Ένας οδηγός φορτηγού αποπλανεί ερωτικά ένα νεαρό που κάνει auto stop. Ο Αγαπούλας, ένας πρόεδρος που με... συμβόλαια πάσης φύσεως προσπαθεί να βελτιώσει την επίδοση της ποδοσφαιρικής του ομάδας.
Αμφιλεγόμενες διαφημίσεις που προκάλεσαν γέλιο αλλά και... έντονες αντιδράσεις. Για ορισμένους έξυπνες και ελκυστικές καμπάνιες. Για άλλους προσβλητικές και κακόγουστες.
Το μόνο σίγουρο είναι πως κατάφεραν να πετύχουν τον επικοινωνιακό τους στόχο: να προκαλέσουν...
Ο οδηγός φορτηγού και τα ερωτικά... υπονούμενα
«Φωτια» άναψε στα social media και όχι μόνο, η διαφήμιση εταιρείας έκδοσης εισιτηρίων, στην οποία ένας οδηγός φορτηγού προσπαθεί να αποπλανήσει ερωτικά νεαρό που έκανε auto stop.
Η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) την χαρακτήρισε προσβλητική και υβριστική, και απέστειλε εξώδικο ζητώντας την απόσυρση της.
«Τις τελευταίες ημέρες, η Ομοσπονδία μας έχει γίνει δέκτης της δίκαιης αγανάκτησης και οργής χιλιάδων αυτοκινητιστών, ιδιοκτητών και οδηγών, εξαιτίας διαφήμισής σας, η οποία προβάλλεται καθημερινά σε τηλεοπτικούς σταθμούς μεγάλης πανελλαδικής εμβέλειας και σε ώρες υψηλής τηλεθέασης. Παρουσιάζει οδηγό φορτηγού που παραλαμβάνει νεαρό (έφηβο) ταξιδιώτη με auto stop και στη συνέχεια και ενώ έχει αρχίσει να οδηγεί, να φωτίζει την καμπίνα του φορτηγού με ροζ αποχρώσεις, να στέλνει φιλάκια στο νεαρό, να τον εποφθαλμιά σεξουαλικά, να τον κοιτάζει χυδαία και να του λέει με νόημα ότι θα κάνουν στάση στην Καβάλα», ανέφερε χαρακτηριστικά το εξώδικο της ΟΦΑΕ και υποστήριζε:
«Αναμένουμε την έγγραφη με ανάλογη ανακοίνωση στον τύπο και τα κανάλια συγνώμη σας προς τον κόσμο των Ελλήνων αυτοκινητιστών, τους οποίους τόσο βάναυσα και απρόκλητα εξευτελίσατε».
Μετά το εξώδικο, η εταιρεία αποφάσισε την Παρασκευή να μην προβάλλει πια στην τηλεόραση το σποτ.
Χαρακτηριστικά ανέφερε με ανακοίνωσή της: «Η συγκεκριμένη διαφήμιση η οποία έτυχε της αποδοχής της πλειοψηφίας του τηλεοπτικού κοινού, αποσύρεται από τηλεοπτική προβολή μετά από απόφαση της εταιρείας προς άρση των παρερμηνειών αναφορικά με το πραγματικό περιεχόμενο αλλά και την πολιτική της εταιρείας. Δηλώνουμε ρητά ότι μοναδικός σκοπός ήταν η προώθηση των με χιουμοριστικό τρόπο και δεν υπήρχε η παραμικρή πρόθεση προσβολής οποιουδήποτε».
«Ο τζάμπας» προκαλεί
Τα τηλεοπτικά σποτ γνωστής γερμανικής εταιρείας προϊόντων τεχνολογίας που παρουσιάσουν τον «τζάμπα» με τη μητέρα του να επωφελείται από τα αγαθά των άλλων χωρίς να (θέλει να) ξοδεύει ούτε ένα ευρώ, προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις, αφού δεν ήταν λίγοι εκείνοι που θεώρησαν πως εμπαίζουν τους Έλληνες παρουσιάζοντάς τους «τεμπέληδες» και «άφραγκους».
Ο Τζάμπας πίνει από το ποτό του διπλανού για να μην πάρει δικό του, τρίβεται στην παραλία πάνω σε ξένους για να πάρει λίγο από το αντιηλιακό τους λάδι προκειμένου να μην αγοράσει καινούριο, η μητέρα του πάει σε γάμους και μαζεύει το ρύζι για να φτιάξει γεμιστά και πολλά ακόμα «ευφυέστατα» σενάρια έδωσαν τροφή για μια διαρκή συζήτηση σχετικά με το εάν τελικά ο τζάμπας ζει όντως ανάμεσά μας.
Χαρακτηριστικό των αντιδράσεων που προκάλεσε η διαφήμιση, ήταν η τοποθέτηση της Λιάνας Κανέλλη, η οποία σε τηλεοπτική εκπομπή την χαρακτήρισε «προσβλητική» για τους Έλληνες, κάνοντας ταυτόχρονα ειδική μνεία στο στιγμιότυπο με τον πρωταγωνιστή της διαφήμισης να φαίνεται ότι πίνει από το πότο άλλου ζευγαριού ενώ ακούγεται το σλόγκαν ο «Τζάμπας Ζει!».
Από την πλευρά της, η εταιρεία με ανακοίνωση της στο Facebook, απάντησε, μεταξύ άλλων: «Ο Τζάμπας δεν είναι πρότυπο, είναι μια αστεία - σχεδόν καρτουνίστικη - εκδοχή κάποιου που προσπαθεί να βρει όλα τα τζάμπα - και αν δεν τα βρίσκει πάει στα πιο φθηνά προϊόντα.
Φυσικά και δε βλέπουμε τους Έλληνες, δηλαδή τον εαυτό μας - γιατί Έλληνες εργάζονται σε όλα τα καταστήματα και σε όλα τα τμήματα της εταιρείας στην Ελλάδα - ως Τζάμπες. Αντιθέτως, επειδή οι Έλληνες δεν είναι τζάμπες αλλά έξυπνοι καταναλωτές με χιούμορ δεν υπάρχει περίπτωση να ταυτίζονται με τον Τζάμπα αλλά να σκεφτούν ότι, αν αυτός ο άνθρωπος που κάνει τα πάντα για το τζάμπα ψωνίζει από κάπου, εκεί θα έχει τις καλύτερες τιμές».
Ο Μάκης Ψωμιάδης και ο «Αγαπούλας»
Aφού τα είπε με τον προπονητή της ομάδας, αφού διαπραγματεύτηκε με τους Άραβες για την ομάδα που είναι... πετρελαιοπηγή, ο πρόεδρος της διαφήμισης μπήκε στην φυλακή και τα είπε με τον δικηγόρο του.
«Αγαπούλα την... κουκούλα» έλεγε ο ήρωας σε ένα από τα τηλεοπτικά σποτ γνωστής εταιρείας κινητής τηλεφωνίας και το Διαδίκτυο έπαιρνε «φωτιά» από χιουμοριστικά σχόλια.
Από την πλευρά του, ο Μάκης Ψωμιάδης, θεωρώντας ότι η εν λόγω διαφήμιση τον «φωτογραφίζει» μέσω του δικηγόρου του απέστειλε εξώδικο στην εταιρεία, ζητώντας μεταξύ άλλων να σταματήσει την προβολή της.
Μεταξύ άλλων ο Μάκης Ψωμιάδης, ο οποίος βρισκόταν τότε στις φυλακές των Σκοπίων, ανέφερε στο εξώδικό του τα εξής: «Με παρουσιάζει ως ένοχο εγκληματικών πράξεων, που αναζητεί "παραθυράκια" για να γλιτώσει. Με παρουσιάζει πίσω από τα κάγκελα της φυλακής να παραδέχομαι εμμέσως πλην σαφώς την ενοχή μου και να ανταλλάσσω μηνύματα δια αγγελιαφόρου με τον συνήγορό μου αναζητώντας τρόπους να αποφύγω την ποινική καταδίκη μου, δίνοντας εντολή στον συνήγορό μου να βρει "παραθυράκι" στο νόμο».
Εκτός από την παύση της προβολής των συγκεκριμένων διαφημίσεων όμως, ο Μάκης Ψωμιάδης, όπως υποστήριζε στο εξώδικο, κάλεσε την εταιρεία να στείλει στον πληρεξούσιο δικηγόρο του όλα τα οικονομικά στοιχεία από τα οποία προκύπτει το εμπορικό κέρδος από την συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια, προκειμένου να λάβει γνώση και να ασκήσει τις νόμιμες αξιώσεις του.
Γ.Κ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου