Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Όσα πρέπει να γνωρίζει ο οδηγός στις... καυτές συνθήκες!

Οι υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην καμπίνα τη θερινή περίοδο μπορούν να επηρεάσουν την ασφάλεια και τη διάθεση του οδηγού, αλλά και των υπολοίπων επιβατών. Ας δούμε με ποιους τρόπους μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τέτοιου είδους καταστάσεις.


Ελαφρύς ρουχισμός

Αν δεν έχουμε κάποιο λόγο να φοράμε βαριά ρούχα, καλό θα είναι να επιλέξουμε ένα ελαφρύ ρουχισμό. Οι μπλούζες με σχετικά χοντρό ύφασμα, για παράδειγμα, θα έχουν ως αποτέλεσμα τον ιδρώτα, ο οποίος θα χαλάσει τη διάθεση των επιβατών, κάνοντάς τους να μη νιώθουν άνετα. Αυτό ισχύει για τους μεγάλους αλλά και για τα μικρά παιδιά, ενώ θα πρέπει να προσέξουμε τη ρύθμιση του κλιματισμού, διότι σε συνδυασμό με την εφίδρωση, ελλοχεύει ο κίνδυνος κρυοπαγήματος, που θα χαλάσει σίγουρα τις διακοπές μας.

Ξεδιψάστε

Οι υψηλές θερμοκρασίες έχουν ως αποτέλεσμα την αφυδάτωση του ανθρώπου, κατάσταση ιδιαίτερα επικίνδυνη για την υγεία του. Έτσι, θα πρέπει να έχουμε πάντοτε διαθέσιμο ένα μπουκάλι δροσερό νερό ή κάποιο αναψυκτικό, για να μας βοηθήσει να ξεδιψάσουμε. Επίσης, με λίγο νερό μπορούμε να βρέξουμε μία χαρτοπετσέτα, που θα την χρησιμοποιήσουμε για να δροσίσουμε το πρόσωπό μας.

Πρόληψη

Η χρήση ηλιοπροστασίας όταν το αυτοκίνητό μας είναι σταθμευμένο, είναι μία αποτελεσματική λύση Αυτή η κίνηση θα εμποδίσει ένα μεγάλο ποσοστό θερμότητας να αναπτυχθεί στην καμπίνα. Επίσης, αν έχουμε χρόνο και διάθεση, καλό είναι να τοποθετήσουμε μία κουκούλα, ώστε να προστατέψουμε και τα μέρη του αυτοκινήτου μας. Τέλος, η χρήση κάποιου αποσμητικού αυτοκινήτου με "βαρύ" άρωμα καλό είναι να αφαιρεθεί τη θερινή περίοδο.

Χρήση κλιματισμού

Ο κλιματισμός του αυτοκινήτου είναι ο βασικότερος παράγοντας για τη δημιουργία σωστής ατμόσφαιρας στην καμπίνα του. Όταν το έχουμε αφήσει σταθμευμένο για αρκετή ώρα στον ήλιο, τότε η θερμοκρασία στο εσωτερικό του μπορεί να έχει ξεπεράσει τους 60 βαθμούς Κελσίου, νούμερο άκρως απαγορευτικό για τον ανθρώπινο οργανισμό. Έτσι, καλό είναι πριν εισέλθουμε, να ανοίξουμε την πόρτα του οδηγού και του συνοδηγού, ώστε να εξέλθουν οι μεγάλες μάζες καυτού αέρα και ταυτόχρονα να ενεργοποιήσουμε το σύστημα κλιματισμού στην ανώτερη ταχύτητα του ανεμιστήρα και στη χαμηλότερη θερμοκρασία. Από τη στιγμή που θα αντιληφθούμε ότι η ατμόσφαιρα είναι ανεκτή, μπαίνουμε στο αυτοκίνητο και αυξάνουμε τη θερμοκρασία του κλιματισμού, ώστε να έχουμε ιδανική ψύξη. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αφήσουμε το κλιματιστικό να λειτουργεί σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία, διότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για την υγεία των επιβατών. Καλό είναι επίσης να έχουμε αντικαταστήσει και το φίλτρο γύρης της καμπίνας, ώστε να μας παρέχει ταυτόχρονα και μία υγιεινή ατμόσφαιρα.

Πηγή
: autotriti.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου