Εξυπνες αγορές για να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση και να βγουν ωφελημένοι από τις διαφορές τιμών, που ξεπερνούν για το ίδιο προϊόν και το 100%, κάνουν πλέον οι καταναλωτές.
Αυτό προκύπτει από μετρήσεις του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, σύμφωνα με το οποίο οκτώ στους δέκα καταναλωτές επισκέπτονται περισσότερα από ένα κατάστημα σούπερ μάρκετ σε σχέση με την περίοδο πριν από την κρίση προκειμένου να συγκρίνουν και να πετύχουν καλύτερες τιμές.
Παράλληλα, έξι στους 10 δηλώνουν ότι συγκρίνουν περισσότερο τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα, κάτι που δεν το έκαναν τα προηγούμενα χρόνια.
Ετσι, τα νοικοκυριά γίνονται πιο προσεκτικά και ερευνούν τις τιμές, ενώ αποδεικνύονται και αυστηροί στις επιλογές τους. Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με τιμοληψίες του ΙΕΛΚΑ σε 155 προϊόντα 26 κατηγοριών τροφίμων και βασικών αγαθών ενός νοικοκυριού, ότι οι διαφορές τιμών είναι ακόμη και 103,93%. Το συγκεκριμένο προϊόν είναι η μαργαρίνη.
Για την ακρίβεια το ΙΕΛΚΑ έχει υπολογίσει τον μέσο όρο των δύο χαμηλότερων και των δύο υψηλότερων τιμών ανά κατηγορία τροφίμου. Μετά κάνει τη μεταξύ τους σύγκριση και στη συνέχεια τη διαφορά την υπολογίζει ως ποσοστό επί της μέσης τιμής.
Πηγή: Εθνος
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου