουρμπίνα
Η Chrysler τόλμησε το 1962 να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που είχε κινητήρα... αεροπλάνου. Η μικρή τουρμπίνα του μοντέλου Turbine είχε ορισμένα πλεονεκτήματα σε σχέση με τους κινητήρες της εποχής, παρόλα αυτά, όμως, το αυτοκίνητο δεν «έπιασε». Η Chrysler έφτιαξε μόνο 55 αυτοκίνητα, από τα οποία πολλά κατέληξαν στην πρέσα. Σήμερα υπάρχουν 9, σε μουσεία και προσωπικές συλλογές. Καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία δεν επιχείρησε να κατασκευάσει ανάλογο όχημα. 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου